توسعه همه جانبه و عدالت محور با اجرای  پروژه های عمرانی
توسعه همه جانبه و عدالت محور با اجرای  پروژه های عمرانی

به گزارش پگاه خبر؛نطق مهندس علیرضا اسکندری رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز ضمن عرض سلام خدمت شهروندان محترم ، اصحاب محترم رسانه و جراید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در ایام ماه مبارک رمضان و شب های قدر با شروع به کار شورای ششم ، توسعه همه جانبه و عدالت محور […]

به گزارش پگاه خبر؛نطق مهندس علیرضا اسکندری رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز

ضمن عرض سلام خدمت شهروندان محترم ، اصحاب محترم رسانه و جراید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در ایام ماه مبارک رمضان و شب های قدر
با شروع به کار شورای ششم ، توسعه همه جانبه و عدالت محور با اجرای پروژه های عمرانی در سطوح مختلف در دستور کار کمیسیون عمران شورا قرار گرفت . براساس همین رویکرد در متمم بودجه سال ۱۴۰۰ و بودجه ۱۴۰۱ شاهد جهش در بودجه عمرانی برای اقدامات شهرداری در اجرای سیاست گذاری شورا شهر بودیم . هر چند که انتظار می رود با حجم تکالیف عمرانی و اهتمام بر تکمیل پروژه های نیمه تمام بعنوان سرمایه های شهر ، شهردار و مجموعه شهرداری شیراز با شتاب بیشتری بر مسیر ریل گذاری شده کمیسیون عمران اقدام کنند تا کلان شهر شیراز در ایام خدمت شهردار شیراز از مسیر توسعه باز نماند .
اما در طول ۹ ماه از عملکرد کمیسیون عمران شورا حسب وظیفه و براساس نیاز سنجی شهر شیراز تا کنون تعداد ۳۸ طرح از کمیسیون عمران بعنوان تکالیف به شهرداری ابلاغ و همچنین تعداد ۲۲ طرح از کمیسیون جزء مصوبات شورای شهر جهت پیگیری و اجرا به شهرداری شیراز محول گردید. اکنون اینکه شهرداری چقدر در مسیر اجرای این پروژه ها گام برداشته است این موضوع را حائز اهمیت تر کرده است .
جناب شهردار چرا پس از گذشت ۹ ماه از عمر این دوره و ابلاغ ۶۰ مصوبه و تصمیم شورا و کمیسیون عمران تا این تاریخ تنها ۳ مورد توسط شهرداری محقق شده است . معتقدم پاسخگویی ، لازمه یک شهر توسعه یافته و همراهی شهروندان در این مسیر است .
اجرای پل شیشه ای علی بن حمزه در محور عرفان ، پروژه باغ ملی ، پروژه آتش نشانی گویم ، پروژه فرهنگسرای معلولین ؛ ساماندهی رودخانه خشک و چنار راهدار ، پروژه ساماندهی و تعریض محور گویم ، تقاطع جمهوری ، پروژه سردار سپهبد شهید سلیمانی ، پروژه سینما جوان و بررسی عملکرد سامانه PMS و ارتقاء کیفیت آسفالت تنها و بخشی از تصمیمات کمیسیون عمران شورای شهر شیراز است که این کمیسیون بعنوان نقشه راه برای توسعه شهر به شهرداری ابلاغ کرده و منتظر ارایه گزارش عملکرد شهرداری است .

اما در ادامه به اطلاع شهروندان می رسانیم که در تقویم کاری شورا و کمیسیون عمران اجرای ۴۵ پروژه تا سال ۱۴۰۴ برای شهر شیراز برنامه ریزی شده است که ۸ پروژه با اهمیت ویژه و ستاره دار معرفی شده است. که شامل ساماندهی ورودی محور شمالغرب گویم ، تقاطع قصر دشت ، پروژه حضرتی ، پروژه نواب صفوی ، تقاطع میثم، بزرگراه سردار شهید سلیمانی ، پروژه تقاطع جام جم است.
لذا با توجه به اخبار پیشرفت عملیات اجرایی آزاد راه شیراز _ اصفهان و افتتاح این پروژه در اینده نزدیک و انتقال ترافیک ورودی این آزاد راه به محور شمالغرب همچنین ایجاد ترافیک ناشی از تعصیلات آخر هفته در این مسیر ، تصمیم براین شد که ساماندهی ورودی محور شمالغرب گویم در لیست پروژه ستاره شورا قرار بگیرد و شهرداری نسبت به تملک و اجرا اقدام نماید. لازم به ذکر است که به شهروندان اعلام کنیم ساماندهی این محور علاج پیش از واقع است . و با ساماندهی این محور مجبور نیستیم مسافران آزاد راه کریدور شمال به جنوب کشور در پشت دروازه های شهر در ترافیک معطل نگه داریم ، از سوی دیگر با ساماندهی این محور ساکنان اقمار محور گویم و شهروندانی که قصد عبور از این مسیر جهت تردد به سمت شهرهای شمال استان را دارند با حجم ترافیک زیاد آزرده خاطر نمی کنیم لذا از شهرداری شیراز درخواست داریم بدون وقفه و معطلی در اجرای این پروژه مهم اهتمام به خرج دهد و گزارش عملکرد خود را در صحن علنی شورا ارایه نماید . وقت آن است که شهروندان بعد از گذشت حدود ۸ ماه از فعالیت شهردار شاهد عملکرد درخور بودجه عمرانی تخصیص یافته به شهر باشند .

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

توسعه همه جانبه