پیگیری احیاء و مرمت قنات جلال آباد جویم
پیگیری احیاء و مرمت قنات جلال آباد جویم

به گزارش پگاه خبر؛مسئول واحد آب و خاک معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان گفت : عملیات احیاء و مرمت رشته قنات جلال آباد در این شهرستان به طول ۴ کیلومتر که از سالهای گذشته آغاز شده بود در سال ۱۴۰۰ ازسر گرفته شد. بنیامین افتخار تصریح کرد: با احیا و مرمت ۳۰۰ متر […]

به گزارش پگاه خبر؛مسئول واحد آب و خاک معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان گفت : عملیات احیاء و مرمت رشته قنات جلال آباد در این شهرستان به طول ۴ کیلومتر که از سالهای گذشته آغاز شده بود در سال ۱۴۰۰ ازسر گرفته شد.

بنیامین افتخار تصریح کرد: با احیا و مرمت ۳۰۰ متر دیگر از طول این قنات در سال ۱۴۰۰ ، تا کنون ۱.۵ کیلومتر از کل طول مسیر قنات مرمت شده است .

وی با بیان اینکه این قنات دارای ۲۷۰ هکتار اراضی زیردست و ۱۸ نفر بهره بردار است ، ابراز کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر و به دلیل کاهش میزان آبدهی این قنات ، هرساله تنها در حدود ۴۰ هکتاراز اراضی زیر دست آن ، زیر کشت می رود .

افتخار با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی کار با مبلغی که به منظور انجام این پروژه هرساله اختصاص داده می شود بسیار ناچیز است ، افزود : جهت اتمام این پروژه و احیا مسیرهای اصلی قنات فوق که باعث افزایش قابل ملاحظه در میزان آب دهی آن می شود به همت بالای مسئولین و اعتباری حدود پانزده هزار میلیون ریال نیاز است .

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

پیگیری احیاء و مرمت