۵هزار میلیارد تومان پروژه شیراز آماده جذب سرمایه‌گذار
۵هزار میلیارد تومان پروژه شیراز آماده جذب سرمایه‌گذار

به گزارش پگاه خبر؛محمدحسن اسدی، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز در نخستین همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری شیراز گفت: این نخستین همایش ملی است و شورای شهر به جهت اهمیت به سرمایه‌گذاری این تکلیف را بر عهده شهرداری گذاشت. او گفت: قرار بود این همایش در بهمن ماه برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونای […]

به گزارش پگاه خبر؛محمدحسن اسدی، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز در نخستین همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری شیراز گفت: این نخستین همایش ملی است و شورای شهر به جهت اهمیت به سرمایه‌گذاری این تکلیف را بر عهده شهرداری گذاشت.

او گفت: قرار بود این همایش در بهمن ماه برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونای امیکرون به امروز موکول شد، شورا در همان زمان نیز ۴ پنل تخصصی برگزار و شهرداری را مکلف کرد هر سال ۲ پنل تخصصی و ملی برگزار کند و سال‌های آینده نیز این همایش برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز گفت: شورای شهر نسبت به موضع مسائل سرمایه‌گذاری مصمم است و شهرداری شیراز نیز همراهی لازم را خواهد داشت.

او گفت: وضعیت کنونی اقتصاد کشور مورد رضایت هیچ کس از جمله مقام معظم رهبری نیست و بارها اعلام کردند که اقتصاد امروز مسئله اول کشور محسوب می‌شود.

اسدی گفت: قرار نیست از جیب عده‌ای پول در بیاوریم و به جیب عده‌ای دیگر بریزیم، اینجا این سوال مطرح است که اقتصاد و سرمایه‌گذاری باید به چه شکل باشد؟ سرمایه‌گذاری موتور محرکه و دارای ارزش افزوده است و مدل‌های مختلف دارد.

عضو شورای شهر شیراز گفت: نمایندگان مردم شهر در شورا دست امداد به سمت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران دارد، فرش قرمز و پنجره واحد برای سرمایه‌گذاری خوب است اما در شهر و کشور این مفاهیم شبیه به گفتاردرمانی است، چراکه سرمایه‌گذاری دچار چالش است و باید این چالش‌ها به حداقل برسد.

او گفت: توسعه شهر سقف انتظارات از شهرداری است اما انجام خدمات شهری حداقل انتظار از شهرداری است و توسعه شهر با سرمایه‌گذاری محقق می‌شود.امروز شهرداری‌ها نیاز به سازمان تخصصی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی دارند که باید عملکرد آن بررسی شود.

اسدی ناامنی اقتصادی، ضعف در ثبات مدیریتی، تزلزل در مقررات، ناکارآمد بودن قوانین و مقررات، عدم تعامل با بازار سرمایه دنیا و بین‌الملل، ضعف در انتقال آزاد پول، جذابیت در کشورهای همسایه، عدم پنجره واحد سرمایه‌گذاری و بوروکراسی‌های اداری را از جمله چالش‌های سرمایه‌گذاری اعلام کرد.

او گفت: امسال شورای شهر تکلیف کرده که شهرداری نسبت به انعقاد ۱۵ هزار میلیارد بین بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران اقدام کند، ۱۵ پروژه نیمه تمام به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان در شیراز وجود دارد.

اسدی گفت: شیوه نامه سرمایه‌گذاری در شهرداری شیراز به تصویب رسیده و از دیگر اقدامات شورا و شهرداری حضور شهرداری شیراز در جام جهانی قطر است تا نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام کند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

۵هزار میلیارد تومان