در ارائه‌ هنر انقلاب اسلامی، غفلت و کوتاهی شده/ باید در تربیت هنرمندان  تراز انقلاب بیشتر تلاش کرد
در ارائه‌ هنر انقلاب اسلامی، غفلت و کوتاهی شده/ باید در تربیت هنرمندان  تراز انقلاب بیشتر تلاش کرد

به گزارش پگاه خبر؛نطق پیش از دستور جناب آقای مهندس طاهری رییس شورای اسلامی شهر شیراز مورخ ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ هوالحکیم – با تاثر و اندوه فراوان هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) و سوء قصد به جان سه نفر از روحانیون جهادگر عرصه خدمت و به شهادت رساندن […]

به گزارش پگاه خبر؛نطق پیش از دستور جناب آقای مهندس طاهری رییس شورای اسلامی شهر شیراز مورخ ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۱
هوالحکیم
– با تاثر و اندوه فراوان هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) و سوء قصد به جان سه نفر از روحانیون جهادگر عرصه خدمت و به شهادت رساندن حجت الاسلام والمسلمین محمد اصلانی و حجت‌الاسلام محمد صادق دارایی را این فاجعه جانکاه را به محضر مقدس بقیه اللهِ فی الارضین _ ارواحنا فداه_ و مقام معظم رهبری مد ظله العالی و جامعه روحانیت، خصوصا جمع خدمتگزار و جهادگر علما در پهنه‌های “حاشیه‌ی شهر” و‌ خانواده آن شهید سعید، تبریک و تسلیت عرض می کنم و برای این مرحوم، علو درجات و برای آن دو عزیز مجروح این حادثه، شفای عاجل از درگاه حضرت احدیت مسئلت می نمایم.
– ۲۰ فروردین یادآور سالروز شهادت هنرمند متعهد انقلاب اسلامی، راوی رشادت ها و شجاعت های رزمندگان دفاع مقدس و شهیدان وطن، سیدمرتضی آوینی است.
شهید آوینی به عنوان یکی از هنرمندان متعهد در طول مدت زندگی خود توانست از ابزار هنر به بهترین نحو استفاده و خدمات کم‌نظیری را به جامعه ایران اسلامی ارائه دهد.
بی‌تردید باید اذعان کرد که در بسیاری از حوزه‌ها در ارائه‌ هنر انقلاب اسلامی، غفلت و کوتاهی شده و باید در تربیت هنرمندان در تراز انقلاب اسلامی بیشتر تلاش کرد تا منویات مقام معظم رهبری، محقق شود.
هنر جهادی، هنری است همیشه در صحنه که با جهاد تبیین دوشادوش مردم، بن‌بست‌های واهی و قالب‌های منفعل را درهم می‌شکند، هنری با مردم و برای مردم که ظرفیت‌های خویش را باور دارد و همین باور عزت‌مدارانه و روح جهادی است که دشمن را به وحشت انداخته است.
اینجانب هفته هنر انقلاب اسلامی که به نام سید شهیدان اهل قلم، شهید سیدمرتضی آوینی(ره) مزین است به تمام هنرمندان انقلابی تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.
– بیستم فروردین ماه، روز ملی فناوری هسته‌ای یادآور ایمان و عزم ملی دانشمندان ایران اسلامی در اثبات توانمندی‌ و استقلال علمی کشور برای حرکت در مسیر رشد علمی و بومی‌سازی صنعت انرژی هسته‌ای است و رسیدن به این مرحله از دانش روز با وجود محاصره شدید اقتصادی از سوی غرب، نمایانگر عزت و اقتدار ایران اسلامی و اراده ملت همیشه سربلند ایران و تکیه به توان داخلی برای فتح قله‌های علمی و رسیدن به استقلال است.
در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال’ تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین ‘ نامگذاری شده، استفاده از دستاوردهای انرژی هسته ای با کمک و تلاش شرکت های دانش بنیان و مصارف صلح آمیز آن در عرصه صنعت، کشاورزی، سلامت و داروسازی در راستای افزایش و کیفی سازی تولید و ایجاد اشتغال ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
– ۲۱ فروردین، سالروز شهادت امیری است که اسوه وفاداری و عشق بود؛ سردارعلی صیاد شیرازی.
امیر شجاع و دلاور ارتش پر افتخار جمهوری اسلامی ایران، سپهبد صیاد شیرازی، نامی پرافتخار و جاودانه است که با هشت سال دفاع مقدس و دلاوری ها و از خودگذشتگی ها، عجین می باشد. این عارف عاشق، نمونه بارز شرف و غیرت ایرانی بود که جان شیرین خویش را، فدای عزت و سربلندی اسلام و ولایت نمود. سپهبد سرافرازی که عمر با برکت خویش را، در راه جهاد با نفس و خدمت به ملت و مملکت اسلامی اش، سپری نمود و در راه رسیدن به لذت وصل، هرگز دل به زیورهای دنیوی نبست و عارفانه و عاشقانه، سلوک وصل را طی نمود تا آن گاه که جام شیرین شهادت را سرکشید.
– ۲۱ فروردین سالروز افتتاح حساب شماره ۱۰۰ به‌فرمان حضرت امام(ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ است؛ حضرت امام (ره) در همان سال‌های ابتدای انقلاب با درایت و دوراندیشی خود، مسئله مسکن محرومان را به‌عنوان یکی از مشکلات اجتماعی کشور دارای اهمیت زیاد عنوان کردند و با بسیج دولت و ملت در قالب افتتاح حسابی به شماره ۱۰۰، خواستار کمک دولت و ملت برای رفع مشکل مسکن محرومان شدند.
– مسئولان باید بدانند عمر خدمت بسیار کوتاه است و دیر یا زود این پست و مقام را باید تحویل دهند و از این فرصت اندک برای خدمت‌رسانی به مردم باید حداکثر استفاده را کرد و از سوی دیگر در برابر مردمی که دلاورانه تا پای جان برای حفظ انقلاب اسلامی ایستادگی کرده اند، هموار کردن کار آن‌ها کمترین پاسداشت محسوب می‌شود.
– روز شنبه ۲۴ فروردین سال ۱۳۸۷ انفجاری در حسینیه سیدالشهدا ، وابسته به کانون رهپویان وصال در شیراز به وقوع پیوست که طی آند ۱۴ تن از همشهریانیمان شهید و بیش از ۲۰۰ نفر زخمی شدند.
این جنایت با هدایت سرویس‌های امنیتی بیگانه تو سط افرادی وطن ‌ فروش انجام گرفت .
در این حادثه بیش از پیش محرز شد مدعیان حقوق بشر خود را به خواب زده‌اند و چگونه می شود کسانی را که خود را به خواب زده از خواب بیدار کرد؟
به حق شهدای این حادثه جزومظلوم ترین شهدای شیراز هستند چرا که تا مدتها در رسانه ها و توسط مسئولان وقت، کشته شدگان و جانباختگان خطاب می شدند در حالی که شهدای یک جنایت بزرگ تروریستی بودند.
ای شقایق های آتش گرفته، دل خونین ما شقایقی است که داغ شهادت شما را بر خود دارد،آیا آن روز نیز خواهد رسید که بلبلی دیگر در وصف ما سرود شهادت بسراید؟؟

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

در ارائه‌ هنر