برنامه محوری یک راهبرد موفقیت در شورا است
برنامه محوری یک راهبرد موفقیت در شورا است

به گزارش پگاه خبر؛نطق ﻣﻬﻨﺪس ﻣﻬﺪی ﻃﺎﻫﺮی، رﺋﯿﺲ ﺷﻮرای اﺳﻼﻣ ﺷﻬﺮ ﺷﯿﺮاز باسمه تعالی شهادت مظلومانه مولی متقیان ، امام اول شیعیان ، امیرالمومنین علی علیه السلام ، سلف ترین مسلمان عالم و اول به اسلام گرویده در محضر رسول گرامی اسلام را به حضور امام زمان ارواحنا لمقدمه الفدا و جمیع آزادگان عالم، مردم […]

به گزارش پگاه خبر؛نطق ﻣﻬﻨﺪس ﻣﻬﺪی ﻃﺎﻫﺮی، رﺋﯿﺲ ﺷﻮرای اﺳﻼﻣ ﺷﻬﺮ ﺷﯿﺮاز

باسمه تعالی

شهادت مظلومانه مولی متقیان ، امام اول شیعیان ، امیرالمومنین علی علیه السلام ، سلف ترین مسلمان عالم و اول به اسلام گرویده در محضر رسول گرامی اسلام را به حضور امام زمان ارواحنا لمقدمه الفدا و جمیع آزادگان عالم، مردم عزیز ایران اسلامی و بویژه همشهریان عزیز شیرازی تسلیت و تعزیت عرض مینمایم .
در دهه سوم ماه پر برکت رمضان، ماه سراسر رحمت و مغفرت الهی بسر می بریم و لیالی قدر به سرعت در گذرند . شبی که کاروان ملائکه خداوند هزاران هزار از عرش به فرش هبوط میکنند، در کنار من و شما قلم به دست می نشینند تا راز و نیازها و خواسته های من و شما را سیاهه کنند و به عالم ملکوت ببرند . ساعات و لحظه های نابی که در طول سال فقط یکبار رخ می دهد تا درهای آسمان به روی همه خاکیان و گنهکاران باز شود و چقدر خوشبختند آن جوانان و عزیزانی که از این ثانیه های درخشان استفاده می کنند و برای خود و دیگران مغفرت و مهربانی خدا را دعا می کنند و چه فطری دارند آنها که آن حلاوت مبارک شان باد .

و اما چند نکته را در خصوص مسائل مدیریت شهری شیراز متذکر می شوم :
اول :
روی سخنم با مسئولان محترم استان پهناور فارس و نمایندگان محترم کلان شهر شیراز در مجلس شورای اسلامی است تا تمام تلاش خود را برای جذب و تخصیص اعتبارات دولتی بویژه برای بزرگراه های استان و بویژه کمربندی های شیراز به کار گمارند . متاسفانه در دولت قبل و با بهانه کمبود اعتبارات دولت ، شهرداری شیراز را به مسلخ برده و اعتبارات توسعه شهر را که همه از محل پرداخت مردم عزیز شیراز است صرف احداث یا تکمیل کمربندی های شیراز نمایند .
این داد را به کجا باید برد که برخی از استانهای مجاور فارس نه تنها کمربندی های اصلی بلکه مشغول اجرای رینگ های چهارم مرکز استان خود هستند . آیا در دولت فعلی و با حضور وزیر کنونی جهادی راه و شهرسازی که دوشادوش ما در جبهه های دفاع مقدس هشت ساله و دفاع از حرمین حضور داشته باز هم باید شاهد همان بهانه ها باشیم. مگر جان مردم کم ارزش شده و یا خون دیگر هم وطنان عزیز رنگین تر از ماست که در خصوص مرکز استان بزرگ فارس اینچنین تفکری را شاهد باشیم .
ریاست محترم جمهور ، جناب آقای دکتر رئیسی شما را به خون مقدس شهداء دستور بررسی صادر فرمایید . ما باید فریادمان را کجا ببریم که به گواه مستندات آماری ، فارس در موضوع راه و آب محروم ترین استان کشور است و شوربختانه نجابت ما شیرازی ها که صورت خود را در تاریخ با سیلی سرخ نگاه داشته ایم ، مانع از دیده شدن این حد از محرومیت شده است .
دوم :
روی سخن دارم با عزیزان شورای ششم . با همه برادران و خواهران همکار خودم در شورا . امیدوارم گفته های من سبب رنجش خاطر آنان نشود که ضمن احترام به یکایک شما ، در این گفتار خدا را تنها شاهد و ناظر بر ادعاهایم می گیرم .
خواهران و برادران عزیزم ، برای سومین بار به خود و شما یادآور و متذکر می شوم که شورا یک جمع است و نه یک یا چند فرد . در برخی نشست و برخواست ها که امیدوارم به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی نمایشی تلقی نشوند، ارائه برخی نقطه نظرهای فردی در قالب نظر شورا و یا وعده دادن هایی که از زبان شورا مطرح می شوند، نمی توانند وجاهت قانونی داشته باشند . عاجزانه تقاضا دارم از این دست مانورهای نمایشی اجتناب بورزیم و صرفا در همان دو حوزه ی مسئولیتی یعنی تقنین و نظارت همت بگذاریم .
نکته مهم دیگر اینکه گاهاً از زبان برخی مدیران شهرداری شنیده می شود که ادبیات گفتاری و نوشتاری برخی از اعضای محترم شورا ، آمرانه و از نوع تحکم های اجرایی تلقی می شوند . خواهران و برادران عزیز، اعضای محترم شورا ، تحت هیچ شرایطی ما مجاز به تحکم و یا دخالت در امور اجرایی شهرداری نه به معنای عام و در معنای خاص به شخص شهردار و مدیران شهرداری نمی باشیم .
از سوی دیگر ، اینجانب از ابتدای شورای ششم نیز اصرار داشته و اکنون نیز بر این خواسته خود اصرار دارم تا در صورت صلاحدید اعضای محترم شورا، ترتیبی داده شود تا جلسات کمیسیونها با حضور مدیران شهرداری در ساعات غیر اداری تشکیل شوند ، چرا که از نظر اینجانب ساعات اداری شهرداری متعلق به مردم و ارباب رجوع است و موضوعات مطروحه در کمیسیونها به راحتی در ساعات غیر اداری قابل رسیدگی هستند . ما عملاً مفیدترین ساعات عملیاتی مدیران شهرداری را آنهم در کمیسیون هایی که تعداد آنها قابل کاهش است ، میگیریم .

سوم:
در یک بررسی اجمالی و کارشناسانه ی حقوقی ، متاسفانه سطح بررسی حقوقی مصوبات شورای ششم از چهار منظر : الف) بررسی سوابق و مستندات ، ب) انشای شکلی مصوبات ارسالی به صحن ، ج ) ضعف سطح مصوبه در ماهیت و د) تقلیل موضوع مصوبه به موضوعاتی که به طور معمول جزو اختیارات شهرداری می باشد ، دچار ضعف است که به اعتقاد اینجانب ناشی از ضعیف شدن و کاهش حدود اختیارات کمیته حقوقی انطباق شوراست . تنزل تخصص ها وشخصیت های حاضر در این کمیته ، حذف مشاور اعزامی فرمانداری در قالب یکی از مهمترین ارکان مشاوره ای در کمیته مذکور و انسداد اختیارات مشورتی آن کمیته در صحن و از طرفی کمبود توجه حقوقی برخی از دبیران کمیسیون ها و درهم ریخته شدن مصوبه اصلی کمیته ، مواردی است که به جد با آنها اشاره دارم و تقاضا دارم تا ریاست و اعضای محترم کمیسیون برنامه و بودجه ، حقوقی و املاک این مهم را مجدداً در دستور کار کمیته حقوقی قرار داده و به صورت کافی و وافی مورد بررسی مجدد قرار دهند تا انشاا . . . این نقیصه در شورا نیز برطرف گردد .
چهارم :
اخیراً اخبار و شایعاتی در فضای مجازی شنیده می شود که تلاشهای شبانه روزی شورا و شهرداری را نشان رفته و این روزها تیغ افترا از رو بسته اند . قبل از هر چیز متعجب از واکنش مدیران بزرگوار استانی و شهرستانی شده ایم که قبل از آنکه در چهارچوب مذاکرات فنی و روابط حسنه موجود فی مابین مسایل را بررسی نمایند ، مستقیماً نظرات خود را در شبکه های مجازی منعکس نموده و برای شهروندان محترم چنین وانمود می شود گویی این ساختارها در دو جبهه قرار گرفته اند و از این رو شورا مورد هجمه قرار می گیرد . عزیزان و بزرگواران ، دربهای شورا مثل همیشه باز است و نیازی به مصاحبه های اینچنینی نیست . یقیقناً ما باید در یک جبهه واحد و بدور از هر شبهه ای مسایل مهم تری را حل و فصل نماییم که در این مسیر کوچکترین شکافی میتواند سبب خشنودی دشمنان انقلاب اسلامی شود .
در همین راستا و با توجه به شبهاتی که در موضوع عوارض ساختمانی و جرائم ساخت و ساز و امثالهم در سال جاری مطرح شده است، بر اساس هماهنگی صورت گرفته با ریاست و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و معاونت مالی و اقتصادی و اداره درآمد شهرداری شیراز در هفته جاری ان شاا . . . یک کنفرانس مطبوعاتی مقرر خواهد شد تا به پرسش های تخصصی در این زمینه پاسخ داده شود .
پنجم :
اینجانب همانطور که از ابتدای حضور در شورا بر « برنامه محور » بودن شورا به عنوان نه یک امتیاز بلکه به عنوان تنها راهبرد موفقیت آن تاکید کرده ام ، با تجدید احترام به تلاشهای مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و معاونت برنامه ریزی شهرداری ، کماکان در انتظار مشاهده برنامه مدون تا ۱۴۰۴ هستم و البته تمام قد آماده همکاری هستم .
ششم :
ضمن تشکر از جناب آقای امیری در زمان تصدی ایشان در سمت فرمانداری شیراز و با تبریک به برادر خوبمان جناب آقای شیبانی بواسطه انتصاب ایشان به عنوان فرماندار شهرستان شیراز، از ایشان تقاضا دارم تا برای کاهش تعداد مصوبات ابهامی فی مابین شورا و فرمانداری محترم دو اقدام را ، البته به صلاحدید در پیش گیرند . اولاً با اعزام نماینده ی مطلع خود در کمیته انطباق شورا در قالب مشاور، نقش مشاوره ای خود را در شکل و ماهیت مصوبات شورا ایفا نموده و ثانیاً در زمان بررسی مصوبات نماینده حقوقی مطلع شورا را در موضوعات مورد ابهام فراخوانی نموده چه بسا با هم اندیشی موضوع ابهام برطرف گردد . شورا در عین حال از حضور نماینده محترم فرماندار در نقش مشاور در زمان برگزاری جلسه صحن کما فی السابق استقبال خواهد نمود .
هفتم:
به رسانه ها عرض می کنم تا این گلایه ام را یادداشت کنند ، خواسته ی این حقیر را به عنوان نماینده مردم اهل دیار علم و فرهنگ شیراز و رئیس شورای اسلامی شهر . تا این تاریخ و پس از درخواست های مکرر ، شهردار محترم شیراز احدی را به مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر معرفی ننموده اند . نمی دانم در بین کارکنان شهرداری افراد محقق و متفکری وجود ندارد و یا اگر وجود دارند ، که یقیناً وجود دارند ، ایشان را به جای اینکه در محیط علمی و مطالعاتی مدیریت شهری بکار بگمارند در محیط اداری و اجرایی بکارگیری می نمایند . به عنوان نماینده مردم شریف شیراز ، اینجانب گزارش این بند را به نوبت به رسانه ها منعکس خواهم نمود .

هشتم :
از ریاست محترم کمیسیون فرهنگی اجتماعی تقاضا دارد تا با بکارگیری یک کارگروه مطالعاتی بررسی دقیق و همه جانبه ای از نقش پروژه هایی که تحت عنوان پیاده راه های سلامت شناخته می شوند و کارکرد آنها در ایجاد سلامت جسمی و روانی جامعه و همزمان تزاید بی عفتی تا حد شکستن قبح بی حجابی، تمرکز برای ایجاد کولونی های ضد فرهنگ انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ بی بند وباری، و راه هایی برای رفع این دست از نگرانی ها را صورت دهند . جامعه انقلاب اسلامی در گام دوم نمی‌تواند شاهد چنین قبح شکنی هایی آنهم از سوی عده ای اندک باشد .

نهم :
به شهردار محترم و برادر خوبم جناب آقای مهندس سید احسان اصنافی یادآور می شوم ، اگر تا پایان نیمه نخست سال جاری عملیات اجرایی تمامی پروژه های بزرگ مقیاس مندرج در بودجه مصوب سال جاری آغاز نشوند و اگر دلیل قانع کننده ای نبینم اینجانب از جمله تنظیم کنندگان درخواست استیضاح ایشان، علیرغم میل باطنی خواهم بود . در این خصوص آیه ای را به آن برادر عزیز هدیه می دهم از سوره مبارکه طه آیه ۱۵ : لِتُجزی کُلُ نفسٍ بما تَسعی ( هر کس به موجب آن چه می کوشد جزا داده می شود )

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

برنامه محوری