فعال شدن ۷۶۰ نیروگاه پشت بامی برق در استان
فعال شدن ۷۶۰ نیروگاه پشت بامی برق در استان

به گزارش پگاه خبر؛حمیدرضا جلایر در نشست خبری با بیا اینکه تاکنون در سطح ۲۶ شهرستان استان فارس تعداد ۷۶۰ نیروگاه پشت بامی توسط مردم ایجاد و فعال شده است، اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های دولت، قرار است با همکاری وزارتخانه‌های صمت و نیرو، در جنوب فارس نیروگاه‌های جدیدی از نوع سیکل ترکیبی، احداث شود. سرپرست شرکت […]

به گزارش پگاه خبر؛حمیدرضا جلایر در نشست خبری با بیا اینکه تاکنون در سطح ۲۶ شهرستان استان فارس تعداد ۷۶۰ نیروگاه پشت بامی توسط مردم ایجاد و فعال شده است، اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های دولت، قرار است با همکاری وزارتخانه‌های صمت و نیرو، در جنوب فارس نیروگاه‌های جدیدی از نوع سیکل ترکیبی، احداث شود.
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق فارس به سرمایه‌گذاران اطمینان داد که شرکت توزیع نیروی برق استان، برای تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری و تامین انرژی برق مورد نیاز، همراهی و همکاری کاملی را خواهد داشت.
جلایر در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح بر اینکه انحصاری در تامین برق مورد نیاز متقاضیان وجود ندارد، گفت: اگر صنعتگری قصد تامین نهاده انرژی برق داشته باشد، هیچ الزامی نیست که این نهاده را تنها از طریق شرکت‌های توزیع خریداری و تامین کند.
وی با بیان اینکه همه متقاضیان برق دیماندی می‌توانند به صورت مستقیم از طریق بورس برق، انرژی مورد نیاز خود را خریداری کنند، عنوان کرد: متقاضیانی که به ۵ مگاوات و بیشتر انرژی برق نیاز داشته باشند، این امکان را دارند که به شکل مستقیم با واحد‌های نیروگاهی فعال سراسر کشور وارد قرار داد شده و با پرداخت هزینه انتقال، انرژی خریداری شده را تحویل بگیرند.
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق فارس همچنین با بیان اینکه در این روش، هزینه برق کمتر از تعرفه‌های موجود بخش صنعت خواهد شد، گفت: هم‌اینک در استان یکی از صنایع بزرگ با این شیوه برق مورد نیاز خود را تامین کرده است.
جلایر در ادامه ضمن اشاره به اینکه حدود نیمی از نیروگاه‌های برق کشور، غیردولتی است، یادآور شد که اکنون امکان تامین برق برای نیاز‌های بالاتر از ۵ مگاوات با روش یاد شده وجود دارد و احتمالا در آینده و فراهم شدن ساز و کار‌های قانونی، امکان پاسخ به درخواست‌های کمتر از ۵ مگاوات نیز ایجاد خواهد شد.
وی هزینه ایجاد نیروگاه‌های برق خورشیدی و حجم سرمایه گذاری برای تاسیسات را به ازای هر مگاوات ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: دولت در این بحث مشوق‌هایی را هم مد نظر دارد که خرید تضمین برق تولیدی به مدت ۲۰ سال و براساس نرخ تعیین شده در بازار برق، یکی از این مشوق‌ها محسوب می‌شود.
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق فارس با بیان اینکه در بحث تامین نهاده انرژی برق نیز همکاری شایانی توسط این شرکت با متقاضیان سرمایه‌گذاری واحد‌های تولیدی در بخش‌های صنعت و کشاورزی وجود داشته است، گفت: طی سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۶۱ مورد تامین انرژی برق مورد نیاز واحد‌های تولیدی در بخش صنعت و در سطح ۲۶ شهرستان انجام شده است.
جلایر تعداد اشتراک‌های جدید ایجاد شده طی سال ۱۴۰۰ در حوزه کشاورزی را حدود سه برابر صنعت اعلام و اضافه کرد: یکی از مهمترین مشوق‌های دولت در بحث تامین انرژی برق، اعمال تعرفه‌های مخفف برای واحد‌های تولیدی صنعتی و بخش کشاورزی است.

مدیر بازار برق و کلینیک سرمایه گذاری شرکت توزیع نیروی برق فارس نیز در این جلسه از راه‌اندازی کلینیک سرمایه‌گذاری برق کشور خبر داد و خاطرنشان کرد که این اولین کلینیک یا پنجره واحد سرمایه گذاری برق در کشور به شمار می‌رود که در راستای تحقق شعار سال، ایجاد شده است.
اسماعیل خاتمی با بیان اینکه این کلینیک بحث تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری از نقطه شروع تا نقطه پایان را دنبال خواهد کرد، افزود: کارشناسان حاضر در این کلینیک همه داشته‌ها و آموخته‌های خود در حوزه سرمایه‌گذاری که بر پایه دانش و تجربه کسب شده است را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند.
او با بیان اینکه، کلینیک یاد شده در راستای کمک به تحقق شعار سال، انجام شده است، گفت: در این کلینیک مسائل از نگاه سرمایه گذار و صنعتگر ارزیابی و رصد خواهد شد و امیدواریم با همراهی رسانه، شاهد شناسایی نقاط ضعف و رفع آن‌ها در این فرآیند باشیم.

انتهای پیام/سمیه یگانه

فعال شدن ۷۶۰ نیروگاه