حاشیه نشینی سابقه ۷۰ساله دارد،درکشور ۲۰ میلیون حاشیه‌نشین است
حاشیه نشینی سابقه ۷۰ساله دارد،درکشور ۲۰ میلیون حاشیه‌نشین است

به گزارش پگاه خبر؛محمد اسدی، عضو کمیسیون محرومیت‌زدایی شورای شهر نیز در این جلسه با بیان اینکه حاشیه‌نشینی سابقه ۷۰ ساله دارد و درکشور ۲۰ میلیون حاشیه‌نشین است، گفت: هر روز به معضلات حاشیه‌ها اضافه می‌شود و هیچ کنترلی بر ورود و مهاجرت به شهر وجود ندارد‌. وی با بیان اینکه در مورد شیراز هیچ […]

به گزارش پگاه خبر؛محمد اسدی، عضو کمیسیون محرومیت‌زدایی شورای شهر نیز در این جلسه با بیان اینکه حاشیه‌نشینی سابقه ۷۰ ساله دارد و درکشور ۲۰ میلیون حاشیه‌نشین است، گفت: هر روز به معضلات حاشیه‌ها اضافه می‌شود و هیچ کنترلی بر ورود و مهاجرت به شهر وجود ندارد‌.

وی با بیان اینکه در مورد شیراز هیچ دستگاهی از جمله شهرداری به وظایف خود عمل نکرده است، افزود: تجاوز به حریم شهر و منابع ملی نیز  در این سال‌ها وجود داشته که نشاندهنده عدم توجه دستگاه‌ها به مبحث حاشیه‌نشینی است.

اسدی با بیان اینکه پروژه‌هایی تعریف شده و بودجه هم در نظر گرفته شده اما صحبت این است که پول نیست، بیان کرد: شهرداری هم جور همه دستگاه‌ها را می‌کشد و با بدهی ۶ هزار میلیاردی هم مواجه است.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه سال گذشته ۱۳۷۰ میلیارد بودجه محرومیت‌زدایی استان بوده است که ۹۷ میلیارد سهم شیراز شده که ۳۰ میلیارد آن محقق شده است، عنوان کرد: شورای شهر با جدیت ورود کرده و هدف این است که محرومیت و حاشیه‌نشینی کم شود
انتظار این است که استان کمک بیشتری برای رفع محرومیت‌ها و حاشیه‌نشینی‌ها کند.

سید احسان اصنافی، شهردار شیراز نیز در این جلسه با بیان اینکه
دولت هیچ دغدغه‌ای در گسترش محلات ندارد که نمونه آن منطقه گویم شیراز است، گفت: این منطقه از شورای چهارم تاکنون نزدیک به ۹۰ هکتار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی و اجتماعی در الحاقات شهر باید مورد توجه قرار گیرد چون این موضوع از ضرورت‌ها است، افزود: سایر دستگاه‌ها برای الحاق فشار می‌آورند اما شهرداری از عهده‌اش برنمی‌آید و نمونه آن در گویم و دوکوهک دیده می‌شود.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

حاشیه نشینی سابقه