خدمت رسانی خالصانه و صادقانه به مردم شیراز
خدمت رسانی خالصانه و صادقانه به مردم شیراز

به گزارش پگاه خبر؛نطق پیش از دستور محمدرضا هاجری – عضو شورای اسلامی شهر شیراز (یکشنبه ۱۴۰۱/۰۱/۲۸) بیا تا گل بر افشانیم و می در ساغر اندازیم فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم با تبریک میلاد پر برکت کریم اهلبیت (ع) امام حسن مجتبی (ع) در نیمه رمضان و آرزوی حسنی و […]

به گزارش پگاه خبر؛نطق پیش از دستور محمدرضا هاجری – عضو شورای اسلامی شهر شیراز (یکشنبه ۱۴۰۱/۰۱/۲۸)
بیا تا گل بر افشانیم و می در ساغر اندازیم فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم
با تبریک میلاد پر برکت کریم اهلبیت (ع) امام حسن مجتبی (ع) در نیمه رمضان و آرزوی حسنی و حسینی عمل کردن در زندگی و آرزوی عزت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی و رقم خوردن مقدرات یکساله همه مسلمین در شبهای قدر به بهترین وجه و پیدا کردن برترین حال و رفع بلای منحوس کرونا ویروس، در راستای اصلاح مدیریت شهری و خدمات همه جانبه به مردم شریف شهر مقدس شیراز لازم می دانم موارد ذیل را مطرح نمایم:
اول: مجمع الجزایر فرهنگی متأسفانه درحال گسترش است، باندهای سیاسی تبدیل به باندهای فرهنگی شده، دنبال فتح سنگر به سنگر حوزه های فرهنگی برآمده، به حذف و سانسور فعالان فرهنگی، مردمی و محلی غیر همسو با خودشان روی آورده، به شکاف و انحراف فرهنگی دامن می زنند. لازم است شورای فرهنگ عمومی، به وضع موجود ورود نموده، به کشمکش های فرهنگی به منظور اشغالگری فرهنگی پایان دهند.
دوم: علی رغم اینکه به برگزاری بازیهای جام جهانی فوتبال در قطر نزدیک تر می شویم، هنوز طرح و برنامه کاربردی و عملیاتی برای حضور و مشارکت شیراز مشاهده نشده، از سفر دریغ نموده تا شیراز بعنوان قطب گردشگری و زیارت در سایه قرار گرفته، از تولید ثروت برای شهر عبور نموده، نظاره گر باشد.
تلاش های دلسوزانه معاون گردشگری و زیارت استانداری و کمیسیون سرمایه گذاری شورا مشهود است، اما کسانیکه باید حمایت کنند، با فرصت سوزی، ملاحظه کاری پیشه کرده اند که زیبنده نبوده و نیست.
سوم: خارج کردن اتصال فارس به دریا از دستور کار دولت عدالت خواه قصه پرغصه و تلخی است که نمایندگان فارس در مجلس و دیگر بزرگان باید پاسخگو باشند، اینکه ریاست محترم جمهور در سفر به هرمزگان علناً بیان میکند، اتصال فارس به دریا در دستور کار نیست، دردآور آست!
طرحی که تمامی مراحل قانونی خود را طی نموده، نباید تحت فشارهای غیر منطقی نمایندگان بوشهر و هرمزگان از دستور کار خارج شود، هجده نماینده فارس صریح و شفاف باید پاسخگو باشند آنهم بدون توجیه و با منطق و با انصاف!
چهارم: تمرکز روی اجرایی شدن طرح های نجومی در شمال شهر، عدالت اجتماعی را در مدیریت شهری زیر سوال برده، لازم است در توزیع بودجه های عمرانی با اولویت مناطق محروم و کمتر برخوردار عدالت و انصاف رعایت شود، بعنوان نماینده مردم، عدالت در توزیع طرح ها را در قربانگاه می بینم، چشم ها را نباید بر طرح های جنوب شهر بست و در شمال شهر باز کرد!
اصلاح نگاه ها و توجه ویژه به محلات محروم می تواند اعتماد و اطمینان به مدیریت شهری را افزایش دهد، در آستانه شهادت عدالت خواه جهان امام علی (ع) بهتر است سیره علوی را در اجرای عدالت الگوی عملی خود قرار دهیم تا علوی بمانیم.
پنجم: همانطور که در بعضی از کمیسیون ها گفته ام: قرار دادهای شهرداری با سرمایه گذاران و کسانیکه قصد همکاری مشترک و مشارکت در طرح ها را دارند می بایست یک طرفه نباشد، عادلانه باشد، به گونه ای عمل نشود که بیان کنند با ترکمنچای و گلستان می خواهند مانع همکاری مشترک شوند، در قراردادها نباید یک طرفه شرط و شروط گذاشت و طرف مقابل را بدون حق و حقوق سرگردان کرد، ضروری است در قراردادها، منافع و مصلحت دو طرف لحاظ شود، برد- برد، مشارکت در طرح های مدیریت شهری را رونق می دهد و برد – باخت، مشارکت ها را از سکّه می اندازد، اصلاح رویه فعلی تولید ثروت را برای شهر به ارمغان می آورد.
ششم: برای مرتبه پنجم تذکر می دهم برای گوشهای شنوا!
کمیسیون های پرتعداد و جلسات صبح، وقت زیادی را از شهرداری مناطق و مسئولان شهرداری گرفته، مردم که قرار بود ولی نعمت ما باشند، باید پشت دربهای بسته بمانند تا مسئول از شورا به شهرداری بازگردد.
ضایع شدن حق مردم ظلم است، باید در اصلاح وضع موجود به تعبیر قرآن کریم که بهارش رمضان است سرعت و سبقت گرفت، حداقل تا اصلاح نهایی، جلسات کمیسیون ها به بعد از ظهرها انتقال یابد تا بیش از این مردم سرگردان نشده، پشت دربهای بسته معطل مسئول نمانند. حضور عضو شورا در چهار جلسه به مدت حداقل ده ساعت در یک روز، قدرت تفکّر را از او سلب می کند، بهتر است حق مردم را بر حق خود مقدم بدانیم تا خداوند به کارهایمان خیر و برکت دهد.
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من / آنچه البتّه به جایی نرسد فریاد است
هفتم: لازم است در وضعیت موجود، شهرداری شیراز تمامی هم و غم و همت خود را روی خدمات رسانی خالصانه و صادقانه به مردم شریف شهر شیراز متمرکز نمایند از عزیزانی که شایعات فضای مجازی را که هر شب خواب خلع ید از شهردار را تولید و بازنشر می دهند درخواست دارم به احترام منافع، امنیت و مصلحت مردم، به شایعات پایان دهند، هیچ خبری از تحقق آرزوی شایعه پراکنان نبوده و نیست.
بهتر است به فکر کار دیگری برای مردم باشند و شهرداری را از متن خدمت به حاشیه نکشانند، هیج خبری در راه نیست جز توصیه به خدمت بی منت به مردم.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

خدمت رسانی خالصانه