با وجود افزایش بودجه انجام پروژه های جدید نیز در هاله ای از ابهام است
با وجود افزایش بودجه انجام پروژه های جدید نیز در هاله ای از ابهام است

به گزارش پگاه خبر؛نطق پیش از دستور مهندس اسکندری رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز / ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ بنام خدا با عرض سلام و ادب خدمت شهروندان گرامی و حضار محترم و قبولی طاعات و عبادات شما در ماه مبارک رمضان هرچند که در برخی جلسات شورا به بهانه های واهی مطالب بنده […]

به گزارش پگاه خبر؛نطق پیش از دستور مهندس اسکندری رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز / ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
بنام خدا
با عرض سلام و ادب خدمت شهروندان گرامی و حضار محترم و قبولی طاعات و عبادات شما در ماه مبارک رمضان
هرچند که در برخی جلسات شورا به بهانه های واهی مطالب بنده درج نمی شود اما فرصت را غنیمت شمرده و در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز و با حضور اصحاب محترم رسانه و جراید مطالبی را خدمت شهروندان محترم عرض مینمایم
ضرورت برنامه ریزی برای انجام پروژه های عمرانی بعنوان یک تکلیف بنیادی برای مدیریت شهری است. از این رو یکی از اهداف شورای ششم، اتمام پروژه های ناتمام تاثیرگذار است پروژه هایی که با نگاه کلان به بحث مدیریت شهری و بر اساس نیاز کلانشهر شیراز تعریف و سیاستگذاری می شود.
افزایش بودجه عمرانی در سال ۱۴۰۱ اقدام قابل تحسین شورا برای کمک به عمران و بهسازی شهر توسط شهرداری بود. اکنون این پرسش باقی است که با وجود افزایش بودجه چرا برخی از پروژه های عمرانی، ناتمام مانده است و انجام پروژه های جدید نیز در هاله ای از ابهام است. انهم در شرایطی که طبق مصوبه شورا، یک تکلیف برای افتتاح پروژه های مهم ایجاد شده بود.
اقای شهردار منتظر پاسخ شما برای دلیل افتتاح نشدن این پروژه ها هستیم .
یکی از این پروژه ها تقاطع مدافعان سلامت است که پیمانکار آن ، سازمان عمران شهرداری شیراز است و نه پیمانکار بخش خصوصی. پروژه ای که به دلیل قرار گرفتن در یکی از بلوارهای پر تردد جنوب شیراز نقش بسزایی در تکمیل رینگ ترافیکی و رفع معضلات موجود و هدایت ترافیک به خارج از محدوده شهری را دارد .
با توجه به مصوبه شورای شهر و ضروت تکمیل این پروژه ، شهرداری شیراز متعهد گردیده است در نیمه اردیبهشت ماه سال جاری مصادف با عید سعید فطر و هفته شیراز، این پروژه را تکمیل و به بهره برداری برساند. اکنون سوال از شهردار محترم شیراز این است که با توجه به مشاهدات میدانی از روند اجرای پروژه می توانید به مردم شیراز قول دهید که طبق مصوبه شورا این پروژه در تاریخ مذکور به بهره برداری رسد؟ مردم جنوب کلان شهر شیراز شاهد تحقق وعده شهرداری برای خدمات رسانی هستند؟ امیدواریم و از شهرداری می خواهیم با توجه نامگذاری این پروژه به پاسداشت مدافعان سلامت در مبارزه با بیماری منحوس کرونا قبل از پایان پیک های کرونا این پروژه حیاتی افتتاح گردد.
جمع آوری کارگاه و تکمیل عملیات بهسازی باغ ملی در گذر گردشگری حافظیه و در مجاورت ضلع جنوبی این خیابان در آستانه نوروز با وجود پیش بینی حضور مسافران نوروزی و سیل عظیم جمعیت بازدید کننده از آرامگاه حافظ طبق مصوبه شورای شهر به شهرداری تکلیف شد.
عدم تحقق این موضوع از شهرداری شیراز دومین موضوع پرسش امروز بنده از شهردار شیراز است . عدم تحقق مصوبه ای که باعث شد در ایام نوروز گردشگران مدام این پرسش را در ذهن خود مطرح کنند این کارگاهها و حصارهای نامانوس در مهمترین خیابان گردشگری شیراز چیست ! پاسخ شما به عدم اجرای این پروژه که می توانست از نظر بصری خاطره خوبی را برای گردشگران ثبت کند چیست !
اعضای محترم شورا و شهردار محترم شیراز پاسخگویی مهمترین رکن شفافیت و توسعه شهر با مشارکت شهروندان است

والسلام علیکم و رحمه الله

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

با وجود افزایش بودجه