حفظ جمعیت روستایی و محرومیت زدایی اولویت بنیاد مسکن فارس است
حفظ جمعیت روستایی و محرومیت زدایی اولویت بنیاد مسکن فارس است

به گزارش پگاه خبر؛عطالله زمانی،مدیرکل بنیاد مسکن فارس،امروز دوشنبه ۲۲ فروردین با گرامیداشت سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در جمع خبرنگاران گفت: بنیاد مسکن فارس با هدف توسعه مسکن روستایی ۲۶۱ فقره تسهیلات ساخت مسکن روستایی به مبلغ ۲۶۱ میلیارد ریال به شهرستان سپیدان پرداخت کرده است. مدیرکل بنیاد مسکن فارس افزود: تهیه […]

به گزارش پگاه خبر؛عطالله زمانی،مدیرکل بنیاد مسکن فارس،امروز دوشنبه ۲۲ فروردین با گرامیداشت سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در جمع خبرنگاران گفت: بنیاد مسکن فارس با هدف توسعه مسکن روستایی ۲۶۱ فقره تسهیلات ساخت مسکن روستایی به مبلغ ۲۶۱ میلیارد ریال به شهرستان سپیدان پرداخت کرده است.
مدیرکل بنیاد مسکن فارس افزود: تهیه طرح هادیسه روستا و  بازنگری طرح هادی چهار روستا و  تملک ۲ هکتار زمین برای واگذاری به متقاضیان روستایی از اقدامات انجام شده در سپیدان است و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک ۲۵۵ جلد سند مالکیت منازل شهری و روستایی در این شهرستان صادر شده است.
وی اضافه کرد: همچنین طرح هادی در هشت روستای سپیدان با مبلغ حدود ۲۱ میلیارد ریال در سال گذشته اجرا شده است.
زمانی با اشاره به اقدامات انجام شده در جهرم بیان کرد: سال گذشته، ۲۹۳ فقره تسهیلات ساخت مسکن روستایی به مبلغ ۲۹۳ میلیارد ریال در شهرستان جهرم پرداخت شد و شاهد واگذاری ۹۰ قطعه زمین مسکونی روستایی، واگذاری هشت قطعه زمین تجاری روستایی، تشکیل  ۳۵۳ پرونده جهت صدور اسناد مالکیت روستایی، تشکیل ۱۳۴ پرونده صدور اسناد مالکیت شهری، تشکیل ۱۷۴ پرونده مجوز ساخت جهت اراضی روستایی و کارشناسی در این شهرستان بودیم.
وی ادامه داد: برای بهسازی معابر روستایی ۱۶ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال در جهرم هزینه شد و بیش از ۷۸ درصد از خانوارهای روستایی شهرستان جهرم از تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی برخوردار شدند.
مدیرکل بنیاد مسکن فارس اضافه کرد: ۱۲۴ فقره تسهیلات  مسکن روستایی در شهرستان خرم بید نیز پرداخت شده و ۴۶ فقره تسهیلات احداثی مسکن روستایی نیز به مبلغ ۲۳ میلیارد ریال به متقاضیان در این شهرستان در سال گذشته اختصاص یافت.
وی با تاکید بر کارکردهای بنیاد مسکن فارس در سال گذشته گفت: حفظ جمعیت روستایی و توسعه و محرومیت زدایی در شهرستان های مختلف فارس از اولویت های بنیاد مسکن فارس است و در این راستا تلاش می کند.
زمانی ادامه داد: سال گذشته تسهیلات بلاعوض  به متقاضیان روستایی در مناطق محروم خرمبید تعلق یافت و ۱۳ میلیارد و ۴۴۵ میلیون ریال وام رایگان در این شهرستان پرداخت شد.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در زرقان نیز گفت: طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) آغاز می شود و ۸۲۴ تقاضای مسکن ملی  در شهر زرقان و شهر لپویی به تایید نهایی رسیده است.

انتهای پیام/ناصر اشرف

حفظ جمعیت روستایی