تعامل استاد و دانشجو برای تحقق آینده روشن
تعامل استاد و دانشجو برای تحقق آینده روشن

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز در مراسم افتحاییه اولین رویداد دانشجویی ویژه رتبه‌های برتر دانشگاه شیراز با بیان اینکه آینده روشن کشور به دست نیروهای جوان اهل علم و دانش رقم خواهد خورد، اظهارداشت: تلاش‌های زیادی برای تحقق آینده روشن انجام شده اما اگر  پشتوانه‌ و تصور صحیحی از آینده روشن وجود نداشته […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز در مراسم افتحاییه اولین رویداد دانشجویی ویژه رتبه‌های برتر دانشگاه شیراز با بیان اینکه آینده روشن کشور به دست نیروهای جوان اهل علم و دانش رقم خواهد خورد، اظهارداشت: تلاش‌های زیادی برای تحقق آینده روشن انجام شده اما اگر  پشتوانه‌ و تصور صحیحی از آینده روشن وجود نداشته باشد ممکن است احساس خشنودی و رضایت از زندگی در پایان نباشد.

وی با بیان اینکه باید فرصت اندیشه‌ورزی را در دانشگاه‌ها ایجاد کرد، گفت: خیلی اوقات دانشجویان آنقدر درگیر مسائل دیگر‌ می‌شوند که پاسخ درست و دقیقی برای این سوال ‌ندارند که چطور آینده روشن می‌شود؟
امام جمعه شیراز با طرح این سوال که تصور ‌ما از آینده روشن چیست، افزود: ابتدا باید یک تصور قابل پذیرش داشته باشیم چراکه گاهی برخی از افراد درآمد میلیاردی دارند اما احساس رضایت از زندگی در آنها وجود ندارد اما آینده روشن تنها فردی نیست و امروز به شکل اجتماعی می‌خواهیم به فکر‌ آینده روشن نسل بعدی که شما هستید، باشیم.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه هر کس باید نقش خود را در تحقق آینده روشن مشخص کند، عنوان کرد: من به عنوان طلبه در این شهر باید چه کار کنم که بچه‌های نسل بعد ما آینده روشنی داشته باشند؟ و آیا برای استاندار این پرسش وجود ندارد که چه کار‌ کنیم این‌ جوانان خوشبخت شوند؟
وی با بیان اینکه باید پاسخ‌های مناسب برای این سوال ‌را به اشتراک افکار بگذاریم، تصریح کرد: باید با همکاری دانشجویان فهیم افق دیگری از مطالب گشوده و استفاده کرد و در این راه تعامل استاد و دانشجو مهم است.

آیت‌الله دژکام با اشاره به وجود روحیه  مطالبه‌گری در دانشجویان افزود: این روحیه باید باشد اما کمک دادن هم باید باشد، برای آینده روشن به همدیگر کمک دهید و همفکری کنید.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه فرصت برای مردم و ملت ما زیاد نیست، تصریح کرد: تحولاتی که در دنیا اتفاق می‌افتد اگر به موقع اقدام نکنیم ممکن است عقب افتادگی چند نسلی نصیب ما شود.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

تعامل استاد و دانشجو