اشتغال ۵۰۰ نفرتا پایان سال در کارخانه آزمایش استان
اشتغال ۵۰۰ نفرتا پایان سال در کارخانه آزمایش استان

به گزارش پگاه خبر؛حمیدرضا ایزدی،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس امروز دوشنبه ۲۲ فروردین در جلسه مدیران پاسخگو که در استانداری فارس برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: ۷۱ شهرک صنعتی در استان داریم و چهار هزار و ۹۱ پروانه بهره برداری صنعتی را صادر کرده ایم و از این لحاظ تعداد رتبه پنجم کشور […]

به گزارش پگاه خبر؛حمیدرضا ایزدی،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس امروز دوشنبه ۲۲ فروردین در جلسه مدیران پاسخگو که در استانداری فارس برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: ۷۱ شهرک صنعتی در استان داریم و چهار هزار و ۹۱ پروانه بهره برداری صنعتی را صادر کرده ایم و از این لحاظ تعداد رتبه پنجم کشور هستیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد: از لحاظ اشتغال ۱۰۲ هزار نفر رتبه هشت کشور به فارس تعلق دارد و فضای استان یک فضای صنعتی است.
وی اضافه کرد: چهار هزار و ۱۹۷ جواز صنعتی در استان صادر کردیم که از لحاظ تعداد و در بخش معدن در وضعیت موجود ۲۳ ماده معدنی در حال برداشت است و دارای انواع سنگ تزئینی در معادن استان هستیم.
ایزدی با اشاره به معدن خاک نسوز و خاک صنعتی در استان گفت: ۹۰ درصد خاک ها در فارس است و از این نظر رتبه اول را در کشور داریم و ۵۳۵ واحد در بخش معدن فعال هستند و ۱۵۲ واحد غیرفعال هستند.
وی ادامه داد: سال ۱۴۰۰ با دریافت یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال، ۱۶۶ هزار و ۵۴۳ پروانه کسب معتبر داریم و تعداد واحدهای صنفی فاقد پروانه بیش از ۱۴ هزار واحد است.
ایزدی اعلام کرد: یک هزار و ۱۶۴ کارت بازرگانی در استان صادر شده است و ۳۹۶ پروانه با سرمایه گذاری ۱۹ هزار میلیارد تومان و ۵۲۶۷ نفر اشتغال نیز در سال ۱۴۰۰ صادر شده است و ۱۵۸ واحد صنعتی غیرفعال را به چرخه کاری بازگردانی کردیم.
وی در خصوص برگزاری نشست های خبری از سوی صنعت، معدن و تجارت فارس که مورد مطالبه خبرنگاران قرار گرفته بود، گفت: تاکنون کسی چیزی در این مورد به من نگفته بود و این ایده و مطلب از سوی رسانه ها به من انتقال داده نشده بود اما بازدیدهای دوره ای با حضور اصحاب رسانه برگزار خواهد شد.
ایزدی ادامه داد: در بخش حوزه های کشاورزی و اقلام پروتئینی نظارت به عهده جهاد کشاورزی است و ۳۵ نفر بازرسی به جهاد کشاورزی اعزام کردیم که نظارت های خرده فروشی در اصناف هم به عهده آنان است.
وی اضافه کرد: ۴۰۰ نیرو در بخش صمت پخش شده اند و بخشی از آنان در حوزه بازرسی هستند و حوزه نظارتی ما گسترده است و این حرف ها نافی فعالیت های ما نیست.
ایزدی اعلام کرد: ۱۱۴ هزار و ۷۷۸ بازرسی در فارس در سال ۱۴۰۰ انجام شد و تمام این موارد ثبت سامانه شده و ۱۲ هزار و ۵۰۰ پرونده به تعزیرات ارجاع شد که ۷۷۶ هزار میلیارد تومان ارزش آن بوده است
وی در خصوص وضعیت کارخانه آزمایش نیز گفت: سالیان سال است که فعالیت این کارخانه راکد شده و بعد از سفر ریاست جمهوری قرار شد یکی از خطوط تولید راه اندازی شود.
ایزدی تاکید کرد: کارخانه آزمایش در آذر ۱۴۰۰ طرح را ارائه کرد و خط تولید آبگرمکن گازی را در دستور کار قرار می دهد و در اردیبهشت ماه با اشتغال یکصد نفر فعالیت خود را آغاز می کند و تا پایان شهریور ماه ۲۵۰ نفر و تا پایان سال ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/ابراهیم‌عباسی

اشتغال ۵۰۰ نفرتا پایان سال