ترویج مصرف بهینه برق نوعی حسنه و امر به معروف است
ترویج مصرف بهینه برق نوعی حسنه و امر به معروف است

به گزارش پگاه خبر؛مهندس یداله حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس در دیدار با حجه الاسلام و المسلمین شیخ علیرضا حدایق مدیرعامل بنیاد و مؤسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) بر لزوم دعوت عامه به صرفه جویی و مدیریت بهینه مصرف برق تاکید کرد و اظهار داشت : دعوت به صرفه جویی و […]

به گزارش پگاه خبر؛مهندس یداله حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس در دیدار با حجه الاسلام و المسلمین شیخ علیرضا حدایق مدیرعامل بنیاد و مؤسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) بر لزوم دعوت عامه به صرفه جویی و مدیریت بهینه مصرف برق تاکید کرد و اظهار داشت : دعوت به صرفه جویی و مصرف بهینه برق نوعی حسنه و امر به معروف می باشد که بهتر است توسط خطیبان و روحانیت و در مجالس موعظه و وعظ ترویج گردد.

مهندس حقیقی در این دیدار که با حضور جمعی از مدیران و معاونان شرکت برق در محل مسجد الرسول (ص) شیراز انجام گرفت و با برپایی میز خدمت و ثبت مشکلات و رسیدگی به مسایل مردم همراه بود ، صرفه جویی و پرهیز از اسراف را از آموزه های دین مبین اسلام دانست و خاطر نشان کرد : مساجد و بقاع متبرکه به عنوان کانون فرهنگی و مذهبی و به عنوان جایگاهی که مردم چشم امید به راهگشایی در شرایط بحرانی از آن دارند باید شاخص و الگو در صرفه جویی باشد ، هر گاه شهروندان و مشترکان بدانند و ببینند که اولیای مساجد و بقاع متبرک در صرفه جویی و در خاموش کردن حتی یک چراغ اضافه پیشقدم هستند از این حرکت فرهنگی الگو می گیرند و آن را با جان و دل می پذیرند .
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس خاطر نشان کرد : صرفه جویی به مفهوم مصرف چیزی به شکل درست و مناسب آن است. این مساله برای ایجاد تعادل میان درآمد و هزینه بسیار مهم و اساسی است و در حوزه اقتصاد خانواده نیز می تواند تاثیرگذار و سرنوشت ساز باشد. با این همه صرفه جویی علاوه بر اینکه در حوزه اقتصاد شخصی معنا و مفهوم می یابد در حوزه اقتصاد عمومی نیز معنا دارد. در آموزه های معنوی ما مصرف زیاد و بیش از نیاز در آب و برق نه تنها نادرست و حرام دانسته شده بلکه آن را ضمان آور دانسته اند و شخص را نسبت به جامعه مدیون می شمارند. اصحاب منبر و خطیبان و امامان جماعت و روحانیت به این نکته تاکید ورزند که ضمان موضوعی مهم است و افراد نباید با اسراف در مصرف برق خود را مدیون جامعه و دیگر شهروندان نمایند .
مهندس حقیقی ادامه داد : قرآن نیز به این مساله از ابعاد مختلف پرداخته است؛ زیرا قرآن کتاب هدایت و راهنمایی آدمی به سوی کمال است و به مساله اقتصادی که ارتباط تنگاتنگی با مساله آسایش و آرامش دارد، توجه داشته و برای این که انسان در مسیر کمالی حرکت کند به مساله اقتصاد و روش های مناسب و درست کسب درآمد و هزینه های آن نیز پرداخته است. بازخوانی نگرش و تحلیل قرآن می تواند در این زمینه برای دست یابی به شیوه های درست کمک کند.
حجت الاسلام و المسلمین شیخ علیرضا حدایق مدیرعامل بنیاد و مؤسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) نیز دراین نشست با تقدیر از خدمات انجام شده در شرکت برق منطقه ای استان فارس بر لزوم خدمت جهادی و بی منت تاکید کرد و اظهار داشت : همه ما و مسوولان باید از فرصت خدمت به خوبی بهره گیری نماییم و در جهت آسایش مردم و جلب رضایت پروردگار قدم برداریم ، تامین برق پایدار و تثبیت آن در شرایط سخت و گرمای تابستان امری خداپسندانه است که قطعا رضایت پروردگار و بندگان خدا را به همراه خواهد داشت.
لازم به ذکر است مدیر عامل و معاونین برق فارس در این نشست پس از حضور در جلسه سخنرانی در میز خدمت حضور یافتند و میز خدمت برپا شد ، شهروندان حاضر در مسجد و مردم به میز خدمت مراجعه و مشکلات خود را مطرح نمودند و مسایل مردم ثبت و به شرکتهای مربوطه ارجاع گردید.

انتهای پیام/سمیه یگانه

ترویج مصرف بهینه برق