آغاز رزمایش ١٠ هزار نفری جهادگران فاطمی
آغاز رزمایش ١٠ هزار نفری جهادگران فاطمی

به گزارش پگاه خبر؛اسماعیل قزل سفلی در نشست خبری که به مناسبت بیست و دومین سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان امام خامنه‌ای برگزار شد، گفت: مهمترین برنامه ای که در این روز پیش بینی شده، رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی است. او گفت: این رزمایش از امروز اجرایی می‌شود و تا ٢۶ اردیبهشت به […]

به گزارش پگاه خبر؛اسماعیل قزل سفلی در نشست خبری که به مناسبت بیست و دومین سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان امام خامنه‌ای برگزار شد، گفت: مهمترین برنامه ای که در این روز پیش بینی شده، رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی است.

او گفت: این رزمایش از امروز اجرایی می‌شود و تا ٢۶ اردیبهشت به مدت ١٠ روز ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: اگرچه این رزمایش برای ٧٠٠ گروه جهادی و ۱۰ هزار نفر طراحی شده بود اما امروز بیش از ١١٢٣ گروه جهادی و ۲۱ هزار نفر اعلام آمادگی کرده‌اند.
قزل سفلی گفت: اگرچه پیش‌بینی شده بود در هفته بسیج سازندگی یکهزار و ١٠٠ برنامه اجرایی شود اما ٢٢٢٩ برنامه از سوی گروههای جهادی در این ١٠ روز اعلام شده است.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس با بیان اینکه ماهیت و فسلفه وجودی بسیج سازندگی؛ ساماندهی، سازماندهی و ایجاد بستر حضور نیروهای داوطلب و جوان برای خدمت رسانی به مردم است، گفت: در این بستر، محور فعالیت‌ها گروههای جهادی هستند.

او با اشاره به تشکیل شوراهای جهادی و مجمع جهادگران استان از طریق انتخابات، گفت: این دو مجموعه برای ساماندهی، سازماندهی و بستر سازی گروه های جهادی ایجاد شده‌اند.همچنین برای پشتیبانی از گروههای جهادی نیاز بود ساز و کاری شکل گیرد که قرارگاه عملیات جهادی در این راستا در قالب جغرافیامحور، محله محور و موضوعی راه اندازی شد.
قزل سفلی گفت: یکسری قرارگاه‌های عملیاتی جهادی هم به صورت قشری در حال شکل گیری است.

او گفت: طی این ٢٢ سال، گروههای جهادی به تکامل و پویایی خوبی به ویژه پس از پیام٩ بندی رهبری در سال ٩٨ رسیدند و هم اینک بیش از ۴٢ هزار گروه جهادی در کشور فعالیت می‌کنند که بیش از ۴ هزار گروه آن در استان فارس فعالیت دارند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه آبرسانی به ٣٧٠ روستاهای استان فارس توسط گروههای جهادی آغاز شده است، گفت: ساخت مسکن نیز برای ٣ هزار و ٢٠٨ مددجویی کمیته امداد آغاز شده است.
قزل سفلی؛ لایروبی قنوات، کمک به مرمت و بازسازی مدارس، خانه‌های بهداشت، ورود به مباحث اجتماعی با تاکید بر آسیب‌های اجتماعی، درمان اعتیاد، کمک به ازدواج آسان، اقتصاد و اشتغال، عرصه علمی، عرصه کشاورزی، دامپزشکی و استمرار خدمات مومنانه نیز در این هفته پیش‌بینی شده است.
او همچنین اعلام کرد که جهادگران مجددا در برپایی میز خدمت با حضور مسئولان، تعمیر لوازم خانگی، انجام تاسیسات، فعالیت در بخش آموزشی، عمرانی و فرهنگی در این هفته فعال می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس الگوسازی را مهمترین هدف از اجرای این برنامه‌ها توسط جهادگران ذکر و عنوان کرد: با گذشت زمان تلاش شد فرهنگ سازی در اقشار و موضوعات مختلف گسترده شود تا هر کسی امروز در هر جایگاهی که قرار دارد، خدمت کند که بسیج سازندگی بستر این خدمت را فراهم کرد.

قزل سفلی، خواستار حمایت مالی دولت از گروههای جهادی بیش از گذشته و همچنین نقش آفرینی رسانه‌ها در جنگ روایت‌ها شد.

او همچنین با بیان اینکه علاوه بر رزمایش جهادگران فاطمی، افتتاح پروژه‌های عمرانی و اشتغال، رونمایی از نشریه منهای نفت، اجرای پویش ١٠٠٠ زندگی، راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه در راستای ایجاد اشتغال برای مردم به صورت خرد و خانگی، ایجاد یکهزار و ٧٠٠ صندوق از هفته بسیج سازندگی تا هفته بسیج را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج سازندگی ذکر کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: مقرر شده با راه‌اندازی این صندوق‌ها، از هر صندوق یک سری جهیزیه و سیسمونی آماده و در همان محل تقدیم زوج‌های جوان با هدف ترویج ازدواج و افرادی که در آستانه تولد نوزاد هستند، اهدا شود.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

آغاز رزمایش ١٠ هزار نفری