هیاتی‌های ورزشی سیاسی انتخاب شدند/ بانوان از کمبود سرانه ورزشی ناراحتند
هیاتی‌های ورزشی سیاسی انتخاب شدند/ بانوان از کمبود سرانه ورزشی ناراحتند

به گزارش پگاه خبر؛نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان فارس نسبت به اهمیت افزایش سرانه ورزشی این استان در مناطق کمتر توسعه‌یافته و محروم و همچنین اهمیت توجه به ورزش بانوان و پرهیز از سیاسی‌کاری در برخی از هیأت‌های ورزشی تاکید کرد. […]

به گزارش پگاه خبر؛نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان فارس نسبت به اهمیت افزایش سرانه ورزشی این استان در مناطق کمتر توسعه‌یافته و محروم و همچنین اهمیت توجه به ورزش بانوان و پرهیز از سیاسی‌کاری در برخی از هیأت‌های ورزشی تاکید کرد.

علیرضا پاک فطرت، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این نشست با تاکید بر اهمیت سلامت و شادابی مردم در عرصه‌های مختلف ورزشی، مطرح کرد: ورزش می‌تواند از نظر روحی و همچنین جسمی باعث افزایش سلامت شهروندان موثر باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بایستی در رابطه با ورزش بانوان سرمایه‌گذاری کرد، افزود: بانوان در زمینه ورزش محروم هستند که عمده مشکلات آن‌ها نیز کمبود قابل توجه سرانه ورزشی و برخی از محدودیت‌ها است.

پاک فطرت همگانی کردن ورزش را در رشته‌های مختلف در میان اقشار مختلف جامعه را حائز اهمیت دانست و گفت: سرانه درمان و میزان مصرف دارو در کشور ما از بسیاری از کشورهای جهان حتی کشورهای همسایه بالاتر است که ایجاد شرایط ورزش کردن در بین کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و به ویژه سالمندان می‌تواند در کاهش بیماری‌های گوناگون موثر باشد.

وی افزود: اولویت اصلی وزارت بهداشت و درمان بایستی پیشگیری باشد که لازم است ورزش و جوانان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود به ویژه آموزش و پرورش و هیأت‌های ورزشی نیز در کاهش تبعات ناشی از بیماری‌ها اقدام کنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ورزش زمانی به خطر می‌افتد که در اختیار سیاست قرار بگیرد، تصریح کرد: متاسفانه برخی از هیأت‌های ورزشی سیاسی انتخاب شده‌اند که انتظار در ورزش فارس تحول ایجاد شود.

بکارگیری بزرگان، پیشکسوتان و جوانان خلاق در مسئولیت‌های مختلف از جمله مشاور و دستیار ویژه، جذب خیرین، مشارکت شهرداری‌ها در تامین نیاز ورزش استان، ورود بخش خصوصی در ورزش‌های قهرمانی

برونسپاری اماکن ورزشی و همچنین اختصاص درصدی از ارزش‌افزوده به بودجه ورزش و جوانان البته به صورت غیرمتمرکز و استانی از دیگر موضوعاتی بود که علیرضا پاک فطرت در صحبت‌های خود به آن اشاره کرد.

حیدر صفرپور، مدیر‌کل ورزش و جوانان استان فارس هم در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه ورزش در استان فارس سابقه‌ای طولانی و پرافتخار دارد، مطرح کرد: استعدادهای انسانی ورزش فارس در سطوح مختلف ملی و بین‌المللی زبانزد است که همین ویژگی انتظارت و تکالیف ما را سنگین‌تر خواهد کرد تا در ادامه بتوانیم خدمات و تلاش‌های مدیران گذشته را با فعالیت‌های بیشتر و بهتری سرعت ببخشیم.

وی با اشاره به اینکه جامعه ورزشی سن و جنس و شهری و روستایی را نمی‌شناسد، افزود: ورزش یک موضوع عمومی است که با توجه به تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری مبنی اهمیت همگرایی و نگاه ویژه به ورزش‌های همگانی و بومی استان‌ها نیز امیدواریم روند رو به مطلوبی در پیش داشته باشیم.

صفرپور در رابطه با برخی از مشکلات عدیده ورزش و جوانان استان فارس مثال زد و گفت: عدم تخصیص سهم قانونی از بودجه مربوط به ارزش افزوده، فقیر بودن شهر شیراز در سرانه ورزشی به ویژه بانوان، کمبود منابع انسانی در نگهداری اماکن ورزشی، عدم تکمیل بیش از ۴۰۰ پروژه عمرانی در زمینه ورزش و نبود خانه جوانان در فارس، محرومیت بخش ورزش استان از قابلیت‌های صنایع بزرگ، عدم همراهی بانک‌ها در زمینه شفاف‌سازی اطلاعات و میزان تخصیص اعتبارات در زمینه ازدواج جوانان و اشتغال، کمبود اراضی ورزشی و همچنین ایجاد درآمدزایی پایدار از جمله مشکلات مطرح در سطح این استان است که امیدواریم در چهل‌واره دوم انقلاب نسبت به تحول در این زمینه اقدام جدی انجام شود.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

هیاتی‌های ورزشی