مصرف انرژی یکی از مولفه های استراتژیک درشرایط رشد و توسعه پایدار
مصرف انرژی یکی از مولفه های استراتژیک درشرایط رشد و توسعه پایدار

به گزارش پگاه خبر؛محمدرضا سلاحی در جمع خبرنگاران گفت: موضوع مدیریت مصرف بویژه مصرف انرژی یکی از مولفه های استراتژیک در فراهم کردن شرایط رشد و توسعه پایدار جوامع محسوب می شود. مدیر عامل توزیع برق شیراز ضمن تاکید بر پیچیدگی های برقراری ارتباطات اقناعی اثر بخش که لازمه متقاعد سازی و تغییر نگرش و […]

به گزارش پگاه خبر؛محمدرضا سلاحی در جمع خبرنگاران گفت: موضوع مدیریت مصرف بویژه مصرف انرژی یکی از مولفه های استراتژیک در فراهم کردن شرایط رشد و توسعه پایدار جوامع محسوب می شود.

مدیر عامل توزیع برق شیراز ضمن تاکید بر پیچیدگی های برقراری ارتباطات اقناعی اثر بخش که لازمه متقاعد سازی و تغییر نگرش و کنش مخاطبان است گفت اصلاح سبک مصرف برق نیازمند تغییر سبک زندگی است.

سلاحی استفاده از ظرفیت سایر سازمانها، نهادها و ادارات، فراهم کردن شرایط گفتگوی کارشناسی در مراجع تخصصی، استفاده از ظرفیت و قدرت نفوذ گروهای مرجع در اقناع را از جمله موارد مهم در تبلیغات مدیریت مصرف دانست.

وی ادامه داد: در این راستا با استفاده از مزیت نسبی شیراز که شهری فرهنگی و دانشگاهی است در محدوده توزیع برق شیراز از ظرفیت های مختلف جامعه به ویژه تشکیل کارگروه استانی گذر از پیک با محوریت استانداری فارس، اقشار مختلف بسیج، پایگاههای مقاومت، مساجد و آموزش و پرورش، استفاده مطلوبی شده است
مدیر عامل توزیع نیروی برق شیراز گفت با جلب مشارکت مجموعه گسترده ای از ادارات مراکز نظارتی، مراجع فرهنگی و مذهبی، اقشار بسیج سیاست استفاده از ظرفیت های سایر مراجع و نفوذ گروه در تبلیغات محقق شده است.

مسول بسیج و مدیر دفتر نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: در حوزه بسیج با برگزاری بیش از ۱۰ جلسه مدیریتی و کارشناسی از اواخر سال ۱۴۰۰ تاکنون مجموعه گسترده ای از اقدامات برنامه ریزی و برخی اجرایی شده است.

محمد رضا علی نژاد گفت: در بخش بسیج کشاورزی ممیزی انرژی کشاورزان، در بخش بسیج مهندسین تشکیل پنج اکیپ اجرایی ممیزی انرژی صنایع در بسیج ادارات: ممیزی انرژی برق ادارات با احتساب سی و شصت درصد کاهش مصرف برق در ساعات اداری و ساعات غیر اداری برای ماههای گرم، تبلیغات و اموزش در اماکن عمومی و اداری و همچنین مناسبتهای ملی و مذهبی مانند روز شیراز، روز قدس، عید فطر ، در حوزه آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی، برگزاری پویش برای ۵۰۰ هزار دانش اموز استان فارس قسمتی از اقدامات اجرایی شده می باشد.

مدیر دفتر نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق شیراز ضمن تاکید بر بهره گیری از ظرفیت همکاری دستگاه های مختلف به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز و … گفت در بسیاری از این همکاریهای اهداف چندگانه پیگیری می شود.

علی نژاد در خصوص همکاری بسیج مهندسین سپاه فارس و فعال شدن ۵ گروه گفت:با همکاری بسیج مهندسین سپاه فارس در شهرک های صنعتی برای عارضه یابی و جلب مشارکت صنعتگران گروه متخصص اموزش دیده تشکیل شده است که هدف همراه کردن فعالان بخش صنعت برای مدیریت مصرف انرژی برق و گذر مناسب از پیک بار شبکه و همچنین عاریه یابی ورفع مشکلات صنعتگران را در دستور کار دارد.

علی نژاد ادامه داد: خوشبختانه تاکنون شاهد استقبال خوب صنتعگران و انعقاد ۵۰۵ تفاهم نامه در زمینه مدیریت مصرف انرژی برق در ایام پیک بار بوده ایم.

مدیر دفتر نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق شیراز در ادامه با اشاره به اهتمام جدی شرکت توزیع برق شیراز در برخورد قانونی با تخلفات حوزه برق و انرژی، گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون بالغ بر ۲۶۰۰ دستگاه ماینر در سطح ۱۰ شهرستان حوزه مدیریت توزیع برق شیراز، کشف و ضبط شده است.
وی اضافه کرد: طی این مدت ۷۳۰ دستگاه ماینر از ۱۴۰ انشعاب خانگی، ۴۴۰ دستگاه از ۲۰ انشعاب صنعتی، ۲۵۰ دستگاه از ۱۰ انشعاب کشاورزی، ۳ دستگاه از انشعاب های عمومی و ۱۰۰ دستگاه از ۱۶ سایر تعرفه ها و مابقی نیز بر روی اتصالات غیرمجاز برق کشف و ضبط شده است.

محمدرضا علی نژاد با اشاره به محکومیت های شدید قانونی پیش بینی شده برای متخلفان حوزه رمزارزها، گفت: با جمع آوری این تعداد دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز، شاهد بازگشت بیش از ۵ میلیون و هفت کیلووات ساعت برق به شبکه بوده ایم.

مدیر دفتر نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق شیراز ضمن تاکید براینکه امسال مبحث برخورد با متخلفان حوزه رمزارز، به شدت پیگیری و دنبال می شود،
علی نژاد با قدردانی از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی به واسطه همراهی در شناسایی و برخورد با متخلفان حوزه رمزارزها، گفت: شهروندان این امکان را دارند که از طریق تلفن، نشانی الکترونیکی یا شماره پیامک شرکت توزیع نیروی برق شیراز، گزارش های خود را پیرامون تخلفات حوزه برق، اطلاع رسانی کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد که شهروندانی که نسبت به اعلام گزارش پیرامون تخلفات حوزه برق به ویژه نصب و استفاده از دستگاه استخراج رمزارز، اطلاع رسانی کنند، از پاداش نقدی نیز برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/سمیه یگانه

مصرف انرژی