طراحی و تولید پرینتر ٣بعدی تولید مواد سرامیکی در پردیس نوآوری و فناوری دانشگاه شیراز
طراحی و تولید پرینتر ٣بعدی تولید مواد سرامیکی در پردیس نوآوری و فناوری دانشگاه شیراز

به گزارش پگاه خبر؛در سفر معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری به دانشگاه شیراز، از پرینتر ٣بعدی تولید مواد سرامیکی دوستدار محیط زیست، تولید شرکت استارت آپی مستقر در پردیس نوآوری و فناوری دانشگاه شیراز رونمایی شد. پژوھشگران تیم استارت آپی ژئومارس که در مرحله ی شتابدھی ھاب شیراز (شتاب دھنده ی […]

به گزارش پگاه خبر؛در سفر معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری به دانشگاه شیراز، از پرینتر ٣بعدی تولید مواد سرامیکی دوستدار محیط زیست، تولید شرکت استارت آپی مستقر در پردیس نوآوری و فناوری دانشگاه شیراز رونمایی شد.

پژوھشگران تیم استارت آپی ژئومارس که در مرحله ی شتابدھی ھاب شیراز (شتاب دھنده ی مشترک دانشگاه شیراز و ھمراه اول) قرار دارد، موفق به طراحی و تولید پرینتر ٣بعدی تولید مواد سرامیکی دوستدار محیط شدند که محصول نھایی آن از جنس سرامیک دوستدار محیط زیست است.

دکتر خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در در بازدیدی که از پردیس فناوری و نوآوری دانشگاه شیراز داشت، از این تولید داخلی رونمایی کرد.

مصطفی شفیعی، مدیر بخش رباتیک و فنی تیم استارت آپی مستقر در پردیس فناوری و نوآوری دانشگاه شیراز، با توضیح اینکه تیم استارت آپی ژئومارس در دوره ی لبخند دوم ھاب شیراز (سال ۱۴۰۰)موفق به جذب سرمایه ازسوی این شتابدھنده شده است، به معرفی محصول تولیدشده پرداخت و گفت: ما استارت آپی پیشرو در ‌ زمینه ی طراحی و ساخت پرینترھای سه بعدی به ویژه در صنعت ساختمان و تولید مواد سیمانی و سرامیکی دوستدار محیط زیست ھستیم.

وی در حاشیه ی مراسم رونمایی از این محصول با بیان اینکه با کسب دانش فنی توانستیم این پرینترھای سه بعدی را طراحی کنیم که محصول نھایی آن از جنس سرامیک است، گفت: این پرینترھا در ٣سایز خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی تولید شده است.
سایز خانگی پرینتر ٣بعدی تولید مواد سرامیکی می تواند برای اشتغالزایی استفاده شود
شفیعی با اشاره به مزیت این پرینترھای سه بعدی گفت: فرق محصول نھایی این پرینتر با یک مجسمه ساز این است که محصول نھایی در کمترین زمان ممکن با مقاومت بالا، سبک تر، استحکام بالا ولی با ھمان دقتی که یک سفالگر برای ساخت یک محصول صرف می کند، به تولید می رسد.

درواقع یک مجسه، گلدان یا… از جنس سرامیک را می توان با این پرینتر سه بعدی در کوتاه ترین زمان ممکن به تولید رساند.

مدیر بخش رباتیک و فنی تیم استارت آپی ژئومارس گفت: فرق این پرینتر با پرینترھای سه بعدی دیگر در خروجی محصول از جنس کامپوزیت، پلاستیک است که این پرینتر محصولات سرامیکی را به تولید می رساند.

وی با تأکید براینکھ برخی افراد می توانند برای ایجاد اشتغال خانگی این پرینترھا را تھیه و از آن درآمدزایی کنند، گفت: می توان به این پرینتر سه بعدی خانه ساز و سرامیکی ھر طرح متنوعی را
به صورت برنامه داد تا خروجی آن طرح در قالب یک محصول به تولید برسد.

شفیعی افزود: این پرینترھا طی یک ساعت یا نھایتا دوساعت یک محصول با ابعاد ٢٠در٣٠ را به تولید می رساند.
به گفته ی مدیر بخش رباتیک و فنی شرکت ژئومارس، قابلیت نصب ھد برش لیزر اکسترودر FMDھد سرامیک با مانیتور ٧ اینچی لمسی تحت شبکه با کاربری آسان، امکان کنترل با تلفن ھمراه ، قابلیت نصب دوربین برای کنترل وضعیت محصول در حال تولید، سیستم ھشدار تعویض کارتریج از
ویژگی ھای این محصول بومی به شمار می رود.
وی اظھار کرد: پرینتری که طراحی کردیم دارای سیستم تنظیم سطح خودکار میز پرینت است.

شفیعی با بیان اینکه تاکنون ظروف سرامیکی زیادی به واسطه ی این پرینتر ایرانی طراحی و ساخته شده است، افزود: گل رس، خمیر رنگی، خمیر سفید و مشکی از حمله مواد اولیه ی این پرینتر
ھستند.

گفتنی ست، ھاب شیراز (شتاب دھنده ی مشترک دانشگاه شیراز و ھمراه اول) در طبقه ی ھشتم برج نوآوری دانشگاه شیراز قرار دارد.
شرکت ھاب شیراز با ھدف تمرکززدایی اکوسیستم کارآفرینی
کشور و تقویت و غنی سازی زیست بوم کارآفرینی و نوآوری جنوب کشور از طریق کشف، جذب و پرورش ایده ھا و تیم ھای مستعد و فعال و ھمچنین کمک به توسعه ی شخصی و تقویت روحیه ی کارآفرینی فعالیت خود را آغاز نموده است.
این شرکت، ضمن ایجاد حلقه ی ارتباطی دانشگاھیان با صنایع در قطب جنوب کشور و با درنظرگرفتن حوزه ھای تمرکز شرکت کسب وکارھای نوپای
حرکت اول، برنامه ی ویژه ای برای شتابدھی تیم ھا و کسب وکارھای نوپا در حوزه ھای سلامت دیجیتال، تجارت الکترونیکی ،آموزش الکترونیکی، بازی و رسانه ھای دیجیتال و شھر ھوشمندطرح ریزی نموده است.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

طراحی و تولید پرینتر