تامین بیش از ۶۴ میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت و تعمیرات مسکن
تامین بیش از ۶۴ میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت و تعمیرات مسکن

به گزارش پگاه خبر؛عطاالله زمانی،مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس،در نشست خبری به مناسبت سالگرد تاسیس حساب ۱۰۰ امام گفت: در حادثه سیل دی‌ماه سال ۱۴۰۰ در شهرستان‌های لارستان و لامرد ۱۳۸۳ واحد خسارت دیدند که ۸۳۶ واحد احداثی و ۵۴۷ واحد تعمیری بود و ۵۱۸ واحد آواربرداری شده و تاکنون نیز ۵۰۸ تن میلگرد برای […]

به گزارش پگاه خبر؛عطاالله زمانی،مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس،در نشست خبری به مناسبت سالگرد تاسیس حساب ۱۰۰ امام گفت: در حادثه سیل دی‌ماه سال ۱۴۰۰ در شهرستان‌های لارستان و لامرد ۱۳۸۳ واحد خسارت دیدند که ۸۳۶ واحد احداثی و ۵۴۷ واحد تعمیری بود و ۵۱۸ واحد آواربرداری شده و تاکنون نیز ۵۰۸ تن میلگرد برای آن تامین شده است.
او گفت: ۲۹ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مردم سیل‌زده جنوب پرداخت و بیش از ۶۴ میلیارد تومان تسهیلات نیز برای ساخت و تعمیرات تامین شده است، افزود: ۲۱۵ واحد در مرحله فنداسیون، ۷۸ واحد در مرحله دیوارچینی و ۱۷ واحد نیز در مرحله احداث سقف است.
به گفته زمانی، بنیاد مسکن با راه‌اندازی ستاد بازسازی در مناطق سیل‌زده کار بازسازی واحد‌های خسارت دیده را برنامه‌ریزی و دنبال می‌کند و با تامین اعتبارات بانکی در اواخر سال گذشته کار بازسازی واحد‌های مسکونی در این مناطق شروع شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: به مناسبت سالگرد دهه حساب ۱۰۰ امام در ۲۲ روستای فارس بهسازی معابر با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افتتاح می‌شود و در حوزه بهسازی مسکن روستایی نیز ۹ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی به بهره‌برداری می‌رسد.
زمانی گفت: بنیاد مسکن مسئولیت ساخت مسکن محرومین و مسکن مهر در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر و ساخت مسکن اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر را برعهده دارد و این نهاد در حدود ۱۱۵ شهر فارس فعالیت ساخت مسکن را برعهده دارد.
او به راه‌اندازی سامانه راهبر ساخت و ساز روستایی در استان فارس اشاره و گفت: با راه‌اندازی این سامانه متقاضیان مسکن روستایی برای اخذ پروانه ساختمانی به مرکز شهرستان مراجعه نمی‌کنند و تمام مراحل اخذ پروانه از طریق این سامانه و به صورت غیرحضوری انجام می‌شود که در حال حاضر این سامانه به صورت پایلوت در شهرستان جهرم در حال اجرا است.

انتهای پیام/ناصر اشرف

تامین بیش از ۶۴ میلیارد