تصمیم‌گیری ۱۴ بندی برای شکل‌گیری صندوق توسعه حرم های مطهر در فارس/ پیگیری تبدیل پروژه ایجاد صحن محمدی حرم شاهچراغ (ع) به یک پروژه ملی
تصمیم‌گیری ۱۴ بندی برای شکل‌گیری صندوق توسعه حرم های مطهر در فارس/ پیگیری تبدیل پروژه ایجاد صحن محمدی حرم شاهچراغ (ع) به یک پروژه ملی

به گزارش پگاه خبر؛استاندار فارس از تصمیم گیری ۱۴ بندی برای اجرایی شدن طرح صندوق توسعه حرم ‌های مطهر در استان خبر داد. دکتر محمد هادی ایمانیه در جلسه‌ای با موضوع شکل‌گیری صندوق توسعه حرم‌های مطهر از تصمیم گیری ۱۴ بندی برای اجرایی شدن طرح این صندوق خبر داد و گفت: اطلاع‌رسانی درباره پرداخت وام […]

به گزارش پگاه خبر؛استاندار فارس از تصمیم گیری ۱۴ بندی برای اجرایی شدن طرح صندوق توسعه حرم ‌های مطهر در استان خبر داد.

دکتر محمد هادی ایمانیه در جلسه‌ای با موضوع شکل‌گیری صندوق توسعه حرم‌های مطهر از تصمیم گیری ۱۴ بندی برای اجرایی شدن طرح این صندوق خبر داد و گفت: اطلاع‌رسانی درباره پرداخت وام مسکن ۶۰۰ میلیون تومانی با سود ۱۱ درصد که برای دهک اول تا سوم تا ۴درصد قابل کاهش است و برای مسکن هایی که در ۳۶۰ هکتار اطراف حرم مطهر شاهچراغ ساخته می شوند قابل استفاده است، اولین تصمیم این جلسه بود.

به گفته دکتر ایمانیه تخصیص تسهیلات ۲۰ میلیاردی با نرخ سود ۴ درصد برای احداث زائرسرای ارزان قیمت و دارالشفا به همراه سایت اداری از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

بازکردن LC برای مصالح ساختمانی ،مشارکت صندوق در زایر سرای ارزان قیمت ، وام ۳۰۰میلیون تومانی ۵۶ ماهه با سود ۲درصد، پیگیری تبدیل پروژه ایجاد صحن محمدی حرم شاهچراغ (ع)به یک پروژه ملی با پیوست بودجه در سال ۱۴۰۲,تشکیل صندوق حمایت از توسعه حضرت احمدبن موسی(ع) با شرکت تولیت آستان مقدس، استانداری، اداره کل میراث فرهنگی، شهردار و مسکن و شهرسازی از جمله تصمیم های هفت گانه این جلسه بود که دکتر ایمانیه به آن ها پرداخت.

نماینده عالی دولت ادامه داد: تکمیل بازار جنوبی با اعتبار ده میلیارد تومان مساعدت صندوق ،کمک به ایجاد زایرسرا در زمین به مساحت ۱۳۰۰متری حرم همچنین زائر سرای شهرداری، از جمله تصمیمات این جلسه بود.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: وام ۳۰میلیارد تومانی به منظور مرمت با سود ۹درصد، اختصاص ده درصد وجوه حاصل از فروش زمین های مسکن و شهرسازی از سال ۱۳۸۸ به بعد جهت تملک بافت اطراف حرم از جمله تصمیم گیری های ۱۴گانه بود.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

تصمیم‌گیری ۱۴ بندی