همدلی شهرداری با شورا درخدمت به مردم هیچ تعارفی وجودندارد
همدلی شهرداری با شورا درخدمت به مردم هیچ تعارفی وجودندارد

به گزارش پگاه خبر؛سید احسان اصنافی در گردهمایی اعضای ادوار شش گانه شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداران ادوار شوراها که همزمان با ۹ اردیبهشت ماه روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد اظهار داشت: شروع کار شوراها آغاز تحول و رشد و نمو شهرداری‌ها در کل کشور بوده و در هر دوره […]

به گزارش پگاه خبر؛سید احسان اصنافی در گردهمایی اعضای ادوار شش گانه شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداران ادوار شوراها که همزمان با ۹ اردیبهشت ماه روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد اظهار داشت: شروع کار شوراها آغاز تحول و رشد و نمو شهرداری‌ها در کل کشور بوده و در هر دوره تکامل یافته است.

وی با بیان اینکه در هر دوره تحولی در شهرداری‌ها به برکت حضور شوراها رخ داده است، گفت: اگر امروز شهرداری‌ها با بودجه دولتی اداره می‌شد شاید شهرداری‌ها هم سرنوشتی مانند سایر دستگاه‌ها داشت اما امروز با شکل‌گیری شوراها و اعمال نقش مستقیم مردم در اداره شهر ابعاد مختلفی از مشارکت مردم چه در پرداخت عوارض شهر چه در سرمایه‌گذاری در شهر و چه تحولات فرهنگی و اجتماعی قابل مشاهده است و امیدواریم که روز به روز این حرکت رشد و نمو بیشتری داشته باشد.

شهردار شیراز با ابراز مسرت و خوشحالی از اینکه بعد از دو دوره نمایندگی مردم در شوراها در سنگر شهرداری مشغول به کار است، افزود: امید است که بتوانیم برنامه‌های شوراها را پیش ببریم و جلوه‌ای از خدمت به مردم را نشان دهیم.

اصنافی درباره آینده روشن شهرداری با پشتوانه شورا عنوان کرد: برنامه‌ریزی هدفمند توسط شورا و شهرداری انجام گرفته و در شورا به تصویب رسیده است و برای خدمت به مردم در حوزه‌های عمرانی و مدیریت حمل و نقل عمومی اقدامات خوبی انجام شده است.

شهردار شیراز افزود: هم مسیر شرقی – غربی بزرگراه شهید سلیمانی و هم مسیر جنوبی شمالی سردار شهید استوار را خواهیم داشت و درباره حمل و نقل عمومی هم بزرگترین تحول در خط ۲ مترو را خواهیم داشت که شبکه ۲۴ کیلومتری شرقی غربی مترو با این ۸ کیلومتر تکمیل می‌شود.

وی عنوان کرد: ۶۰ درصد از پهنه شهر با این ترکیب زیر بار خدمات حمل و نقل ریلی می‌رود و بازبینی نیز باید در شبکه اتوبوسرانی و حمل ونقل عمومی صورت پذیرد و یک شبکه ترکیبی را ایجاد کنیم.
اصنافی با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی گفت: تحولات خوبی در احیای هویت محلات با محوریت مساجد خواهیم داشت همچنین برای کمک به ارتقای وضعیت شهروندی مردم و فرهنگ شهروندی مردم در تمامی ابعاد اقداماتی انجام خواهد شد.
شهردار شیراز تصریح کرد: خدمات ورزشی چرخ به گردش در می‌آید و با همتی که در شهرداری است و ریل‌گذاری که در شورای شهر انجام شده است به نظر می‌رسد که در تمامی حوزه‌ها تحولات خوبی رخ دهد.
وی با بیان اینکه با راه‌اندازی خط ۲ مترو و ترکیبی که ایجاد خواهد شد ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی بازبینی می‌شود و به عنوان مکمل مجموعه مترو عمل می‌کند، تصریح کرد: برای این منظور قطعا نیاز به ناوگان جدید خواهیم داشت و با تلاش‌های انجام شده در روزهای پایانی سال گذشته ۷۶ دستگاه اتوبوس خریداری شد.

شهردار شیراز گفت: ۷۰ درصد از هزینه این ناوگان به عنوان یارانه از دولت دریافت کردیم و قول مساعد کارخانه این است که تا آخر تابستان در مدار قرار گیرد.

اصنافی افزود: بازسازی و نوسازی اتوبوس و ناوگان موجود را نیز دنبال خواهیم کرد که با توان مضاعف در حوزه اتوبوسرانی، بازنگری خطوط و بهینه‌سازی ارائه خدمات را به مردم داشته باشیم.

وی درباره صحبت‌های رئیس شورای شهر شیراز در صحن علنی و مطرح شدن موضوع استیضاح شهردار نیز گفت: تفسیر خود من از صحبت‌های رئیس شورا این است که در عین رفاقتی که همه با هم داریم و از یک جریان فکری و انقلابی هستیم اما موضع بر این است که در خدمت به مردم هیچ تعارفی با هم نداریم.

اصنافی تاکید کرد: هدف نهایی خدمت مردم است و شهرداری هم تمام تلاش خود را خواهد داشت و صحبت‌های رئیس شورا تاکید مضاعفی بر کار شهرداری برای ارائه خدمت به مردم است.

انتهای پیام/ناصر اشرف

همدلی شهرداری