بهینه‌سازی مصرف به معنای استفاده درست و به اندازه است
بهینه‌سازی مصرف به معنای استفاده درست و به اندازه است

به گزارش پگاه خبر؛محسن‌جوادی آزاد،بیان داشت:روز‌ اول خرداد ماه روز بهره وری و مصرف بهینه نامگذاری شده است. بهره وری ارتباط معنا داری با مصرف بهینه داشته و دارد. بهینه‌سازی مصرف به معنای استفاده درست و به اندازه، با مفهوم بهره وری با معنای استفاده مطلوب، موثر و بهینه از تمام وقت، امکانات، ظرفیت، پتانسیل، […]

به گزارش پگاه خبر؛محسن‌جوادی آزاد،بیان داشت:روز‌ اول خرداد ماه روز بهره وری و مصرف بهینه نامگذاری شده است.

بهره وری ارتباط معنا داری با مصرف بهینه داشته و دارد.
بهینه‌سازی مصرف به معنای استفاده درست و به اندازه، با مفهوم بهره وری با معنای استفاده مطلوب، موثر و بهینه از تمام وقت، امکانات، ظرفیت، پتانسیل، سرمایه، نیرو و منابعی که به انسان برای رسیدن به رشد و شکوفایی همه جانبه کمک می کند قرابت دارد.

در سالی که تولید دانش بنیان و اشتغالزایی سر لوحه ی همه فعالیت های اقتصادی و برنامه ریزی های ملی ماست، باید مصرف بهینه نیز در اولویت های اول ما قرار گیرد.

در مقوله ی مصرف انرژی و به ویژه مصرف برق امسال نیازمند ترویج بیشتر یک ارزش اجتماعی تحت عنوان مصرف بهینه هستیم.

چرا‌که ناترازی تولید و گذر از اوج مصرف برق تابستان امسال ما در گردنه ی از مسایل قرار داده است که به دست دو‌گروه توانمند  حل آنها امکان پذیر است.

یکی ازین ارکان دوگانه مسولین دولتی یعنی وزارت نیرو ، توانیر  ، برق های منطقه ای تولید و توزیع ها هستند.

وی گفت:اقدامات شایسته ای در دست است تا حل مساله ی ناترازی و گذر از پیک به خوبی صورت پذیرد. به عنوان  نمونه تدوین یکصد برنامه ی اقدام جامع در زنجیره تولید، انتقال و توزیع برق به صورت نظام مند و هدفمند ، توجه و تمرکز تمامی ارکان صنعت برق را برای تأمین برق مستمر و پایدار در ایران سرافراز له این اقدامات موثر جلب کرده است ، که می توان در مقال های بعدی به آن پرداخت.
اما رکن دوم حل مساله ناترازی و گذر از اوج مصرف تابستان سال جاری کدام است؟

بدون شک رکن دوم مردم هستند.همان‌ها که از اول انقلاب اسلامی ایران تا کنون دست به دست هم از سیلاب های حوادث گذشته اند.همان هایی که گرد و غبار کرونا را فرو نشاندند. همان ها که اثبات کرده اند در رفتار به شعار و اندرز بنی آدم اعضای یکدیگرند دل سپرد ه اند.

مردم می دانند و به خوبی آگاهند که مسولیت اجتماعی و تعهد اخلاقی به آنها انگیزه ی فراتر از تصور خواهد بخشید تا با اقداماتی جزیی که همگی شدنی هستند  بتوانند برق را بهینه مصرف نمایند.

جالب اینکه این اقدامات از رفاه زندگی آنان نمی‌کاهد. بلکه با تشویق های مالی و انگیزشی از بیرون و با صدای تشویق وجدانی در درون همراه است.

هر دو رکن باید از جان و دل تلاش کنند تا برق گلوگاه ناترازی را پشت سر بگذارد.

هردو رکن با موفقیت می توانند مجددا در عرصه ی تاریخ ایران اسلامی بدرخشند.
اقدامات ساده ، شدنی و غیر مخل رفاه خود را از  سایت آموزش مدیریت مصرف توانیر به آدرس http://www.tavanirpr.ir بخواهید.

انتهای پیام/

بهینه‌سازی مصرف