بسترهای فرهنگی و امنیتی در فعالیت‌های بزرگ اقتصادی ایجاد شود
بسترهای فرهنگی و امنیتی در فعالیت‌های بزرگ اقتصادی ایجاد شود

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام پیش از ظهر امروز در نخستین همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری شیراز با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم به مشارکت و تعاون دستور داده تا خوبی در جهان گسترش پیدا کند، اظهار داشت: عزت و سربلندی ایران و ایرانیان از نیکی‌ها و خیراتی است که باید دنبالش باشیم اما در […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام پیش از ظهر امروز در نخستین همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری شیراز با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم به مشارکت و تعاون دستور داده تا خوبی در جهان گسترش پیدا کند، اظهار داشت: عزت و سربلندی ایران و ایرانیان از نیکی‌ها و خیراتی است که باید دنبالش باشیم اما در طول دو قرن که در تاریخ معاصر گذشت به این عزت و عظمت لطمه خورده و انقلاب اسلامی ایران واکنشی به این مسئله بود که چرا در جهان در جایگاه عزت نیستیم.
وی با بیان اینکه عزتمندی کشور همان‌گونه که به قدرت نظامی و سیاسی وابسته است به توانمندی اقتصادی نیز ربط دارد، گفت: تا ما مسئله توانمندی اقتصادی را در حدی که شایسته ایران است بالا نبریم بقیه تلاش‌ها ناکام می‌مانند.
امام جمعه شیراز با اشاره به مفاهیم جنگ و جهاد اقتصادی که مطرح می‌شود افزود: این مفاهیم برای همین است که اگر روزی جهاد نظامی یا جهاد در عرصه سیاسی راهگشای ملت و کشور بود امروز ضرورت جهاد اقتصادی برای همه آشکار شده و تلاشی که شورای شهر و شهرداری شیراز در راستای زمینه‌سازی برای سرمایه‌داری انجام داده‌اند گوشه‌ای از جهاد بزرگی است که در کشور باید شکل بگیرد.
دژکام با بیان اینکه بستر فرهنگی و امنیتی کارهای اقتصادی باید در ایران و شیراز ایجاد شود، عنوان کرد: یکی از راه‌های موفقیت تعاون و همکاری است، دست تنها صدا ندارد باید دست به دست هم دهیم و همکاری کرده تا مسائل اقتصاد حل شود.
وی با بیان اینکه از نگاه دینی حس برادری دینی زمینه‌ساز رشد اقتصادی است، بیان کرد: برادری رقابت را از بین نمی‌برد اما رقابت را در چهارچوب اخلاقی می‌آورد که نتیجه‌اش عزت است، باید برادری را در بستر تمدن اسلامی بیندیشیم و رشد دهیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در تحقق شعار سال باید به اینکه دیگران چه کرده‌اند توجه کنیم، گفت:  باید این ارتباط بین تمدن‌های مختلف بشری باشد، داشته‌های ملی و بومی خود را به میدان آوریم و بگوییم راه حل تازه‌تری ارائه کردیم و شیراز از این جهت می‌تواند برای همه کشور حرف داشته باشد.

وی با بیان اینکه شیراز در قله فرهنگ است و فرهنگ زیستن خود را در همه ابعاد از جمله اقتصاد هماهنگ کنیم گفت: تعاون، برادری و همکاری را برای رونق بخشیدن به اقتصاد باید به نمایش گذاشت تا همکاری‌ها اخلاقی و ارزشمند شده و نتیجه‌اش نیز رشد شیراز در اقتصاد باشد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

بسترهای فرهنگی