تامین اعتبار پروژه‌های آبرسانی در بخش ملی و استانی
تامین اعتبار پروژه‌های آبرسانی در بخش ملی و استانی

به گزارش پگاه خبر؛احمدعلی افکاری گفت: با اجرای پروژه‌های تولیدی پیشران توسعه، احیاء واحد‌های تولیدی راکد، تکمیل زنجیره‌های تولید، حمایت از کسب و کار‌های خرد در مناطق محروم گام شایسته‌ای برای توسعه متوازن فارس برداشته میپشود. او به تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت و اثرات آن در پیشبرد پروژه‌ها و اهداف توسعه‌ای استان فارس اشاره […]

به گزارش پگاه خبر؛احمدعلی افکاری گفت: با اجرای پروژه‌های تولیدی پیشران توسعه، احیاء واحد‌های تولیدی راکد، تکمیل زنجیره‌های تولید، حمایت از کسب و کار‌های خرد در مناطق محروم گام شایسته‌ای برای توسعه متوازن فارس برداشته میپشود.
او به تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت و اثرات آن در پیشبرد پروژه‌ها و اهداف توسعه‌ای استان فارس اشاره و گفت: به منظور رشد و پیشرفت کشور از طریق ارتقاء بهره وری و توسعه سرمایه گذاری‌ها بر پایه آمایش سرزمین و همچنین پروژه‌های دانش بنیان و پیشران، طبق بند (الف) تبصره ۱۸ صندوق کارآفرینی امید به صندوق پیشرفت و عدالت ایران با ۳۱ شعبه استانی تغییر نام یافته و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس می‌گوید: منابع این صندوق از محل ردیف‌ها و جداول قانون بودجه سنواتی از جمله فروش اموال منقول و غیرمنقول، مازاد درآمد‌های استانی و ۲۰ درصد از اعتبار قانون استفاده متوازن از امکانات کشور، ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته و اعتبارات حمایت از تولید قانون هدفمند سازی یارانه‌ها تامین می‌شود.
افکاری گفت: در تهیه لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، رشد اقتصادی ۸ درصدی برای استان فارس هدف گذاری شده است.
او گفت: برای تحقق رشد ارزش افزوده بخش‌ها در هر شهرستان، پروژه‌های تأثیرگذار و ابر پروژه‌ها باید معرفی شود و منابع مختلف تأمین مالی آن‌ها با تأکید بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احصاء می‌شود.
به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس، بدیهی است که چنین نگاهی به مقوله برنامه‌ریزی سبب می‌شود که تمرکز بیشتر به پروژه‌هایی معطوف شود که اثرگذاری بیشتری دارند و بخش خصوصی رغبت بیشتری به سرمایه‌گذاری در آن‌ها دارند همچنین در این حالت بعد نظارتی نیز تقویت می‌شود.
او گفت: این نگاه با رویکرد تمرکززدایی و با هدف اصلی دستیابی به عدالت و نرخ رشد ۸ درصدی و همچنین تکمیل و توسعه زیرساخت‌‎های تولید، کمک به حفظ و ایجاد اشتغال و رفع محرومیت، حمایت از تولید و کسب و کار‌ها و ارتقاء توانمندی اقتصادی به خصوص در مناطق کمتر برخوردار متناسب با طرح آمایش سرزمین در استان‌ها انجام می‌شود.
افکاری همچنین به نقش و جایگاه شورای برنامه‌ریزی و توسعه در رشد و توسعه استان اشاره و گفت: با افزایش اختیارات مدیران استان در تخصیص منابع و اعتبارات و همچنین با توجه به اشراف بیشتر مدیران و دستگاه‌های اجرایی بر توانمندی و قابلیت‌های استان، انتظار می‌رود، پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان با شناسایی دقیق پروژه‌های کلیدی موثر در توسعه اقتصادی و با سطح اشتغال پایدار اتفاق مبارکی برای استان رقم بخورد.
او گفت: با اجرای پروژه‌های تولیدی پیشران توسعه، احیاء واحد‌های تولیدی راکد، تکمیل زنجیره‌های تولید، حمایت از کسب و کار‌های خرد در مناطق محروم و کمتر برخوردار استان و همچنین افزایش جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی، گام شایسته‌ای برای توسعه متوازن استان برداشته می‌شود.
افکاری می‌گوید: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به‌عنوان مغز متفکر نظام برنامه‌ریزی که مأموریت مهم راهبری و رصد فرآیند توسعه‌ی استان را عهده‌دار است.
او گفت: تحقق اهداف توسعه، مستلزم حرکت مبتنی بر برنامه و نظارت مستمر بر چگونگی اجرای برنامه است. علاوه بر رسالت توسعه‌ای فوق‌الذکر، طراحی و تدوین برنامه‌ی عملیاتی و اجرایی سالانه و مجموعه فعالیت‌ها و اقدام‌های مورد نیاز برای تحقق اهداف برنامه در دستور کار سازمان قرار دارد.
این مقام مسئول می‌گوید: علاوه بر فعال کردن کارگروه‌هایی که برای واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی فعالیت می‌کنند، اقداماتی برای جذب سرمایه گذاری توسط خیرین به عمل آمده است.
افکاری همچنین گفت: فارس از جمله مناطقی است که در چند سال اخیر تحت پدیده خشکسالی قرار گرفته است و عواملی نظیر وابسته بودن کشاورزی به منابع آب زیر زمینی، محدود بودن نزولات جوی و پراکنش نامناسب آن و بهره برداری غیر اصولی از منابع آب همچنین افزایش سطح زیر کشت، نقصان منابع آب زیر زمینی، عدم گسترش و سرمایه گذاری مناسب در اجرای طرح‌های آبیاری نوین و پایین بودن راندمان آبیاری در استان شده است.
او در بخش دیگری گفت: با توجه به وسعت استان فارس و نیاز به تکمیل پروژه‌های بخش حمل و نقل، پروژه‌های ملی این بخش جزء اولویت‌های سازمان قرار دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: رویکرد‌های سازمان بر اساس برنامه چهارساله رشد اقتصادی استان و سیاست‌های ابلاغی دولت سیزدهم عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/سمیه یگانه

تامین اعتبار پروژه‌های