آمادگی ۵درصدی افزایش مصرف برق تابستان را داشته باشیم
آمادگی ۵درصدی افزایش مصرف برق تابستان را داشته باشیم

به گزارش پگاه خبر؛مهندس یداله حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس بر لزوم اتخاذ راهکارهایی برای عبور مطمئن و پایدار از نقاط اوج مصرف تابستانی برق تاکید کرد و اظهار داشت : فارس و جنوب کشور باید برای افزایش حدود ۵ درصدی مصرف برق تابستانی آمادگی داشته باشد. مهندس حقیقی در دومین […]

به گزارش پگاه خبر؛مهندس یداله حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس بر لزوم اتخاذ راهکارهایی برای عبور مطمئن و پایدار از نقاط اوج مصرف تابستانی برق تاکید کرد و اظهار داشت : فارس و جنوب کشور باید برای افزایش حدود ۵ درصدی مصرف برق تابستانی آمادگی داشته باشد.

مهندس حقیقی در دومین جلسه مدیریت اوج مصرف تابستانی که با حضور مدیران عامل شرکت برق منطقه ای فارس و شرکت های توزیع شیراز، فارس و بوشهر برگزار گردید ضمن قدردانی از تلاشهای شبانه روزی مجموعه صنعت برق منطقه برای توسعه و آماده سازی شبکه برای ایام اوج مصرف در تابستان پیش رو اظهار داشت، نیاز است تا تمامی تمهیدات لازم برای استفاده از تمام ظرفیتهای منطقه بالاخص در حوزه مدیریت مصرف به کار گرفته شود تا در شرایط ناترازی میان تولید و مصرف قرار نگیریم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس با اشاره به اینکه پیش بینی می شود که حداکثر نیاز مصرف شبکه سراسری به بیش از ۷۰ هزارمگاوات برسد، در حالیکه طبق گزارش ها وضعیت ذخیره منابع آبی نیروگاهای برق آبی به مدت مشابه سال قبل نیز نرسیده است افزود: به همین جهت راهبرد مدیریت مصرف یک راهکار موثر به منظور عبور از شرایط اوج مصرف تابستان جاری است.

مهندس حقیقی با اشاره به نیاز برقی کشور در سالهای مختلف گفت: در حالی که نیاز مصرف برق در سال ۱۳۹۸ به ۶۰ هزار و ۸۲۵ مگاوات رسیده بود، این میزان در سال ۱۳۹۹ با رشدی نزدیک به ۵ درصد به ۶۳ هزار و ۸۵۴ مگاوات و در سال ۱۴۰۰ به ۶۷ هزار و ۱۲ مگاوات افزایش یافت ، امسال نیز باید با آمادگی رشد حدود ۵ درصدی برای رسیدن به مصرف ۷۰ هزار مگاواتی برنامه ریزی صورت گیرد و سهم استان فارس و جنوب کشور نیز دراین مصرف بصورت شفاف و روشن دیده شده است .
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس ضمن یاد آوری برخی اقدامات سال های گذشته برای عبور از اوج مصرف تابستانی افزود: امسال نقش مدیریت مصرف و پرهیز از مصرف بی رویه بازهم پررنگ خواهد بود ، لذا همه تمهیدات می بایست به کار گرفته شود تا با یک هم افزایی و مدیریت جهادی و هم پوشانی در مدیریت بار و مدیریت مصرف بتوانیم از نقطه اوج مصرف تابستانی عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس همچنین با توجه به افزایش دما و رشد بی سابقه مصرف در فروردین ماه گفت : علیرغم تلاش های شبانه روزی وزارت نیرو به علاوه موضوع اطلاع رسانی مستمر و آگاهی بخشی شفاف به مردم شریف منطقه یکی از الزامات مهم برای جلب همکاری هرچه بیشتر مردم ، صرفه جویی و مصرف بهینه است که از ماه های نخستین سال می بایست این موضوع کلید بخورد .
در ادامه مدیران عامل شرکت های توزیع شیراز، فارس و بوشهر آخرین اقدامات انجام شده در راستای خدمت رسانی هرچه بهتر به مشترکین و اجرای برنامه های مدیریت مصرف را بیان کردند.

انتهای پیام/سمیه یگانه

آمادگی ۵درصدی