برنامه های مدیریت مصرف متناسب با اقتضائات فارس اجرا شود
برنامه های مدیریت مصرف متناسب با اقتضائات فارس اجرا شود

به گزارش پگاه خبر؛محمود رضایی در جلسه گذر از پیک مصرف برق استان فارس، ضمن بیان اینکه مدیران صنعت باید از تجربیات سنوات گذشته برای ارائه  راهکارهای عملیاتی برای گذر از پیک بار مصرف در تابستان استفاده کنند، افزود: موضوع  ناترازی و ناهماهنگی تولید و مصرف برق قصه ای کهنه است که برای داشتن بهترین […]

به گزارش پگاه خبر؛محمود رضایی در جلسه گذر از پیک مصرف برق استان فارس، ضمن بیان اینکه مدیران صنعت باید از تجربیات سنوات گذشته برای ارائه  راهکارهای عملیاتی برای گذر از پیک بار مصرف در تابستان استفاده کنند، افزود: موضوع  ناترازی و ناهماهنگی تولید و مصرف برق قصه ای کهنه است که برای داشتن بهترین عملکرد در این زمینه باید برنامه هایی در سطح  ملی و استانی تدوین شود.
رضایی با اشاره به اینکه بخشی از خط مشی کلی در حوزه مدیریت مصرف برق توسط وزارتخانه اعلام می شود، لزوم تعریف پروژه‌های استانی را در این زمینه متذکر شد و با تاکید بر ضرورت بررسی سهم استان از برق کشور در حوزه مصارف عمومی، کشاورزی و صنایع، گفت: مکتوبات و مستندات به همراه برنامه های جدید مدیران، تلفیق و تکمیل شده و برای تصمیم گیری در تمام  استان مورد استفاده قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه ما به دنبال ایجاد عدالت استانی هستیم، گفت: این عدالت با رصد و پیگیری برنامه بخش های عمومی، صنعت یا کشاورزی تنظیم و اعمال می شود، در این راستا در برنامه نهایی وزارتخانه، باید قدرالسهم فارس با رعایت عدالت مشخص شود، البته باید در مقیاس استانی و در شهرستان ها نیز باید برنامه مدیریت مصرف برق بر اساس تفاوت های موجود در بخش های مرکزی، جنوبی و شمالی استان تعریف و تدوین شود.
معاون هاهنگی امور عمرانی استانداری فارس تاکید کرد: در برنامه های مدیریت مصرف برق باید اولویت ها بر اساس اقتضائات، موضوعات استراتژیکی و معیشتی در نظر گرفته شده و چالش های موجود در این حوزه رصد و پایش شود.
رضایی در ادامه به اهمیت بحث اقناع سازی جامعه در حوزه مدیریت مصرف برق اشاره و اضافه کرد: باید مردم در جریان واقعیت های موجود اقتصادی و اجتماعی ، میزان بالای مصرف سرانه و آمار پایین صرفه جویی قرار بگیرند و این اقناع افکار عمومی باید از طریق رسانه ها و فضای مجازی انجام شود. در این حوزه باید هماهنگی و هم آوایی در استان وجود داشته باشد و شرایط به گونه ای تعریف شود که تبعیضات احتمالی، نارضایتی مردم را باعث نشود.
وی گفت: در بحث برنامه ریزی برای کنترل مصرف برق و اعمال خاموشی ها به ویژه در حوزه صنعت و کشاورزی، از برنامه های سنتی و تجربه شده استفاده شود چرا که این برنامه ها روان تر هستند و در ضمن تولید و اجرای برنامه جدیدی ممکن است جامعه را دچار شوک کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، برنامه های جدید و تجربه نشده را هم به شرطی که همراه با خلاقیت بوده  و حرکت رو به جلو در آنها محسوس باشد را مثمر ثمر دانست.
رضایی با یادآوری اینکه در سال های اخیر در حوزه برق رسانی کارهای بسیار زیادی انجام شده و امروز بیش از  ۹۵ درصد از مردم فارس از نعمت برق برخوردارند، گفت: مخاطبین ما در این حوزه پرتعداد هستند و از این رو برنامه ریزی برای مدیریت مصرف و در عین حال رضایت خاطر مشترکان ، مهم و ضروری است.
رضایی در ادامه بر ضرورت تعامل پیوسته با فرمانداری های شهرستان ها، محدود کردن مصرف مشترکان خانگی و تجاری پر مصرف، پایش بار ادارات و مکان های عمومی، تغییر ساعت کار ادارات دولتی، مدیریت بار اضطراری پست های توزیع، ایجاد زیر ساخت مدیریت تمام کنتورهای هوشمند، برنامه تعمیرات و بهینه سازی پست‌ها و خطوط توزیع و وارد کردن انرژی نهفته آنها به مدار، کاهش تلفات شبکه، اطلاع رسانی و آگاه سازی مشترکان در بسترشبکه های استانی و فضاهای مجازی و شناسایی مراکز غیر مجاز رمز ارز و جمع آوری آنها را از جمله موارد موثر در صرفه جویی، مدیریت مصرف برق و کاهش خاموشی ها اعلام کرد.
وی با اعلام اینکه بر اساس سیاست‌های وزارت نیرو خاموشی های احتمالی در سطح استان فارس از شنبه و البته از بخش صنایع  آغاز و بعد از آن در حوزه های دیگر اعمال می شود، گفت: فعلا و تا اطلاع ثانوی برنامه اعمال خاموشی در بخش خانگی تعریف نشده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس خاطر نشان کرد : برنامه خاموشی برای صنایع به ویژه در ساعات پیک مصرف باید به شکل نوبت بندی و بر اساس اولویت های تعریف شده و استراتژی های مشخص انجام شود.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

صرفه جویی مشترکان