کسب موفقیت نیازمند ارتباط و کسب اطلاعات از محیط پیرامونی است
کسب موفقیت نیازمند ارتباط و کسب اطلاعات از محیط پیرامونی است

به گزارش پگاه خبر؛ابراهیم شیشه گر،در عصر تغییر و تحولات لحظه ای و انسانی که به دنبال تسخیر آینده است، نمی توان در برابر رخدادها و اتفاقات پیرامونی خود بی تفاوت بود، چرا که هر رویدادی حتی در دورترین نقطه نیز می تواند تأثیری هرچند ناچیز، مستقیم یا غیرمستقیم بر زندگی همه ما داشته باشد […]

به گزارش پگاه خبر؛ابراهیم شیشه گر،در عصر تغییر و تحولات لحظه ای و انسانی که به دنبال تسخیر آینده است، نمی توان در برابر رخدادها و اتفاقات پیرامونی خود بی تفاوت بود، چرا که هر رویدادی حتی در دورترین نقطه نیز می تواند تأثیری هرچند ناچیز، مستقیم یا غیرمستقیم بر زندگی همه ما داشته باشد و به این ترتیب انسان امروزی برای ادامه زندگی و کسب موفقیت نیازمند ارتباط و کسب اطلاعات از محیط پیرامونی است.
تخصص روابط‌عمومی‌ در عصر کنونی همزمان با پیشرفت های تکنولوژی، وارد دوره جدیدی شده که می توان آن را عصر روابط‌عمومی‌ نوین نامید؛ دوره ای که کیفیت، سرعت و زمان انتشار اطلاعات در آن حرف اول را می زند.
با وجودی که امروزه شاهدیم رشته های علوم ارتباطات اجتماعی و روابط عمومی در دانشگاه های کشور گسترش فراوانی داشته است ولی هنوز رویکردها و انتظارات از روابط عمومی در دستگاههای دولتی و نهادها با شتاب توسعه تکنولوژی در حوزه ارتباطات همگن نیست.
نگاه سنتی به حوزه روابط عمومی و حداقل انتظارات تبلیغی، روابط عمومی را در کشور ما به چالش کشیده و این نوع نگاه باعث درجا زدن روابط عمومی ها و باز ماندن از سایر کارکردها و رسالت های جدیدی که برای این عنصر محرک در سازمانها و نهادهای دولتی وجود دارد، باشد.

آینه گی، صفتی است بایسته و لازمه روابط‌عمومی‌ که بیش از هر چیز، یادآور لزوم رعایت صداقت با مخاطبان در هر رده خدماتی، تولیدی، دولتی و خصوصی است حال آینه بودن در عرصه و عصر جدید گاهاً شکستن را با خود به همراه دارد. و باید کاری کرد روابط عمومی چرخ پنجم ارابه اهالی سیاست نشود!
و البته یادمان نرود روابط عمومی، چونان پُلی است میان یک نهاد و مردم، مجموعه‌ای از اقدامات و رفتارهای حساب‌شده‌ای که هر نهادی برای ایجاد ارتباطاتِ مؤثر و هدفمند با گروه‌هایی که با آن در ارتباط است انجام می‌دهد.

نامگذاری ۲۷ اردیبهشت به عنوان روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در تقویم کشورمان بیانگر اهمیت بالا و جایگاه والای روابط عمومی است.
البته حالا که در این ایام هر طیفی، مشغول باز کردن سفره دل و گفتن از سختی کار و کمبودهای خود است، بد نیست یادآور شویم که روابط‌عمومی ها این روزها با حال و روز خوشی روبرو نیستند از یک طرف با مشکلات ساختاری و از طرف دیگر نبود امکاناتی که هر روز باید با کمبود یا ایراد آن دست و پنجه نرم کنند. اما مهمتر از همه اینها روابط‌عمومی به خاطر جو زمانه سیاست زده کشور و از طرفی بدلیل بروز نبودن آموزش های تخصصی در بادیه بله قربان گویی گرفتار شده اند و با وجود همه اینها دست اندرکاران روابط عمومی در میان این استرس‌ها جایی در حقوق، مزایا و سختی کار ندارند!
سختی شرایط کار روابط عمومی شاید جز برای خود روابط عمومی ها برای کسی قابل لمس نباشد و خدا می داند که یک شاغل روابط عمومی در اثنای کار و وظیفه خود دچار چه آسیب هایی که می شود.
متاسفانه تا آنجا بنده مطلع م در احکام کارگزینی هیچ درصدی برای سختی این شغل در نظر نگرفته شده است.
فکر میکنم دیگر زمان آن رسیده سازمان امور استخدامی کشور با لحاظ سختی شرایط کارکنان روابط عمومی، به عنوان هدیه یی ارزشمند زمینه افزودن سختی کار را در حکم کارگزینی برای روابط عمومی ها درنظر گرفته تا بارقه امیدی برای کارکنان روابط عمومی باشد.

انتهای پیام/

کسب موفقیت