ضرورت برقراری مجدد پرواز شیراز – نجف بدون اجبار چارتری
ضرورت برقراری مجدد پرواز شیراز – نجف بدون اجبار چارتری

به گزارش پگاه خبر؛نطق پیش از دستور مهندس رضا محمدیان، رئیس کمیسیون سومین حرم و گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز مورخ ۲۱/۰۱/۱۴۰۱ ضمن عرض سلام و ادب و تبریک ایام ماه مبارک رمضان و گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و همچنین گرامیداشت سالروز شهادت امیر سپهبد علی […]

به گزارش پگاه خبر؛نطق پیش از دستور مهندس رضا محمدیان، رئیس کمیسیون سومین حرم و گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز مورخ ۲۱/۰۱/۱۴۰۱

ضمن عرض سلام و ادب و تبریک ایام ماه مبارک رمضان و گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و همچنین گرامیداشت سالروز شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی خدمت حضار گرامی و شهروندان عزیز شهر شیراز نکاتی چند را عرض می‌نمایم:
۱- استاندار محترم فارس همان گونه که مستحضرید برقرار شدن هر خط پروازی خصوصاً خطوط پرواز خارجی باعث رونق گردشگری و کسب و کار در شهر شیراز و استان فارس خواهد بود. پس از مدت‌ها پیگیری پرواز شیراز – نجف از اواخر سال گذاشته برقرار گردید اما متاسفانه از ابتدای ماه مبارک رمضان به جهت نبود چارتر کننده، پرواز تعطیل گردیده است. آقای استاندار سوال اینجاست آیا پروازهای نجف از تهران، مشهد، اصفهان و اهواز که اخیراً برقرار گردیده چارتر کننده دارد؟ و آیا صرفاً شیراز مستحق پرواز چارتری است؟ برقراری پرواز اهواز به جهت جذب گردشگر و بازرگانان عراقی و جذب مسافر از استان‌ها و شهرهای همجوار است. قطعاً برقراری پرواز دائمی به شهر نجف به صورت آزاد علاوه بر جذب گردشگر عراقی موجب جذب مسافر از استان‌های همجوار و تمامی شهرستان‌های استان فارس خواهد بود. در حال حاضر بسیاری از شیفتگان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام از طریق شهرهای اصفهان، تهران و مشهد به زیارت عتبات عالیات مشرف می‌شوند. به طور قطع پیگیری دائمی شدن و افزایش تعداد پرواز فوق ممکن است در ابتدا برای شرکت هواپیمایی ضرر مقطعی داشته باشد اما در دراز مدت دارای سودآوری خواهد بود. لذا تاکید می‌کنم که برقراری مجدد پروازها باید بدون در نظر گرفتن وجود چارتر کننده و اختصاص حداقل ۵۰ درصد سهمیه تهیه آزاد بلیط باشد.

۲- از شهردار و مدیران و پرسنل محترم شهرداری به واسطه زحمات فراوان در ایام نوروز و پذیرایی از مسافران تشکر می‌نمایم و تقاضای جدی دارم اشکالات و ایرادات احتمالی بررسی و با توجه به تجربیات به دست آمده برای سال‌های آتی در جهت رفع آن برنامه‌ریزی گردد. ضمن آنکه در برنامه‌ریزی فرهنگی نیز می‌بایستی به محتوای برنامه‌ها توجه ویژه داشت تا برنامه‌های اجرایی دارای محتوای قوی‌تر و عملیاتی‌تری طراحی و اجرا گردد. همانگونه که قبلاً عرض کردم استفاده از مجریان هنرهای آئینی، نقالی، گروه‌های مشاعره، تاریخ گویان در مورد مشاهیر فارس و شیراز و حرم‌های مطهر، گروه‌های ورزشی خصوصاً ورزش باستانی و امثال آن می‌تواند موثر باشد.

۳- معاونت عمرانی شهرداری شیراز می‌بایستی اهتمام ویژه‌ای به شروع پروژه‌های بزرگ عمرانی داشته باشد و برنامه‌ریزی پرداخت مالی به پروژه‌ها با زمان‌بندی مناسب صورت پذیرد تا شاهد عملیاتی شدن پروژه‌های عمرانی باشیم. قطعاً رضایت مردم شریف شهر شیراز در پیشرفت بیشتر شهر و توسعه زیرساخت‌هاست. اجرای پروژه‌های کوچک گرچه ضروری است و باید صورت پذیرد اما اجرای پروژه‌های زیرساختی و بزرگ و رفع مشکلات کلان شهر باعث تحول و پیشرفت اساسی خواهد شد. از شهردار محترم تقاضای جدی دارم برای پیشرفت امور به مدیران و معاونین خود اختیار لازم در این زمینه را واگذار نمایند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

ضرورت برقراری