امام حسن مجتبی (ع)مصداق ولایت پذیری وبزرگترین درس برای ما است
امام حسن مجتبی (ع)مصداق ولایت پذیری وبزرگترین درس برای ما است

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: امام حسن مجتبی (ع) مقام شامخی دارند و حدود ۲۰ سال این امام بزرگوار مورد اطاعت امام حسین (ع) قرار داشتند که مصداق ولایت پذیری است و بزرگترین درس برای ماست که اطاعت از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان ولی امر خود را همواره در اولویت بگذاریم.

به گزارش پگاه خبر؛آیت الله لطف الله دژکام،نماینده ولی فقیه در استان فارس،امروز جمعه ۲۶ فروردین در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: مومنان اهل مراقبت، اخلاق و رفتارشان طبق چهارچوب شرعی دین اسلام است و انسان باید مراقب قلب خود باشد تا بغض و کینه و هوا و هوس و … در دل وی خانه نکند.
نماینده ولی فقیه در فارس افزود: حضرت عیسی (ع) به حواریون توصیه می کردند که فکر گناه را نیز نکنند و ما باید همواره مراقب اعمالمان باشیم تا خلاف خواست خدای متعال نشوند.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: مراقبت از اعمال و رفتار یک کار معنوی است که ابعاد فردی و اجتماعی دارد و امر به معروف و نهی از منکر یک مراقبت اجتماعی است تا گناه در جامعه توسعه پیدا نکند و این مراقبت اجتماعی در دین اسلام حائز اهمیت ویژه است.
وی با اشاره به لزوم زیرساخت ترویج مراقبت اجتماعی عنوان کرد: لازمه مراقبت اجتماعی، مراقبت فردی مطلوب است و هر فردی ابتدا باید مراقب نفس خود باشد تا بتواند در مراقبت اجتماعی برای رضای خدا قدم بردارد و یک مسلمان واقعی اول باید خودش اهل گناه نباشد.
آیت الله دژکام ادامه داد: خدای متعال در سوره مبارکه «مائده» تاکید فرموده اند که ایمان آورندگان ابتدا باید مراقب خود باشند و ما قبل از زیر سئوال بردن دیگران، اعمال و رفتار خود را باید زیر سئوال ببریم.
نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: در نهج البلاغه، افرادی که ابتدا عیب خود و سپس عیب دیگران را می بینند گرامی داشته می شوند و در شب های گرامی قدر که پیش رو داریم با گریه کردن بر خطاهای خود در خودسازی گام خوبی می توانیم برداریم.
امام جمعه شیراز در خطبه دوم نماز جمعه شیراز با اشاره به مناسبت های هفته پیش رو گفت: در ابتدای هفته، میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) در پیش است و باید جشن میلاد این امام بزرگوار در سومین حرم اهل بیت (ع) باشکوه برگزار شود چون در حرم مطهر خودشان یک چراغ هم روشن نمی شود و خوشبختانه در شیراز و سایر نقاط فارس جشن های خوبی برگزار می شود.
وی ادامه داد: امام حسن مجتبی (ع) مقام شامخی دارند و حدود ۲۰ سال این امام بزرگوار مورد اطاعت امام حسین (ع) قرار داشتند که مصداق ولایت پذیری است و بزرگترین درس برای ماست که اطاعت از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان ولی امر خود را همواره در اولویت بگذاریم.
آیت الله دژکام تاکید کرد: از روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) تا شهادت امام علی (ع) رسیدگی به نیازمندان را باید بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم و با همکاری نهادها و سازمان ها و خیریه ها، شاهد رسیدگی خوبی به محرومان باشیم.
امام جمعه شیراز تصریح کرد: دولت ها هر چه هم قوی باشند، نمی توانند تمام مسائل و مشکلات را حل کنند و برای رسیدگی به محرومان همه باید پای کار بیاییم.
وی با اشاره به روز ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: زحمات و تلاش های ارتش جمهوری اسلامی ایران باید به بهترین شکل مورد گرامیداشت قرار بگیرد و افسران ارتش ما امروز حافظان قرآن نیز هستند که این رشد معنوی نیروهای ارتش ماست که در کنار اقدامات نظامی به رشد معنوی نیز توجه دارند.
آیت الله دژکام ادامه داد: سیاست های کلی بیمه تامین اجتماعی توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ابلاغ شده و ایشان بر حمایت از اقشار ضعیف و ایجاد رفاه عمومی در کشور کاری کنیم و دستگاه های اجرایی ما در حوزه های مختلف نسبت به سیاست های ابلاغی نباید حرکت آهسته داشته باشند.
وی تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه برای اجرای مطلوب سیاست های ابلاغی باید اقدامات موثری در پیش بگیرد و اگر چشم  سازمان برنامه و بودجه به فرمان رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) نباشد به نتایج لازم در زمان مقرر خود نمی توان رسید.
امام جمعه شیراز با اشاره به نقش تولید در قیمت های بازار عنوان کرد: کاهش تولید یک محصول موجب افزایش قیمت آن می شود و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بیش از ۱۰ سال بر رونق تولید تاکید دارند که درایت هوشمندانه ای است و باید مورد توجه قرار بگیرد و پس از تولید بر نظام توزیع توسط دستگاه های مرتبط نیز باید نظارت مطلوب شود.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

امام حسن مجتبی (ع)