بهداشت روان ارکان مهم و اساسی  در جامعه می باشد
بهداشت روان ارکان مهم و اساسی  در جامعه می باشد

به گزارش پگاه خبر؛بهمن حاجات نیا مدیر عامل پارک سلامت روان حاجات در هفته سلامت بایست در کنار سلامت جسم به سلامت روح و روان هم پرداخت و به بهداشت روان که از ارکان مهم و اساسی در جامعه می باشد توجه ویژه نمود . جامعه هایی با نشاط اجتماعی و فردی بالاتری هستند که […]

به گزارش پگاه خبر؛بهمن حاجات نیا مدیر عامل پارک سلامت روان حاجات در هفته سلامت بایست در کنار سلامت جسم به سلامت روح و روان هم پرداخت و به بهداشت روان که از ارکان مهم و اساسی در جامعه می باشد توجه ویژه نمود .

جامعه هایی با نشاط اجتماعی و فردی بالاتری هستند که به امنیت روانی هم اهمیت داده و به این نکته کلیدی توجه ویژه داشته باشند .
نشاط و امید اجتماعی یکی از مؤلفه های اصلی رفاه و از مهمترین نکته ها در توسعه کشورها ست و نقش بسیار مهمی در سلامت و مانایی اجتماعی ایفا می کند که می بایست این مقوله از طرف مردم، مسئولین و نهادهای ذیربط مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم با افزایش سطح نشاط و امید اجتماعی و فردی موجبات سلامت روان هموطنان و همشهریانمان عزیز شیرازی را بیش از پیش فراهم نماییم.

مدیر عامل پارک سلامت روان حاجات در هفته سلامت موضوعاتی مانند، خودمراقبتی، آموزه های دینی و معنویت در ارتقای سلامت روان، تحکیم خانواده، مهارت‌ های زندگی، مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت و جایگاه رسانه و شبکه های اجتماعی در ایجاد نشاط اجتماعی و افزایش سلامت روان، می بایست در کنار توجه به تغذیه و سلامت جسم مدنظر قرار داد.

سازمان بهداشت جهانی بر بعد بهداشت روان در تعریف سلامت بسیار تأکید دارد، با این حال متاسفانه در بسیاری از نقاط جهان بهداشت روانی و بیماریهای روانی، علیرغم نقش عمده آنها در سلامت عمومی، در درجه اهمیت پایین تری نسبت به سلامت و بیماری های جسمانی واقع شده و این مهم مورد کم توجهی قرار گرفته است، مردم برای سلامت جسم خود برنامه ریزی‌های دقیقی دارند و آزمایش ها و چکاب های مختلفی انجام میدهند و تقریبا یک امر مثبت و جا افتاده ای می باشد ولی لازم است مردم بدانند به همان اندازه که باید به بهداشت جسمشان اهمیت دهند می بایست به بهداشت روانشان نیز اهمیت بدهند.

توصیه دین مبین اسلام به توکل و امید، مثبت نگری، قناعت و انتظارات منطقی، کنترل خشم، پرهیز از اندوه، خوش رفتاری، نشاط وشادمانی و نیزاهمیت دادن به شبکه های حمایتی عاطفی واجتماعی همچون خانواده، بیانگر وجه ویژه اسلام به بهداشت روان ونقشی است که درسعادت بشردارد و مطالعات متعدد نیز نقش باورهای مذهبی را در سلامت روان تأیید می کنند.

وی به تمامی تلاشگران حوزه درمان این روز را به عزیزان روانپزشک ، روان شناس، مشاوران، دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، برای همه آرزوی سلامتی جسم و روان و روزهایی سرشار از آرامش، توانمندی و موفقیت دارم و امیدوارم با تلاش مسئولین استانی و شهرستانی و با همت مردم شریف شیراز ، با افزایش همبستگی اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده، ترویج قوانین شهروندی و رعایت حقوق شهروندی ، عزت نفس، دینداری و … باعث ایجاد نشاط در بین جامعه شویم تا شاهد روز به روز افزایش شاخص های سلامت روان در جامعه باشیم.

انتهای پیام/سمیه یگانه

بهداشت روان