ظرفیت پاداش به عمل شهدا در این دنیا مهیا نشده است
ظرفیت پاداش به عمل شهدا در این دنیا مهیا نشده است

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» نماینده ولی‌فقیه در استان فارس عصر امروز یکم خرداد در مراسم هشتمین سالگرد شهادت سیدالشهدای مقاومت استان فارس، سردار شهید حاج عبدالله اسکندری که در سالن پیامبر اعظم (ص) شیراز برگزار شد اظهار داشت: این دنیا ظرفیت و توان پاداش دادن به شهدا را ندارد. در این مراسم که […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» نماینده ولی‌فقیه در استان فارس عصر امروز یکم خرداد در مراسم هشتمین سالگرد شهادت سیدالشهدای مقاومت استان فارس، سردار شهید حاج عبدالله اسکندری که در سالن پیامبر اعظم (ص) شیراز برگزار شد اظهار داشت: این دنیا ظرفیت و توان پاداش دادن به شهدا را ندارد.

در این مراسم که در آستانه چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر توسط برگزار شد نماینده ولی فقیه در استان فارس ابتدا عنوان کرد: ادامه دادن راه شهدا آسان نیست زیرا آنها با ارزش‌ترین سرمایه خود یعنی جانشان را دادند و ما هم باید با ترویج محسنات اخلاقی، کمک به تولید، ترویج کار نیک و صندوق قرض الحسنه و مبارزه با نزول و ربا که آفت اقتصاد است رضایت شهدا را جلب کنیم.

وی افزود: از زمانی که انقلاب اسلامی ایران محقق شد تا امروز همه دشمنان روبه روی ما به خط شده‌اند اما ما سر تسلیم فرود نیاورده ایم به نحوی که از صدر اسلام تاکنون سابقه نداشته که قومی این چنین در برابر مستکبرین و ظالمان اینقدر محکم روی اعتقادات و اسلام ناب بایستد.

«دژکام» گفت: برجام و نحوه تعامل با آمریکا نمونه‌ای برای جدا کردن صف انقلابی واقعی از کسانی است که حاضر هستند برای مطامع دنیا تن به ذلت بدهند.

وی با اشاره به اینکه یکی از نشانه‌های ایمان، اظهار ارادت به شهدا است افزود: این دنیا محل آزمایش است و ظرفیت جزا و پاداش اعمال آدمها را ندارد و پاداش واقعی را آن دنیا می‌دهند و به همین دلیل پاداش امثال شهید سرافراز سردار عبدالله اسکندری را نمی‌توان در این دنیا داد.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه همه شهدا عزیز هستند تاکید کرد: شهدای حرم اما حسابشان جدا است چون آنها در غربت جنگیدند و جان دادند و علاوه بر انگیزه ملی، با هدفی فراتر یعنی دفاع از حرم عقیله بنی هاشم جهاد کردند.

وی در پایان گفت: پس از دفاع مقدس و دفاع از حرم امروز در جهاد تبیین به سر می‌بریم و مجاهدت در این وادی بر عهده ما است که گفت و گو و سخنرانی یکی از ابعاد آن است اما کافی نیست و باید هنر را به میدان آورد.

وی افزود: جوانان و نوجوانان باید ارزش‌های اصیل نسل قبل را تداعی کنند که سرود سلام فرمانده و اظهار ارادت به امام عصر مهدی(عج) و رهبر معظم انقلاب در همین راستا است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس یک وجه دیگر از این مجاهدت را در عرصه اقتصادی دانست و گفت: توجه به شعار سال می‌تواند در این زمینه راهگشا یاشد و تا مشکلات اقتصادی و تولید دانش‌بنیان و اشتغالزایی حل نشود نمی‌توان انتظار مطلوب داشت و درمان بسیاری از معضلات اجتماعی از جمله رواج منکرات نیز همین بیکاری است و و توقع خانواده‌های شهدا از مسوولین نیز کاهش تورم و ایجاد اشتغال و امیدآفرینی است.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

ظرفیت پاداش