اصناف نقش مهمی برای کمک به ثبات بازار بر عهده دارند
اصناف نقش مهمی برای کمک به ثبات بازار بر عهده دارند

به گزارش پگاه خبر؛حمیدرضا ایزدی در دومین اجلاس عمومی اتاق اصناف مرکز استان بر تشدید نظارتها و همکاری مستمر اصناف با سازمان صمت تاکید کرد . رئیس سازمان صمت فارس گفت: طی ۸ روز گذشته بالغ بر ۱۹۳۷ پرونده تخلف صنفی در این استان تشکیل و به مراجع قانونی ذیربط ارجاع شده است. حمیدرضا ایزدی […]

به گزارش پگاه خبر؛حمیدرضا ایزدی در دومین اجلاس عمومی اتاق اصناف مرکز استان بر تشدید نظارتها و همکاری مستمر اصناف با سازمان صمت تاکید کرد .

رئیس سازمان صمت فارس گفت: طی ۸ روز گذشته بالغ بر ۱۹۳۷ پرونده تخلف صنفی در این استان تشکیل و به مراجع قانونی ذیربط ارجاع شده است.

حمیدرضا ایزدی در دومین اجلاس عمومی اتاق اصناف مرکز استان به فعالیت ۱۶۷ هزار و ۷۳۲ صنوف دارای جواز کسب در این استان اشاره و گفت: در واحد‌های صنفی به طور مستقیم برای حدود ۴۲۰ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

وی افزود :اصناف نقش مهمی در فرایند توزیع عادلانه کالا در سطح جامعه بر عهده دارند و در بحران‌های مختلف به کمک بخش دولت و مردم شتافته اند و این موضوع در خور تحسین است و به سهم خود از صنوفی که بخصوص در ایام حذف ارز ترجیحی با نهایت انصاف و همدلی با مردم رفتار کردند تقدیر می نمایم .

ایزدی گفت: در ۴ سال گذشته و علی‌رغم وجود مسائل و مشکلاتی نظیر کرونا و …، اصناف با تعهد مثال زدنی پای کار بودند و با وجود سختی‌ها و مشکلات اجازه ندادند مردم با کمترین مشکلی در تامین و توزیع کا لا مواجه شوند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس گفت: در شرایط فعلی نیز که هدفمندی یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی در دستور کار دولت قرار گرفته است، اصناف نقش مهمی برای کمک به ثبات بازار بر عهده دارند.

ایزدی همچنین بر تشدید نظارت‌ها بر بازار تاکید و گفت: ۴۵۸ بازرس به همراه ۲۲۹ گروه بر بازار نظارت می‌کنند و در ۸ روز گذشته نظارت و بازرسی‌ها در استان فارس فقط ۱۹۳۷ پرونده تخلف تشکیل شده است.

او انصاف و مشتری مداری را از ویژگی‌های بارز اصناف عنوان و گفت: اصناف متولی اصلی ساماندهی نظام توزیع در کشور و استان محسوب می‌شوند، لذا نقش آن‌ها در تامین نیازمندی‌های تولید، بخش خدمات، بازرگانی و توزیع حیاتی است همچنان که اصناف با توزیع به موقع کالا در جلوگیری از التهابات بازار نقش موثری برعهده دارند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با تدابیر دولت محترم و همکاری همه جانبه دستگاهها و مردم از این تنگنای اقتصادی عبور خواهیم کرد و انشاالله شاهد رفع مشکلات و فقر مطلق در جامعه خواهیم بود .

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

اصناف نقش