گرامیداشت جغرافیایی شیرازمحملی برای فرهنگ و اندیشه مردم است
گرامیداشت جغرافیایی شیرازمحملی برای فرهنگ و اندیشه مردم است

به گزارش پگاه خبر؛حمیدرضا قانعی،مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس،اظهار کرد: شیراز با تنوع گسترده فرهنگی و تاریخی، روزگاری میراث‌دار مکتبی علمی و فرهنگی بوده است و کوچه پس کوچه‌های این شهر، خاطراتی سترگ از علما و اندیشه‌مندان زیسته در این دیار فرهنگ پرور را به همراه دارد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه […]

به گزارش پگاه خبر؛حمیدرضا قانعی،مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس،اظهار کرد: شیراز با تنوع گسترده فرهنگی و تاریخی، روزگاری میراث‌دار مکتبی علمی و فرهنگی بوده است و کوچه پس کوچه‌های این شهر، خاطراتی سترگ از علما و اندیشه‌مندان زیسته در این دیار فرهنگ پرور را به همراه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: خاک این دیار از دیرباز مأمن بزرگانی از خاندان عصمت و طهارت بوده و نگینی چون شاهچراغ (ع) را بر رکاب انگشتری خود میزبان است و به شایسته‌گی به نام و عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) مفتخر است.

قانعی بیان کرد: همراهی و همگامی شیراز و حافظ، شیراز و سعدی و شیراز و ده ها نام‌آور دیگر، هر کدام حکایت‌گر سالیانی طولانی، فرهنگ آمیخته با شعر و شعور است، شخصیت هایی که هر کدام برای ساختن عقبه فرهنگی هر سرزمینی کفایت می کنند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس عنوان کرد: مردمان شیراز حقا و انصافا بنا به قول مشهور در معرفت و ایمان و فرهنگ در قله هستند و تاریخ گذشته و معاصر این دیار گواه این برجستگی است.

وی اضافه کرد: هر آنچه در این نکوداشت‌ها و پاسداشت‌ها رقم می خورد، هویت نسل جدید را به عقبه گران‌سنگ خود پیوند می دهد و بر اعتبار و افتخار و بالندگی نسل جدید این سرزمین می افزاید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به این بیت از سعدی که «آن‌که نشنیده‌ست هرگز بوی عشق گو به شیراز آی و خاک ما ببوی»، ابراز کرد: به امید اینکه مجموعه رویدادهای فرهنگی و هنری که به بهانه این ایام برگزار می گردد، گوشه ای از رازهای تمدنی و حکمت های نهفته در تاریخ شهر راز را بازگو کند.

 ۱۵ اردیبهشت ماه در تقویم رسمی کشور به نام روز شیراز نامگذاری شده است. به همین مناسبت، هر ساله برنامه‌های ویژه‌ای از طرف شهرداری شیراز در این روز برگزار می‌شود. دلیل این نامگذاری، زیبایی بی نظیر شیراز در ماه اردیبهشت است.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

گرامیداشت جغرافیایی