سال گذشته نقشه ۲۱۰ روستای استان در راستای صدور اسناد مالکیت انجام شد
سال گذشته نقشه ۲۱۰ روستای استان در راستای صدور اسناد مالکیت انجام شد

به گزارش پگاه خبر؛مهدی هاشمی در دیدار با مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس که با هدف هم اندیشی و تبادل نظر پیرامون موارد مرتبط و سرعت بخشی به فرایند صدور اسناد مالکیت مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت برگزار شید طرفین بر لزوم تداوم همکاری جهت نیل به اهداف مشترک تأکید […]

به گزارش پگاه خبر؛مهدی هاشمی در دیدار با مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس که با هدف هم اندیشی و تبادل نظر پیرامون موارد مرتبط و سرعت بخشی به فرایند صدور اسناد مالکیت مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت برگزار شید طرفین بر لزوم تداوم همکاری جهت نیل به اهداف مشترک تأکید کردند.

گفت: با هدف تسریع در صدور اسناد مالکیت و تعویض اسناد مالکیت روستایی در سال ۱۴۰۰ نسبت به تهیه نقشه این مناطق برنامه ریزی‌های لازم انجام شده است.

مدیرکل ثبت فارس گفت: فراهم شدن نقشه ۲۱۰ روستای استان اقدامی مهم در مستند سازی و صدور اسناد مالکیت آن محسوب می‌شود.

هاشمی گفت: با توجه به سیاست‌های مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و برنامه ششم توسعه در خصوص ثبت رسمی و ذکر نام سال جدید با عنوان “تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین”، تسهیل و تسریع در صدور اسناد املاک روستایی و شهر‌های کم جمعیت گامی مهم در رونق اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت به شهر‌ها محسوب می‌شود.

او گفت: صدور بالغ بر ۲۳۰ هزار فقره سند مالکیت روستایی طی سنوات گذشته که بیش از ۱۸۰ هزار فقره آن اسناد مالکیت دفترچه‌ای هستند و نیز الزامات قانون جامع حد نگار مبنی بر لزوم تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستری مستلزم همکاری مؤثر ثبت و بنیاد مسکن با هدف سرعت بخشی به این فرایند است.

مدیرکل ثبت استان قوانین تسهیلگر نظیر قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن را ضامن دفاع از مالکیت‌های روستاییان و افراد بی بضاعت، مستند سازی املاک آنان و جلوگیری از اختلافات حد و مرزی در این مناطق برشمرد و خواستار تداوم تعامل این دو اداره کل به منظور نیل به اهداف مقرر در تفاهم نامه‌های فیما بین شد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

سال گذشته نقشه