مطالبه فعالان اقتصادی تدوین الزامات اخلاقی کسب و کاراست
مطالبه فعالان اقتصادی تدوین الزامات اخلاقی کسب و کاراست

به گزارش پگاه خبر؛عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس گفت: مطالبه بسیاری از فعالان اقتصادی و اعضای این کمیسیون تدوین الزامات اخلاقی کسب و کارها و برند سازی اخلاقی و به اجرا در آمدن آنها در بنگاه های اقتصادی جهت یکپارچه سازی هویت ملی در روابط بین المللی […]

به گزارش پگاه خبر؛عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس گفت: مطالبه بسیاری از فعالان اقتصادی و اعضای این کمیسیون تدوین الزامات اخلاقی کسب و کارها و برند سازی اخلاقی و به اجرا در آمدن آنها در بنگاه های اقتصادی جهت یکپارچه سازی هویت ملی در روابط بین المللی است.

صلاح الدین ایزدفر در جلسه کمیسیون اخلاق کسب و کار که با حضور اعضای آن به صورت وبینار برگزار شد بیان کرد: اخلاق مداری یکی از پایه های موفقیت کسب و کار است و این درحالی است که اخلاق مداری به معنای عمل کردن مطابق با قواعد و قوانین خاصی است که مورد پذیرش عموم هستند.
وی با بیان اینکه سازمان‌های اخلاق‌ مدار همیشه یک گام جلوتر از دیگر سازمان ها هستند افزود: اخلاق مداری و حرفه‌ای بودن برای همه‌ی سازمان‌ها و شرکت‌ها ارزش بسیاری دارد لذا بنگاه های تولیدی و اقتصادی با ایجاد فضای ارزش آفرینی معنوی می توانند ارزش آفرینی اقتصادی را نیز به همراه داشته باشند.
ایزدفر با بیان اینکه در خصوص از دست دادن بازارهای صادراتی از سمت ایران و عدم آگاهی و توجه صادرکنندگان به عوامل بین المللی اظهارداشت: متاسفانه در حال حاضر محصولات ایران با برند و اسم دیگر کشور ها به فروش میرسد و این ناشی از عدم اشراف اطلاعاتی و رقم زدن تجربیات منفی توسط برخی از صادرکنندگان در بازار های هدف بوده که موجب می شود به نتایج اخلاقی و اقتصادی مطلوبی در کشور و در بازار های بین المللی نرسیم.
وی اضافه کرد: نیاز است با ایجاد تعامل در بین تمامی ارکان و بخش ها، تصمیمات و سیاستگذاری ها با توجه به همه جوانب اجتماعی و اقتصادی صورت پذیرد.
در ادامه این جلسه آقای صادق پور عضو کمیسیون و از فعالان بخش خصوصی استان نیز با ارائه گزارشی در حوزه اخلاق کسب و کار گفت: در حال حاضر در مناسبات تجاری بین المللی با توجه به رقابت موجود در سطح جهان در بازار های هدف شاهد کم رنگ شدن حضور کسب و کار های ایرانی و محصولات ایرانی هستیم.
وی با اشاره به اهمیت برندسازی اخلاقی و برخورد اخلاقی در جوامع بین المللی ادامه داد: در مواقع بحران های اقتصادی ، اجتماعی و تحریم شاهد کم رنگ شدن اخلاق حرفه ای در تعامل بین کارفرما و کارمندان ، ارتباط کسب و کار ها با مشتریان هستیم.
صادق پور عنوان داشت: در چنین مواقعی اهمیت برند سازی اخلاقی و نقش آن در توسعه کسب و کارها و ایجاد اعتماد برای طرفین خود ، شرکای تجاری و مشتریان کسب و کار می شود.
در ادامه سایر اعضای کمیسیون اخلاق کسب و کار به مباحثی از جمله تفاوت برند تجاری و برند تجاری اخلاقی، تفاوت ارزش ظاهری و باطنی محصول مولفه های اخلاق، اعتماد، صداقت – درستی و وفای به عهد نسبت به دیگران، عدالت و مساوات، فضائل شهروندی و خدمت به جامعه، تشخیص درست از نادرست و خوب از بد، مزیت استراتژیک بلند مدت داخلی و خارجی، منابع ارزش های اخلاقی پرداختند.

انتهای پیام/سمیه یگانه

مطالبه فعالان اقتصادی