«مشق قدر» هنرمندان استان فارس در شب قدر
«مشق قدر» هنرمندان استان فارس در شب قدر

همزمان با سومین شب قدر، برنامه کتابت آیات وحی مطابق روال چندین ساله توسط جمعی از هنرمندان خوشنویس استان فارس در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش پگاه خبر؛مجید میکائیلی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس ظهر امروز، ۴ اردیبهشت در نشست مجازی با خبرنگاران در شیراز گفت: یکی از سنت‌های حسنه‌ای که چندین سال است در شیراز، شهر ادب و هنر در شب‌های قدر انجام می‌شود، کتابت آیات وحی توسط هنرمندان خوشنویس است.

وی با یادآوری عظمت شب‌های قدر تصریح کرد: در شب قدر که شب عشق و عبادت و بندگی است، هر کسی تلاش می‌کند تا به سهم و وسع خویش رضایت الهی را جلب کرده و توشه‌ای را برای یک سال آینده خود برگزیند. جمعی از هنرمندان هم تلاش می‌کنند تا در این شب‌ها با هنرنمایی خود عشق و ارادت خود را به درگاه ربوی ابراز دارند.
میکائیلی اظهار کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته جمعی از خوشنویسان استان فارس بنا دارند تا در شب قدر به کتابت آیات وحی در همان میعادگاه همیشگی یعنی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) بپردازند.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس، زمان برگزاری این مراسم را امشب، ۴ اردیبهشت‌ماه اعلام کرد و گفت: این برنامه با عنوان «مشق قدر در شب قدر» با حضور ۷۰ نفر از خوشنویسان استان فارس از ساعت ۲۲:۳۰ امشب در دارالقرآن حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) آغاز شده و تا سحرگاه ادامه خواهد داشت.

وی در پایان یادآور شد: در اجرای این برنامه نهادهای مختلفی نظیر سازمان بسیج هنرمندان فارس، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و انجمن خوشنویسان شیراز همکاری و مشارکت دارند.

انتهای پیام/ابراهیم‌عباسی

«مشق قدر»