راه اندازی کارگروه تعاملی استان های همجوار/ مدیران اقتصادی پاسخگوی رسانه‌ها باشند
راه اندازی کارگروه تعاملی استان های همجوار/ مدیران اقتصادی پاسخگوی رسانه‌ها باشند

به گزارش پگاه خبر؛محسن ربانی زاده در سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو در استانداری فارس با بیان اینکه از پیشنهادات رسانه ها به دلیل اشراف بر مسایل اقتصادی جامعه استقبال می‌کنیم گفت: با مشخص شدن شعار امسال و اهمیت پرداختن به اشتغال در تاکیدات مقام معظم رهبری بحث های رونق اقتصادی رفع موانع اشتغال دانش بنیان […]

به گزارش پگاه خبر؛محسن ربانی زاده در سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو در استانداری فارس با بیان اینکه از پیشنهادات رسانه ها به دلیل اشراف بر مسایل اقتصادی جامعه استقبال می‌کنیم گفت: با مشخص شدن شعار امسال و اهمیت پرداختن به اشتغال در تاکیدات مقام معظم رهبری بحث های رونق اقتصادی رفع موانع اشتغال دانش بنیان باید به گونه‌ای عمل کند تا به اهداف برسد و در این مسیر نیازمند مدیر جهادی هستیم

 وی با بیان اینکه اقتصاد هدف نیست ولی وسیله رسیدن به هدف است، افزود: ما هم به عنوان مسئول این مجموعه دولتی وظیفه داریم که در این راستا آنچه در توان داریم انجام دهیم؛ چرا که اقتصاد ارتباط مستقیم به معیشت خانوار مردم دارد.

ربانی‌زاده ضمن تاکید بر این مطلب که باید کارها را به صورت سیستمی پیش برد، عنوان کرد: مشکل ما سیستمی نبودن کار است و سیستم باید اجرا شود که قائم به شخص نباشد.

 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس تفکر سیستمی و خرد جمعی را لازمه کار دانست و با تاکید بر اینکه باید با همفکری، هم افزایی ایجاد کنیم که کارها با اراده قوی تر به پیش برود، افزود: اگر ادعا می‌کنیم پاسخگو هستیم، باید به رسانه‌ها پاسخگو باشند.

ربانی زاده با بیان اینکه طبق تاکید رئیس جهمور تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان فارس در سال قبل باید به صورت صددرصد محقق شود، تاکید کرد: در خصوص کارخانه کاغذ سازی «زاگرس» و کارخانه «آزمایش» مصوباتی داریم و اعتبار ۳۴۰ میلیاردی برای کارخانه کاغذسازی قول تامین داده شد و سعی شد ردیف های مطمئن داشته باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به اینکه کارخانه «آزمایش» هم اکنون در یکی از خطوط تولید، آبگرمکن تولید می‌کند، خاطرنشان کرد: عکس‌ها و تصاویر شبکه‌های مجازی از فعالیت این کارخانه مربوط به گذشته است و این کارخانه اجازه خواسته تولیدات دیگری هم داشته باشند و استاندار فارس با ۲ شرط اجازه تغییر در تولیدات دیگر را صادر کرده اند؛ اول این که تولیدات جدید آلایندگی نداشته باشد و شرط دوم اینکه اشتغال‌زا باشد.

ربانی زاده تصریح کرد: هدف ما حمایت از تولید کننده است و اجازه نمی دهیم دلال و برخی تولیدکنندگان برای ما تعیین تکلیف غیرمنصفانه و هزینه های زیاد ایجاد کنند؛ بلکه به دنبال حمایت از سرمایه گذار هستیم.

وی از ایجاد سامانه الکترونیکی صدور مجوزها خبر داد و گفت: این سامانه باعث می شود تا مشکلات بروکراسی از پیش پای سرمایه گذاران برداشته شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس عنوان کرد: رویکرد ما در حوزه اقتصادی باید به گونه‌ای باشد که قبل از بروز اتفاق‌های آینده، چاره و راهکار مناسب را در نظر داشته باشیم.

انتهای پیام/سمیه یگانه

راه اندازی کارگروه تعاملی