حضور فعال بانوان درعرصه کار وخانواده باحفظ الگوی اسلامی
حضور فعال بانوان درعرصه کار وخانواده باحفظ الگوی اسلامی

به گزارش پگاه خبر؛اولین سفر استانی خانم دکتر سمیه خدا پرست مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده به همراه سرکار خانم رمضانی مشاور مدیرعامل در امور زنان و خانواده شرکت توانیر و سرکار خانم گودرزی مشاور مدیرعامل در امور زنان و خانواده شرکت مدیریت منابع آب ایران و هیئت همراه به استان فارس […]

به گزارش پگاه خبر؛اولین سفر استانی خانم دکتر سمیه خدا پرست مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده به همراه سرکار خانم رمضانی مشاور مدیرعامل در امور زنان و خانواده شرکت توانیر و سرکار خانم گودرزی مشاور مدیرعامل در امور زنان و خانواده شرکت مدیریت منابع آب ایران و هیئت همراه به استان فارس به منظور شناسایی چالش های امور زنان و خانواده در صنعت آب و برق استان فارس انجام گردید.

خانم دکتر خداپرست و هیئت همراه در بدو ورود مورد استقبال مدیران شرکت های برق منطقه ای استان فارس، شرکت تولید نیروی برق حرارتی استان فارس و آب منطقه ای استان فارس قرار گرفتند.

در ادامه این سفر به همراه مشاورین امور زنان و خانواده صنعت آب وبرق استان فارس از نیروگاه گازی شیراز با ظرفیت تولید ۱۹۶ مگاوات و دارای ۸ واحد گازی دیدن کردند و در جلسه ای با حضور مشاورین شرکت کرد .

دکتر خداپرست در این نشست با یاد آوری تلاش جمعی برای رسیدن به الگوی بهینه مصرف آب و برق در کشور رویکرد های دولت جدید در این زمینه را برشمرد و یاد آور شد : حضور فعالانه بانوان در محیط خانواده و در عرصه کار و تلاش با حفظ الگوی اسلامی باید ترویج شود ، به گونه ای که به هیچ یک از این دو عرصه لطمه ای وارد نشود .
در ادامه سفر جلسه پرسش و پاسخ با حضور بانوان صنعت آب و برق استان فارس برگزار گردید و ضمن تشکر از اقدامات و تلاش بانوان این صنعت به بررسی مسائل، مشکلات و پیشنهادات بانوان در طی جلسه پرداخته شد.

دکتر خدا پرست و هیئت همراه در جلسه انسجام بخشی صنعت آب و برق مدیران عامل و مشاورین امور زنان و خانواده استان فارس شرکت کرد و پس از خیر مقدم مدیران عامل ۸ شرکت این صنعت، آمار مقایسه ای شرکتها در زمینه های تعداد پرسنل، سطح تحصیلات، تعداد پرسنل سرپرست خانوار ، تعداد مدیران و اعضاء هیئت مدیره بانو، شرکت کنندگان در دوره توانمند سازی، چگونگی رعایت قوانین مربوط به سرپرست خانوار، رعایت دورکاری، رعایت کاهش ساعت کاری، اجرای قانون حمایت از خانواده و سند جوانی، اقدامات انجام شده در راستای مدیریت مصرف برای زنان و خانواده و همچنین امکانات مهد کودک، اتاق مشاور و باشگاه ورزشی ، توسط مشاور امور زنان و خانواده شرکت برق منطقه ای فارس به سمع و نظر حاضرین جلسه رسید.

مشاور وزیر نیرو همچنین در ادامه مجددا به تبیین رویکرد دولت جدید مبنی بر حضور فعالانه بانوان در محیط خانواده و در عرصه کار و تلاش با رعایت حفظ الگوی اسلامی بدون آسیب به این دو عرصه پرداخت.

و خاطر نشان کرد : که هدف مد نظر وزیر نیرو توسعه جایگاه بانوان در سطوح مدیریتی و هیئت مدیره بوده که در این راستا استفاده از بانوان توانمند ، نخبه و ارزشی با رعایت الگوی اسلامی مورد انتظار می باشد. همچنین ایجاد فضای مناسب کار برای بانوان با توجه به دستور العمل حجاب و عفاف، استفاده مناسب از بودجه فرهنگی در تمامی جنبه ها به ویژه ورزش بانوان، استفاده از پتاسیل های رسانه ای و جهاد رسانه، ایجاد تعامل مناسب با نمایندگان مجلس، انتقال تجربیات امور اجرایی به بانوان، حضور مشاورین امور زنان در جلسات شورای معاونین، اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اجرای دستورالعمل عفاف و حجاب، اجرای سنجش سلامت و غربالگری، اجرای کاهش ساعت کاری جهت مشمولین، تشریح برنامه عملیاتی حوزه زنان و خانواده از دیگر موارد عنوان شده در جلسه بود.

در ادامه سفر به مناسبت روز جهانی موزه از اماکن فرهنگی تاریخی دیدن فرموده و سفر خود را با زیارت آستان مقدس شاهچراغ (ع) به پایان رساندند.

انتهای پیام/سمیه یگانه

حضور فعال بانوان