تعمیرات سیم محافظ  خط ۹۳۹ نیروگاه کازرون – ملک مکان با موفقیت به پایان رسید
تعمیرات سیم محافظ  خط ۹۳۹ نیروگاه کازرون – ملک مکان با موفقیت به پایان رسید

به گزارش پگاه خبر؛معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای استان فارس از اتمام عملیات بازسازی و تعمیر سیم محافظ خط ۹۳۹ نیروگاه کازرون – ملک مکان که بر اثر حادثه دچارسقوط و آسیب شده بود خبر داد و اظهار داشت : مراحل تعمیر و نصب مجدد سیم محافظ توسط متخصصان و مهندسان شرکت برق […]

به گزارش پگاه خبر؛معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای استان فارس از اتمام عملیات بازسازی و تعمیر سیم محافظ خط ۹۳۹ نیروگاه کازرون – ملک مکان که بر اثر حادثه دچارسقوط و آسیب شده بود خبر داد و اظهار داشت : مراحل تعمیر و نصب مجدد سیم محافظ توسط متخصصان و مهندسان شرکت برق منطقه ای فارس با موفقیت به پایان رسید.

فرشاد فرامرزی معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای استان فارس با تشریح جزییات این حادثه سقوط و آسیب به سیم محافظ خط ۹۳۹ نیروگاه کازرون – ملک مکان اضافه کرد : خط ۹۳۹ نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون – ملک مکان به طول ۸۳ کیلومتر ، شامل ۲۱۴ برج است ، بدلیل مسیر عبور خط که عمدتا از مناطق کوهستانی و برف گیر می گذرد، بازدید های به موقع و طبق برنامه از این خط از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بازدید های خط بدلیل اقلیم و شرایط جغرافیایی خاص در فصل بهار و پاییز پیش بینی گردیده است.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس افزود: در اوایل فروردین امسال برنامه بازدید عمومی خط پیش بینی شده بود مهمترین موارد مشاهده شده در بازدید ، سقوط یکی از مدارهای سیم محافظ حد فاصل برج های ۱۲۲ و ۱۲۳ و جدا شدن کلمپ گارد بود ، این رخداد در در ارتفاعات منطقه دشت ارژن اتفاق افتاده بود .

مهندس فرامرزی اضافه کرد : با توجه به شواهد و قرائن ، مدت نسبتا طولانی از سقوط سیم محافظ گذشته بود اما به دلیل آنکه سیم محافظ بر روی قسمت فوقانی کراس آرم افتاده بود و نیز در نقطه مذکور تحت کشش زیادی قرار داشت، وارد حریم فازها و حادثه منجر به قطع خط نشده بود و عملیات بازسازی این خط توسط متخصصان با موفقیت انجام گرفت.

محمد جواد اسماعیل فرد ناظر بهره برداری خطوط اداره بهره برداری کازرون نیز در تشریح اقدامات انجام شده گفت: عملیات تعمیرات با حضور دو گروه از متخصصان صورت پذیرفت و با توجه به برفگیر بودن محل حادثه، بنظر می رسد عامل اصلی وقوع حادثه رخ دادن پدیده گالوپینگ باشد این پدیده که به پدیدهٔ نوسان هادی موسوم است بدنبال شرایطی در خطوط انتقال هوایی ایجاد می شود که در آن هادی‌ها دچار ارتعاشی با دامنهٔ بالا و بسامد پایین می‌شوند که در اثر وزش باد و یا سقوط ناگهانی یخ از روی سیم ها رخ می‌دهد.

ناظر بهره برداری اداره بهره برداری برق شهرستان کازرون افزود: پس از مشورت با سرپرستان گروه تعمیرات خط حاضر در محل و با توجه به تجارب قبلی با اضافه نمودن تجهیزات جدید تقویت شده در محل اتصال بازو ها و نیز تعویض قطعات در معرض کشش عملیات تعمیرات اجرا گردد.

وی اضافه کرد : با توجه به وضعیت یراق آلات سیم محافظ در محدوده حادثه، پس از اتمام عملیات نصب سیم محافظ برج های ۱۲۲ و ۱۲۳ ، از برج های ۱۲۱ و ۱۲۰ نیز بازدید صعودی بعمل آمد تا در صورت وجود هرگونه نقطه ضعف نسبت به اصلاح اقدام گردد.

مهندس اسماعیل فرد ادامه داد : در بازدید از برج ۱۲۱ مجددا آسیب دیدگی یکی از تجهیزات محافظ سیم مشاهده گردید و نسبت به اصلاح آن اقدام شد.

انتهای پیام/سمیه یگانه

تعمیرات سیم محافظ