شناسایی واحد‌های صنعتی مستعد و حمایت از آن‌ها برای تسریع در دانش بنیان شدن
شناسایی واحد‌های صنعتی مستعد و حمایت از آن‌ها برای تسریع در دانش بنیان شدن

به گزارش پگاه خبر؛در راستای تعامل و هم افزایی با مجموعه‌های دانش بنیان استان برای تحقق شعار سال، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و اعضای کمیته دانش بنیان این شرکت از پردیس شرکت‌های دانش بنیان فارس بازدید و به بررسی راهکار‌های تقویت و گسترش همکاری‌ها در راستای تحقق حمایت از تولید صنعتی شرکت‌های دانش بنیان […]

به گزارش پگاه خبر؛در راستای تعامل و هم افزایی با مجموعه‌های دانش بنیان استان برای تحقق شعار سال، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و اعضای کمیته دانش بنیان این شرکت از پردیس شرکت‌های دانش بنیان فارس بازدید و به بررسی راهکار‌های تقویت و گسترش همکاری‌ها در راستای تحقق حمایت از تولید صنعتی شرکت‌های دانش بنیان پرداختند.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این جلسه بر لزوم برنامه ریزی عملیاتی به منظور بستر سازی برای حمایت از تولید صنعتی وتجاری شرکت‌های دانش بنیان در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تاکید کرد.
سید مصطفی هاشمی گفت: برنامه‌هایی در ۱۰ محور شامل امکان سنجی شهرک صنعتی تخصصی شرکت‌های دانش بنیان، جانمایی زون‌هایی در شهرک‌های صنعتی برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان، واگذاری زمین به شرکت‌های دانش بنیان بدون مزایده در نظر گرفته شده است.
او گفت: شناسایی واحد‌های صنعتی مستعد دانش بنیان شدن و حمایت از آن‌ها برای تسریع در دانش بنیان شدن آنها، استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرک فناوری صنایع شیمیایی و مرکز خدمات کسب وکار برای استقرارشرکت‌های دانش بنیان، ایجاد سازوکار برای گسترش ارتباط بین شرکت‌های دانش بنیان از دیگر اقدامات درنظر گرفته شده است.
به گفته هاشمی، واحد‌های صنعتی باهدف رفع نیاز‌های واحد‌های صنعتی از طریق فعال کردن ظرفیت‌ها در فن بازار منطقه‌ای فای فارس و مرکز مبادلات نظام پیمانکاری فرعی فارس، کمک به تجاری سازی و تولید انبوه محصولات دانش بنیان از طریق فراهم کردن بستر‌های لازم برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در واحد‌های صنعتی و شهرک‌های صنعتی و تخصیص تسهیلات ارزان قیمت از محل منابع فنی و اعتباری شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به شرکت‌های دانش بنیان در این شرکت برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در شعار امسال برنامه ریزی شده است.
او گفت: تعامل با مراکز حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نظیر پردیس شرکت‌های دانش بنیان و پارک علم و فناوری فارس برای هم افزایی و برنامه ریزی برای کاربردی شدن طرح ها، ایده‌ها و محصولات دانش بنیان و هدایت آن‌ها به سمت تولید انبوه از اولویت‌های این شرکت است.
هاشمی گفت: برخی واحد‌های صنعتی درشهرک‌های صنعتی از فناوری روز دنیا عقب مانده اند و به همین دلیل نیز دچار مشکلاتی هم در تکنولوژی خطوط تولید و هم در تولید محصولات شده اند.
او گفت: یکی از مهمترین برنامه‌ها که سازوکار آن نیز تدوین شده، ایجاد ارتباط بین شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های صنعتی مشکل دار است که بااین طرح مشکلات واحد‌ها رفع و ظرفیت تولید آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

رئیس پردیس شرکت‌های دانش بنیان فارس نیز در این جلسه آمادگی مجموعه خود برای هر گونه همکاری، تعامل و هم افزایی با شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در راستای تسهیل ارتباط شرکت‌های دانش بنیان با بخش صنعت اعلام کرد.
مظفر والی گفت: تعداد شرکت‌های حاضر در این پردیس بیش از ۳۰۰ شرکت است که در هر شرکت به طور متوسط ۷ تا ۱۰ نفر از متخصصان استان که اغلب دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری هستند حضور دارند.

رئیس پردیس شرکت‌های دانش بنیان فارس بر لزوم همکاری دو مجموعه برای شناسنامه دار کردن محصولات دانش بنیان در استان فارس تاکید کرد و گفت:تاکنون بیش از ۳۰ هزار محصول دانش بنیان در استان شناسایی شده اند.
او از برنامه این مرکز برای افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان به دوبرابر خبر داد و گفت: از ایجاد شهرک صنعتی تخصصی دانش بنیان‌ها حمایت می‌کنیم و آمادگی کمک برای ایجاد مجتمع کارگاهی برای استقرار ۵۰ شرکت دانش بنیان در شهرک صنعتی شیراز را داریم.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

شناسایی واحد‌های صنعتی