پیش بینی برای تامین تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با آتش سوزی احتمالی
پیش بینی برای تامین تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با آتش سوزی احتمالی

به گزارش پگاه خبر؛محمود رضایی کوچی، در نشست خبری مدیران پاسخگو با بیان اینکه بدون در اختیار داشتن تجهیزات و امکانات به روز، نمی توان این بحران های طبیعی را به شکل مطلوب مهار کرد، افزود: در سفر مهرماه پارسال رئیس جمهور به استان فارس برخی تجهیزات و امکانات برای مقابله با بحران های احتمالی […]

به گزارش پگاه خبر؛محمود رضایی کوچی، در نشست خبری مدیران پاسخگو با بیان اینکه بدون در اختیار داشتن تجهیزات و امکانات به روز، نمی توان این بحران های طبیعی را به شکل مطلوب مهار کرد، افزود: در سفر مهرماه پارسال رئیس جمهور به استان فارس برخی تجهیزات و امکانات برای مقابله با بحران های احتمالی از جمله امکانات هلیکوپتری برای استفاده در مناطق صعب العبور تامین شد.
وی، در خصوص آمادگی استان برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی با توجه به آغاز فصل گرما ادامه داد: با توجه به اینکه در استان طی سال های اخیر شاهد کاهش بارش ها بوده ایم بنابراین پوشش گیاهی نیز نسبت به سال قبل تغییری نداشته و افزایش نیافته بنابراین امکان آتش سوزی نیز کاهش می یابد.
او افزود: اما به هر حال مجموعه مدیریت بحران پیش بینی های لازم برای تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای مقابله آتش با سوزی های احتمالی را انجام داده و برخی امکانات و تجیهزات ما در سال جاری افزایش داشته است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، با اشاره به نقش آفرینی مجموعه هلال احمر در بحران های مختلف بیان کرد: در حادثه سیل دروازه قرآن در سال ۹۸ یا سیل دیماه ۱۴۰۰ مناطق جنوبی فارس شاهد حضور و فعالیت موثر و پررنگ جمعیت هلال احمر استان بودیم و علاوه بر این در طول ایام سال نیز با حضور در جاده ها در کنار مجموعه هایی مانند اورژانس، راهداری و پلیس به شهروندان خدمات رسانی می کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس نیز در این جلسه تاکید کرد: ۲۲ روستای فارس در معرض خطر فرونشست زمین  شناسایی شده  و اخیرا دو فرونشست در شهرهای زرین دشت و گراش در بخش کشاورزی گزارش شده است.
خلیل عبداللهی با بیان اینکه بیشترین زمان برای پیگیری بحران فارس در سال ۱۴۰۰ در حوزه سیل بود، افزود: در روزهای اول سیل دی ماه حدود ۴۰۰ خانوار را به سرعت در چادرها اسکان داده و در مدت ۱۰ روز اعتبارات لازم را مصوب کردیم.
عبداللهی عنوان کرد: اعتبارات بلاعوض و هزینه‌های بلاعوض اجاره خانه برای مستقر شدگان در چادرها و ۵۴۰ میلیارد تومان برای دستگاه های اجرایی، ۱۵۴ میلیارد تومان وام با بازپرداخت ۱۵ ساله و حدود یک هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی با سود چهار درصد ارائه شده است.
عبداللهی اعلام کرد: سال ۱۴۰۰ شاهد کاهش ۱۰۷ موردی آتش سوزی در استان نسبت به سال ۱۳۹۹ بوده‌ایم.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

پیش بینی برای تامین