ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بدون ایدئولوژی مشروعیت بخش غیرممکن است
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بدون ایدئولوژی مشروعیت بخش غیرممکن است

به گزارش پگاه خبر؛اسماعیل محبی پور، پنجشنبه در نخستین همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شیراز افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بدون ایدئولوژی مشروعیت بخش غیرممکن است. او ادامه داد: ایثار و شهادت یک پدیده دینی و اجتماعی است اما ارزش ها امور دارای مطلوبیت و مورد پذیرش همگان است و به […]

به گزارش پگاه خبر؛اسماعیل محبی پور، پنجشنبه در نخستین همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شیراز افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بدون ایدئولوژی مشروعیت بخش غیرممکن است.

او ادامه داد: ایثار و شهادت یک پدیده دینی و اجتماعی است اما ارزش ها امور دارای مطلوبیت و مورد پذیرش همگان است و به نوعی اولویت های افراد را مشخص می‌کنند و لذا اشخاص برای صیانت از ارزش ها مبارزه می کنند.
وی، از نخبگان جامعه خواست که به شناخت موانع ترویج فرهنگ ایثار و شناسایی ابزار و راهکارهای رفع این موانع بنا بر مقتضیات زمان کمک کنند.
معاون سیاسی استانداری فارس، با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شیراز گفت: در این همایش باید به دو سوال مهم پاسخ داده شود که یکی اینکه آیا فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج آن موضوع مهمی است یا خیر؟ این پاسخ باید مورد پسند و اقناع کننده کل جامعه باشد و همه اقشار جامعه و عوام و خواص را در بر گیرد.
محبی پور افزود: سوال دوم اینکه اگر فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج آن مهم است باید چه کرد؟ که برای این سوال نیز باید به یک پاسخ قانع کننده کاربردی و اقناع کننده داشته باشیم که امیدواریم پاسخ هر دو سوال به خوبی دسته بندی شود و همگان از نتایج این همایش نهایت بهره را ببرند.مجلس نسبت به اصلاح قوانین در جهت حل مشکلات جانبازان اقدام کند.

رئیس مجمع نمایندگان فارس هم در این همایش گفت: اگر مجلس شورای اسلامی به دنبال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است باید نسبت به اصلاح قوانین به ویژه قوانینی که در جهت حل مشکلات جانبازان، ایثارگران و خانواده معظم شهدا است گام بردارد.

ترویج فرهنگ ایثار

علیرضا پاک فطرت افزود: آن جوانی که در دوران دفاع مقدس و در جبهه جنگ به درجه جانباز نائل شده، امروز آن کار بزرگ او را نمی توان با مادیات و پول جبران کرد.

وی ادامه داد: جانبازان ما نباید درگیر کوچکترین مسائل زندگی باشند، اگر می خواهیم فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج کنیم باید جانبازان و ایثارگران را تکریم و حمایت کنیم و قوانین قوی در این زمینه بنویسیم.
او اظهار داشت: در این راه، مجلس باید از شعار زدگی فاصله بگیرد و برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انقلابی عمل کنیم و انقلابی بمانیم.

فتح خرمشهر آزمایش اراده ها و از خودگذشتگی ها بود
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: فتح خرمشهر آزامیش اداره ها و از خودگذشتگی ها بود.

پاک فطرت افزود: اگر هنوز همان فرهنگ ایثار و شهادت باشد همه مشکلات کشور از جمله تحریم ها قابل حل خواهد بود و می‌توانیم از این پیچ خطرناک نیز عبور کنیم.

وی ادامه داد: رزمندگان در دوران دفاع مقدس امام حسین (ع) را الگوی خود قرار دادند و اگر امروز می خواهیم فرهنگ ایثار و شهادت را ارتقاء دهیم باید روح آزادگی و جوانمردی را در مردم به ویژه جوانان حفظ کنیم.

او اظهار داشت: برای تحقق این مهم باید قبل از شعار دادن، عمل کنیم، فرهنگ ایثار و شهادت یعنی از خود گذشتگی و این فقط به معنای جان خود را فدا کردن نیست بلکه امروز باید آبروی خود را هم در دست بگیریم و از رهبری، کشور و انقلاب دفاع کنیم.

وی گفت: اگر قرار است فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه زنده بماند جامعه باید انقلابی باشد و شاخصه انقلابی بودن را نیز رهبر معظم انقلاب در فرمایشات روز گذشته خود در دیدار نمایندگان مجلس با ایشان مطرح کردند.

او افزود: انقلابی بودن یعنی پشت سر رهبری حرکت کردن، ساده زیست بودن، اسیر تجملات نشدن، مسئولیت پذیر، امانت دار و پایبند به قانون بودن و امیدوارم که بتوانیم همانند دهه اول انقلاب شاهد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان جوانان باشیم.

نخستین همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و دانشگاه آزاد اسلامی فارس در شیراز برگزار شد.

بنا بر اعلام مسئولان برپایی این همایش، به دنبال فراخوان صورت گرفته ۲۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد و در نهایت ۲۱۲ مقاله از سوی هیات داوران مورد پذیرش واقع شد.

انتهای پیام/ ابراهیم عباسی

ترویج فرهنگ ایثار