مطالبه ۱۶ هزار میلیارد تومانی شهرداری شیراز از دستگاه‌ها
مطالبه ۱۶ هزار میلیارد تومانی شهرداری شیراز از دستگاه‌ها

به گزارش پگاه خبر؛سید احسان اصنافی شامگاه شنبه ٢٧ فروردین در یک کنفرانس خبری بیان کرد: سال ١۴٠٠ با تمام فراز و نشیب‌ها با عملکردی خوب و درخشان از مجموعه شهرداری به پایان رسید و علی‌رغم افت و خیزها اما در چهار ماه آخر سال تلاش‌های خوبی رقم زده شد. تحقق بیش از ۹۸ درصدی […]

به گزارش پگاه خبر؛سید احسان اصنافی شامگاه شنبه ٢٧ فروردین در یک کنفرانس خبری بیان کرد: سال ١۴٠٠ با تمام فراز و نشیب‌ها با عملکردی خوب و درخشان از مجموعه شهرداری به پایان رسید و علی‌رغم افت و خیزها اما در چهار ماه آخر سال تلاش‌های خوبی رقم زده شد.
تحقق بیش از ۹۸ درصدی بودجه شهرداری شیراز در سال گذشته
او ادامه داد: بودجه ١۴٠٠، شش هزار و ١۶٠ میلیارد تومان بود که در متمم بودجه به ٩ هزار و ٢٨۴ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و تا پایان سال ٩١۵٠ میلیارد تومان آن محقق شد و در واقع بیش از ٩٨ درصد بودجه سال گذشته شیراز محقق شد.
شهردار شیراز خاطرنشان کرد: در مقایسه با دو نیمه سال، ٧ هزار میلیارد تومان تحقق بودجه داشتیم.
اصنافی اضافه کرد: بودجه ١۴٠١ نیز رقمی بالغ بر ١۵ هزار و ٣٨۵ میلیارد تومان به تصویب رسید که ٢.۵ برابر بودجه مصوب سال گذشته است که مسئولیت همکاران ما دوچندان می‌کند.
او در ادامه به تشریح عملکرد حوزه‌های مختلف مجموعه شهرداری شیراز پرداخت و گفت: یکی از ویژگی‌های خوب در حوزه مالی، ایجاد انضباط مالی است که سامانه‌ها رصد و بخشی از شفاف سازی‌ها محقق شده است.
شهردار شیراز عنوان کرد: کاهش تعداد حساب‌های مازاد برای شفاف بودن درآمدها در این حوزه نیز در دستور کار قرار گرفته است.
اصنافی افزود: کل اوراق اختصاص یافته در کشور در سال گذشته ٨ هزار میلیارد تومان بوده که شهرداری شیراز ١١۵٠ میلیارد تومان این اوراق را جذب کرد.
او به درآمدهای مغفول مانده شهر در حوزه سرمایه گذاری هم اشاره و خاطرنشان کرد: تعدادی پروژه سرمایه گذاری در شورای چهام تعریف شد که تعدادی از آنها رها شده بود؛ پروژه مریم، مرصاد و قدوسی از جمله آنها بود که در برنامه زمانبندی سه ماهه مشکل فنی و سند آنها حل شد و امروز تقریبا همه آنها با ارزش بالغ بر ٩ هزار میلیارد تومان آماده شریک پذیری است.
شهردار شیراز، توسعه میدان تره بار و سایت‌های ساماندهی مشاغل را از جمله این پروژه‌ها برشمرد.

اصنافی ادامه داد: در حوزه شهرسازی نیز عزم و تلاش شهرداری بر تحقق شهر هوشمند است؛ در مقطعی پروانه بلندمرتبه چند روزه صادر می‌شد و امروز گاهی به یکسال هم کشیده شده است که با برنامه ریزی مجموع درخواست‌های ثبت شده در شهرداری الکترونیک، به زمان خوبی رسیده و تا پایان اردیبهشت ماه امسال به بیش از ٨٣ درصد استعلام‌ها کمتر از یک هفته پاسخ داده خواهد شد.
او همچنین یکی از اتفاقات خوب حوزه حمل و نقل در سال گذشته را خرید ٧۶ دستگاه اتوبوس عنوان کرد که در توافق اولیه به شهرهای بزرگ اختصاص داده بودند.
شهردار شیراز افزود: همچنین در هشت جبهه در پروژه کوهسار مهدی، عملیات عمرانی در حال انجام است و پروژه به بهره برداری در حال نزدیک شدن است و امیدواریم در یک ماه آینده پروژه افتتاح شود.
اصنافی ادامه داد: در بزرگراه شهید استوار در قسمت شرقی شیراز که به پروژه مولوی معروف بود، پل روی رودخانه خشک احداث شده و عملیات عمرانی پروژه در حال شروع شدن است؛ قرارداد آن در هفته آخر شورای اسلامی پنجم شهر شیراز منعقد شده بود و عملیات عمرانی سهم شهرداری شیراز ظرف یک ماه آینده آغاز خواهد شد.
او اضافه کرد: خروجی و ورودی بزرگراه سردار شهید سلیمانی نیز در مجموعه جام جم قرار داشت که بلافاصله با همکاری صدا و سیمای فارس، طرح بازبینی و دغدغه‌های موجود رفع شد و تقاطع کوهسار- جام جم- جمهوری به تصویب شورای ترافیک رسید و عملیات حفاری دور برگردان نیایش از هفته گذشته شروع شد که امیدواریم ظرف ۹ ماه به اتمام برسد و مشکلات محمودیه در بلوار شهید چمران را رفع کند.
شهردار شیراز با اشاره به تقاطع نواب هم گفت: عملیات اجرایی تقاطع قائم توسط وزارت راه آغاز خواهد شد و با همت مدیریت بحران شهرداری شیراز به صورت علمی نقاطی که احتمال تجمع آب و سیلاب داشت، شناسایی شد که در پل شهیدان یغمور با انجام لوله گذاری و اقدامات لازم از آبگرفتگی جلوگیری شد.
او ادامه داد: افتتاح آزادراه شیراز- اصفهان برای شهرداری شیراز بار ایجاد می‌کند و شهرداری ایجاد یک  اتصال به بزرگراه‌های آیت‌الله محلاتی و شهید سردار سلیمانی از این بزرگراه را دنبال می‌کند.
شهردار شیراز گفت: طرح تعریض گویم نیز در دستور کار شهرداری شیراز قرار گرفته و عملیات اجرایی کمربندی جنوبی گویم از سمت بزرگراه حسینی الهاشمی آغاز شده و  از مسیرهای دیگر نیز دنبال می‌شود.
مطالبه ۱۶ هزار میلیارد تومانی شهرداری شیراز از دستگاه‌ها
او همچنین بدهی این مجموعه از دستگاه‌های دیگر را ۱۶ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: مقرر شده مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان از این رقم بصورت تهاتر پرداخت شود.
اصنافی تصریح کرد: مدیریت شهری شیراز همچنان پیگیر پرداخت مابقی بدهی‌های سایر دستگاه‌ها به شهرداری است.
او ادامه داد: سهم شهرداری شیراز از جرایم راهنمایی و رانندگی در سال گذشته نیز تنها کمتر از ۲ درصد پرداخت شده است.
شهردار شیراز به موضوع حفظ بافت تاریخی شیراز هم اشاره کرد و ادامه داد: بافت تاریخی شیراز شامل بناهایی خشتی است و اگر احیا نشود ۵۰ سال آینده هیچ اثری از آن باقی نیست.
اصنافی تاکید کرد: نخستین راه حل برای رفع مشکل این بافت، جاری کردن جریان زندگی در بافت است؛ خانه‌های میراثی باید باقی بماند اما راه دسترسی نیز برای این بناها نیاز است.
او همچنین بیان کرد: بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته در خط ۲ مترو شیراز هزینه شده که پیش بینی می‌شود در هفته شیراز سال ۱۴۰۲ مسافرگیری در این خط انجام شود.
شهردار شیراز عنوان کرد: تکمیل لوله گذاری آبهای سطحی یکی از اولویت‌های امسال شهرداری است که پیش بینی می‌شود این کار با ۲۶۸ میلیارد تومان در سال جاری به اتمام برسد.
اصنافی به اقدامات فرهنگی شهرداری شیراز هم اشاره کرد و گفت: در خصوص ترویج فرهنگ شعائر دینی و انقلابی اقدامات جدی انجام شده و طرح احیاء هویت محلات با محوریت مساجد دنبال شده که در فاز اول این طرح در ۵۰ مسجد و ۵۰ محله آغاز و خدمات ورزشی ،مشاوره و اجتماعی در این قالب ارائه خواهد شد.
جهش ۲۰۰ درصدی بودجه فرهنگی شیراز در سال جاری
او ادامه داد: جهش بودجه معاونت فرهنگی شهرداری در سال ۱۴۰۱ با ۸۲۵ میلیارد تومان حدود ۲۰۰ درصد رشد داشته است.
شهردار شیراز در ادامه از اجرای سند محرومیت زدایی در شیراز خبرداد و گفت: در پی انعقاد تفاهم نامه‌ای با قرارگاه محرومیت زدایی احمدابن موسی(ع) کار در ۳۲ محله در سال ۱۴۰۱ آغاز تا ظاهر محرومیت از محلات کم برخوردار زدوده شود.
اصنافی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص بازپس گیری ساختمان انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری فارس که متعلق به شهرداری شیراز است، گفت: فضاهایی که در تولید درآمد و ثروت برای شهروندان اهمیت دارد در حال احصاء است و از این جهت ساختمان کنونی این انجمن تنها برای جلسات استفاده می‌شود و برای فرهنگسازی موضوع عفاف و حجاب پیشنهاد بازپس گیری آن داده شده اما هنوز هیچ تصمیمی در این باره اتخاذ نشده و هر کاری با همفکری هیات رئیسه انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری فارس انجام می شود.

وی در خصوص تایید حکم شهردار شیراز نیز با اشاره به آیین نامه انتصاب شهرداران عنوان کرد: در آیین نامه جدید سوابق بخش خصوصی لحاظ نشده بود و وزیر کشور این موضوع را به هیئت وزیران ارائه کرده است و در نهایت در جلسه هیئت دولت تاییدیه شفاهی لازم گرفته شد و در برخی شهرها جز شیراز از وزیر کشور به عنوان اقدام خلاف کشور شکایت کردند و از شخص من شکایت نشده است.
اصنافی عنوان کرد: شهرداری شیراز ۷۰۰ پرونده در دیوان عدالت اداری دارد که برای برخی از آنها باید شخصا مراجعه کنم و در آخرین مراجعه به بنده گفته شد که مدارک استعفا از شورای اسلامی شهر شیراز را برای بررسی ارسال کنم و از من شکایتی نشده است.
او گفت: موعد بررسی و تایید این حکم گویا در اردیبهشت امسال است و هنوز مشخص نیست.

اصنافی در بخش دیگری سخنان خود افزود: به دنبال ایجاد دهکده باغ‌ها برای حفظ باغ‌های قصردشت شیراز هستیم تا این باغستان‌ها در اختیار شهروندان قرار گیرد.
او تاکید کرد: باغ باید برای باغدار صرفه اقتصادی داشته باشد که در این راستا طرح بازنگری باغات با هدف اقتصادی کردن باغات و حفظ آن توسط باغداران در دستور کار قرار دارد.
شهردار شیراز در ادامه گفت: زمان شروع فعالیت مدیریت شهری کنونی شیراز این ارگان حدود ۶ هزار میلیارد تومان بدهی داشته که تلاش داریم تا پایان سال جاری کاهش هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از این بدهی تسویه شود
او همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص عدم ثبت جهانی مجموعه زندیه و ارگ کریم خان زند به دلیل ساخت هتل آسمان و آخرین تصمیمات در این باره گفت: مجموعه زندیه شامل ارگ، بازار ،مسجد ،حمام و… در حال پیگیری است.موضوع هتل آسمان هم در حال حاضر در شعبه تجدید نظر ماده صد در حال بررسی است.
شهردار شیراز همچنین بیان کرد: فیبر نوری شیراز به ۲۵۰ کیلومتر رسیده است و بسته سرمایه گذاری کابینت‌های فیبر نوری و دیتا سنتر شهرداری با ظرفیت یکصد رک آماده شده است.با نصب دوربین‌های جدید شاهد پیشرفت کنترل هوشمند ترافیک و سرعت هستیم و برای کنترل معاینه فنی خودروها در سطح شهر اقدامات خوبی شده و بحث اعمال قانون برای خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در ماه‌های آتی را خواهیم داشت.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز نیز در این نشست در خصوص مصوبه افزایش نرخ تاکسی در این کلانشهر گفت: نرخ پایه قیمت کرایه تاکسی در سال‌های اخیر بسیار پایین بوده و رانندگان تاکسی دچار مشکل بودند.
هادی شهدوست شیرازی افزود: در سایر کلانشهرها نیز شاهد افزایش نرخ تاکسی هستیم و قشر تاکسیرانی ما نیازمند حمایت هستند و از لاستیک تا لوازم یدکی، روغن خودرو و … بسیار افزایش قیمت داشته که باید تاکسیرانان توان پرداخت آنها را داشته باشند.
او عنوان کرد: برای اولین کلانشهر انتخابات تاکسی رانان و تاکسی داران را برگزار کردیم و در هفته شیراز پرداخت الکترونیک تاکسی را در نظر داریم که رفع کنیم.
شهدوست‌شیرازی اضافه کرد: در پی نوسازی یک هزار دستگاه ناوگان تاکسی در شیراز هستیم.
معاون فرهنگی شهردار شیراز نیز در این نشست گفت: شهرداری شیراز برای برگزاری همایش «ابن جزری» با تعامل با اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس برنامه ریزی می‌کند.
مصطفی مشفقیان افزود: برنامه‌های مشترکی در حرمین مطهر (ع) شیراز برای احیای هویت فرهنگی و مذهبی این کلانشهر در راستای رسیدن به جایگاه سومین حرم اهل بیت (ع) در سال جاری توسط شهرداری با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌ها پیش‌بینی شده است.
او اضافه کرد: در طرح احیای محلات با محوریت مساجد، مسجد به عنوان یک فرهنگسرای کوچک مقیاس در نظر گرفته شده است.
مشفقیان همچنین تصریح کرد: قصد تعطیلی انجمن صنفی خبرنگاران در شیراز را نداریم و تنها بحث جابجایی محل این انجمن را در بلوار شهید چمران است.

انتهای پیام/ناصر اشرف

مطالبه ۱۶ هزار