اهتمام ویژه برای رونق اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری در دولت سیزدهم
اهتمام ویژه برای رونق اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری در دولت سیزدهم

به گزارش پگاه خبر؛معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از اهتمام ویژه برای رونق اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری در دولت سیزدهم خبر داد. مهدی صفری در اختتامیه نخستین همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری شهر شیراز با بیان اینکه در وزارت امور خارجه ۴۰درصد برنامه‌ریزی‌ها حول محور اقتصاد تبیین شده، اظهار داشت: ترانزیت کالا در حوزه‌های واردات […]

به گزارش پگاه خبر؛معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از اهتمام ویژه برای رونق اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری در دولت سیزدهم خبر داد.

مهدی صفری در اختتامیه نخستین همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری شهر شیراز با بیان اینکه در وزارت امور خارجه ۴۰درصد برنامه‌ریزی‌ها حول محور اقتصاد تبیین شده، اظهار داشت: ترانزیت کالا در حوزه‌های واردات و صادرات نقش مهمی دارد و با تقویت زیرساخت‌ها در کریدورهای شمالی-جنوبی و غربی-شرقی می‌توان به رشد فزاینده‌ای دست یافت.

وی افزود: از نظر واگن قطار با کمبود مواجه هستیم و اگر این مشکل حل شود به رشد ۲۰۰ درصدی صادرات در اسیای مرکزی دست خواهیم یافت.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به تقویت کریدور شمالی-جنوبی گفت: این محور استراتژیک می‌تواند جایگاه ایران را در ترانزیت کالا استحکام بخشد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در ادامه به تلاش‌هایی برای مانع‌زدایی در عرصه صادرات و واردات اشاره کرد و افزود: افزایش کار گمرکات در دستور کار قرار گرفته و در برخی از محورها توانسته‌ایم خدمت‌رسانی ۲۴ ساعته را در دستور کار قرار دهیم.

صفری در بخش دیگری از سخنان خود به نقاط مرزی طولانی با کشور عراق اشاره کرد و بیان داشت: حجم مبادلات با عراق ۱۴ میلیارد دلار بوده که تلاش می کنیم به ۲۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

وی در ادامه به سند همکاری ۲۵ساله چین اشاره کرد و گفت: همکاری با چین به حوزه فاینانس و تبادلات مالی خلاصه نمی‌شود؛ بلکه چینی‌ها تاریخ ایران را در کتاب‌های درسی خود مطالعه کرده و علاقه زیادی به پرسپولیس دارند. به همین دلیل می‌تواند در حوزه اقتصاد گردشگری نیز از حضور آنها بهره برد.

این دیپلمات اقنصادی خواستار تولید ارزش افزوده در مجتمع‌های کلان پتروشیمی شد و اظهار داشت: حجم واردات سالیانه مواد اولیه دارویی از هند و چین به ترتیب به ۸۵۰ و ۵۵۰ میلیون دلار می‌رسد و این در حالی است که پتروشیمی‌های فارس می‌تواند زمینه خودکفایی در این حوزه را فراهم سازد.

صفری با تاکید بر این نکته که انتقال تکنولوژِی یکی از رسالت های بخش اقتصادی وزرات امور خارجه است، اظهار داشت: هر وزارتخانه و مجتمع کلان صنعتی، کشورهای دارنده تکنولوژِی را به وزارت امور خارجه معرفی کنند تا مقدمات لازم برای ورود آن به کشور محقق شود.

وی در پایان از نگاه ویژه وزارت امور خارجه به فرمایشات زهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: صادرات محصولات دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

اهتمام ویژه