توزیع الکترونیکی فراورده‌های نفتی در استان فارس
توزیع الکترونیکی فراورده‌های نفتی در استان فارس

به گزارش پگاه خبر؛اسداله طاهری حسین‌خانی روز سه‌شنبه در سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو  اظهار کرد:شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان یکی از شرکت‌های توزیع‌کننده فرآورده‌های نفتی در کشور است که با داشتن ۱۶ شهرستان و بیش از ۳۰۴ جایگاه پمپ بنزین و ١٣٠ جایگاه عرضه سی‌ان‌جی کار توزیع فرآورده‌های نفتی را به عهده دارد. سرپرست شرکت […]

به گزارش پگاه خبر؛اسداله طاهری حسین‌خانی روز سه‌شنبه در سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو  اظهار کرد:شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان یکی از شرکت‌های توزیع‌کننده فرآورده‌های نفتی در کشور است که با داشتن ۱۶ شهرستان و بیش از ۳۰۴ جایگاه پمپ بنزین و ١٣٠ جایگاه عرضه سی‌ان‌جی کار توزیع فرآورده‌های نفتی را به عهده دارد.

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس ادامه داد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس همچنین عملیات سوخت رسانی هوایی به ۴ فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب، لامرد، لار و جهرم را نیز انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: این شرکت در استان فارس از سه انبار ذخیره‌سازی بهره می‌برد که از  ۱۶۰ میلیون لیتر ظرفیت در انبار جنب پالایشگاه،۳۰ میلیون لیتر در آباده و  ۱۹ میلیون لیتر هم ظرفیت در انبار بار برخوردار است.

طاهری با بیان اینکه حدود  بیش از ۸۳۰ فروشنده روستایی مواد نفتی در فارس فعالند که کار توزیع فرآورده‌های نفتی سفید و گازی را انجام می‌دهند،گفت: نیاز سوختی استان فارس در حال حاضر با بیش از ۱۰۰۰ دستگاه نفتکش تأمین می‌شود و استان فارس به دلیل نبود خط لوله و نداشتن ذخیره کافی ،  حدود۴۰ درصد از نیاز فرآورده‌های استان  از پالایشگاه شیراز تأمین می شود.

وی اضافه کرد: ۶۰ درصد سوخت مورد نیاز از مبادی مختلف از جمله اصفهان، یزد، بندرعباس، ماهشهر و سیرجان تامین می‌شود که حوادث جاده‌ای از یک طرف و سوخت آن‌ها از طرف دیگر، مسائلی است که هم سلامت زیست محیطی و هم موارد دیگر را تهدید می‌کند.
این مقام مسئول گفت: استان فارس از ۳۰۴ جایگاه پمپ بنزین بهره می‌برد که بیش از ۴۰ جایگاه هم در دست احداث داریم و حدود ۴ جایگاه هم اخیرا در فسا، شیراز و داراب با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان راه اندازی شده است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در استان فارس توزیع شده که با رشد ۱۷ درصدی مصرف بنزین نسبت به سال ۱۳۹۹ روبه رو بودیم. در بخش نفت و گاز (گازوئیل) حدود ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون لیتر در سال ۱۴۰۰ در استان توزیع شده که رشد ۹ درصدی را نسب به سال گذشته داشته است.

سرپرست  شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس با بیان اینکه سوخت سی‌ان‌جی یکی از پاک‌ترین و بهترین سوخت‌هایی است در اختیار داریم، افزود: مصرف سوخت سی‌ان‌جی در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۴۸ میلیون مترمکعب بوده است.

وی با اشاره به تعطیلات عید نوروز در سال ۱۴۰۱ گفت: رشد بنزین در نوروز امسال نسبت به تعطیلات ۱۴۰۰ رشد ۳۰درصدی را تجربه کرد و در تعطیلات عید فطر نیز شاهد رشد ۳۶ درصدی در استان فارس بودیم.

طاهری با اشاره به اجرای کامل و موفق طرح توزیع الکترونیکی فرآورده‌های نفتی در استان فارس گفت: بخش زیادی از صنایع فارس در حال استفاده از سوخت پاک و خوب گاز است و ما در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۶۰ میلیون لیتر نفت گاز را به بخش صنایع اختصاص دادیم که رشد بسیار خوبی  داشته است.
طاهری اعلام کرد: ۵۷ درصد از مصرف فرآورده‌های نفتی فارس در بخش حمل و نقل و ۱۴ درصد در بخش کشاورزی،۲۱ درصد در بخش نیروگاه‌های برق و ۶درصد در بخش صنایع به کار گرفته می‌شود.

وی گفت: اقدامات قابل توجهی در زمینه مبارزه با قاچاق سوخت صورت گرفته است؛ در سال ۱۴۰۰ حدود یک میلیون ۶۰۹ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شده که بیش از حدود ۹۰ درصد از این سوخت‌ها گازوییل بوده است.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

توزیع الکترونیکی