گرنت فناوری به سامانه نان وصل می شود
گرنت فناوری به سامانه نان وصل می شود

به گزارش پگاه خبر؛جلسه بررسی پیشرفت عملکرد سامان نظام ایده ھا و نیاز ھا (نان) به منظور پیشبرد اھداف این سامانه ملی در پایگاه استنادی علوم جھان اسلام ISC در اردیبھشت ۱۴۰۱ برگزار شد. این جلسه با حضور ریاست موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) ،دکتر محمدجواد دھقانی، معاون فناوری و نوآوری […]

به گزارش پگاه خبر؛جلسه بررسی پیشرفت عملکرد سامان نظام ایده ھا و نیاز ھا (نان) به منظور پیشبرد اھداف این سامانه ملی در پایگاه استنادی علوم جھان اسلام ISC در اردیبھشت ۱۴۰۱ برگزار شد.

این جلسه با حضور ریاست موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) ،دکتر محمدجواد دھقانی، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم دکتر علی خیرالدین، دکتر رضایی فر مدیر دفتر پشتیبانی
فناوری و نوآوری وزارت عتف، دکتر حقیقت معاون پژوھش و فناوری ISC و سایر مدیران اجرایی این سامانه در ISC و حوزه معاونت فنآوری و نو تشکیل شد.

در این جلسه دکتر دھقانی از تلاش ھای دو مجموعه ISC ، وزارت عتف و کارگروه ھای مشاوره ای در تدوین سیاست گذاری، اجرا و پیاده سازی شدن سامانه و نیز تھیه فرآیندھا و شیوه نامه ھای مربوطه در این مدت کوتاه تشکر و قدردانی نموده وھمچنین پیگیری ھای مستمر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری
و رونمایی نسخه آزمایشی این سامانه در اردیبشھت ۱۴۰۱ را مھمترین مشوق تیم اجرایی برشمردند.

وی اظھار داشت: گزارش ھای فعالیت سامانه نان پس از اینکه نیازھا و ایده ھا در آن ثبت شد و به طبع آن منجر به امضای قرارداد بین طرفین مربوط رسید به طور مستمر به وزارت عتف ارسال خواھدشد.
ھمچنین گزارش عملکرد این سامانه ھر شش ماه به ھیئت دولت نیز ارسال خواھد شد و دانشگاه ھا و سازمان ھایی که فعالیت بیشتری داشته اند مشخص خواھد شد.
مھمترین ویژگی سامانه شفافیت در تعریف نیازھا و واگذاری و تخصیص پروژه ھا و گرنت ھا به مشارکت در ارائه ایده جھت رفع نیازھای ثبت شده می باشد.

دکتر خیرالدین گفت: با توجه به اینکه این سامانه یکی ازابزارھای قدرتمند جھت ایجاد نظام ملی نوآوری مبتنی بر ایجاد ارتباط مستقیم بین نیازھای جامعه، صنایع خصوصی دولتی و پژوھشگران، شرکت ھای
دانش بنیان و خلاق، پارک ھای علم و فناوری و مراکز رشد خواھد بود، باید شرح وظایف و ساختار
عملکردی آن مشخص شود تا بدون ھیچ گونه خللی بتواند به جامعه خدمت رسانی کند.

متقاضیان با مراجعه به این سامانه می توانند نیاز ھای ثبت شده را مشاھده و یا اینکه ایده خود را برای یک نیاز ثبت کنند که این فرایند منجر به انعقاد قرارداد و حل نیاز مربوط خواھد شد.
از اھداف اصلی اجرای این طرح علاوه بر کاربردی کردن تحقیقات مراکز علمی برانگیختن احساس مشارکت تمام آحاد کشور و ایجاد طوفان فکری ملی در ساختن ایرانی آباد و توسعه یافته است.

وی افزود: یکی از موارد مھمی که در این سامانه در حال پیگیری است مورد index-n می باشد که مجموعه ISC وظیفه انجام آن را برعھده دارد.
ھمچنین، زیرساخت نرم افزاری و نحوه عملکرد فرایند سامانه نان نیز مجموعه ISC به سرانجام خواھد رساند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن اعلام آغاز به کار سامانه نظام ایده ھا و نیازھا (نان) ac.nan://https از تلاش برای ایجاد صندوقی ذیل این سامانه خبر داد تا از ایده ھا وصل خواھد شد.
تا در این سامانه برای برطرف شدن نیاز ھایی که در آن ثبت شده ھزینه شود.
نیازھای ثبت شده در آن حمایت مالی شود. وی گفت: در ھمین راستا، گرنت فناوری به سامانه نان وصل خواھد شد تا در این سامانه برای برطرف شدن نیاز ھایی که در آن ثبت شده ھزینه شود.
سامانه نظام ایده ھا و نیازھا (نان) زمینه ای برای ارتباط نیازھای مختلف با تحقیقات و مراکز تحقیقاتی کشور است.
متخصصان می توانند نیازھای خود را در حوزه ھا و سطوح مختلف اجتماعی و صنعتی در
شده است.

چشم انداز نھایی این سامانه از سه مرحله تشکیل شده: ١ .ارائه ایده و نیاز ٢ .محصول ٣ .این سامانه ثبت کنند.
ھمچنین مشوق ھای علمی برای مراکز دانشگاھی فعال در سامانه در نظر گرفته و صدور گواھی است.
اشتغال دانش بنیان. مراحل ثبت ایده در سامانه «نان» شامل انتخاب نیاز، ثبت اطلاعات، تأیید اطلاعات در این جلسه ھمه حاضرین نقطه نظرات خود را درباره نحوه فرایند دریافت، ثبت و نھایی شدن نیاز ھای ثبت شده در این سامانه تا انعقاد قرارداد به منظور حل مشکلات کشور ارائه و به بحث و تبادل نظر پرداخته و تصمیمات مھمی جھت ادامه کار اتخاذ شد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

گرنت فناوری