برخورداری از تقوا برای مسئولان واجب است
برخورداری از تقوا برای مسئولان واجب است

به گزارش پگاه خبر؛آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز گفت: سبک زندگی اسلامی و دینی ما فراتر از ظواهر زندگی است و دارای معنا و عمق است که زندگی دینی و زندگی غیر دینی را متفاوت می‌کند. او گفت: قرآن کریم، کافران را غافل از آخرت می‌داند و اگر فردی […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز گفت: سبک زندگی اسلامی و دینی ما فراتر از ظواهر زندگی است و دارای معنا و عمق است که زندگی دینی و زندگی غیر دینی را متفاوت می‌کند.
او گفت: قرآن کریم، کافران را غافل از آخرت می‌داند و اگر فردی خدای متعال و آخرت را قبول داشته باشد، معنویت در زندگی وی جاری خواهد شد و امام علی (ع) در نهج البلاغه فرموده اند که حتی خوردن و خوابیدن مومنان در روز قیامت به شکل دیگری خود را نشان می‌دهد.
امام جمعه شیراز می‌گوید: پیامبر (ص) نیز خواب مومن را عبادت توصیف فرموده اند و تفاوت زندگی دینی و غیر دینی در همین معنویت است و همه ما باید این معنویت را یاد بگیریم و به دیگران یاد دهیم و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر رواج معنویت تاکید فرموده اند.
او گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت تقویت معنویت در جامعه است و امام جعفر صادق (ع) بر خداترسی تاکید کرده اند و فرموده اند که در تمام کار‌ها باید خدای متعال را ناظر و حاضر بر اعمال خود بدانیم.
به گفته آیت الله دژکام، برخی به این مرحله از یقین می‌رسند که خدا را در تمام امور با چشم قلب خود می‌بینند و باور داشتن به ناظر بودن خدای متعال به نیت‌ها و اعمال ما شرط ایمان است و این مقام «مراقبه» است.
خطیب نماز جمعه امروز گفت: هر آیه از قرآن کریم یک تابلوی راهنما برای ماست و اگر به آن عمل کنیم اهل مراقبه هستیم و پایان راه ما خوش خواهد بود و امام علی (ع) در نخستین خطبه خود پس از خلافت بر لزوم توجه به خطا‌های رفتاری توسط حاکمان تاکید فرمودند.

آیت الله دژکام گفت: تقوا تنها به زمان عبادت محدود نمی‌شود بلکه برای مدیر پشت میز، فرمانده و سایر افراد دارای مسئولیت است و برخورداری از تقوا برای مسئولان واجب‌تر است.
به گفته او، مرکب مسئولیت باید توسط مدیران رام شود تا نتیجه خوبی حاصل شود و نباید قدرت، زمام مدیر را به دست بگیرد بلکه تقوا باید وی را در مسیر پیش ببرد تا بوی بهشت را در امور خود استشمام کند.
امام جمعه شیراز به نقش تقوا در پیشبرد اهداف کشور اشاره و گفت: برای تشکیل نظام جمهوری اسلامی، شهید داده و می‌دهیم و مدیران در این نظام باید به تقوا در اعمال و رفتار خود توجه ویژه داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در فارس در بخش دیگری از سخنان خود به دهم ماه مبارک رمضان و رحلت حضرت خدیجه (س) اشاره و گفت: خدمت این بانوی عظیم الشان برای پیشبرد اسلام نباید هیچگاه فراموش شود و در روایت رسول الله (ص)، حضرت خدیجه (س) زنی توصیف شده اند که به مقام انسان کامل رسیده اند و این درجه به واسطه جهاد در راه خدا نصیب ایشان شده است.
او گفت: در اطراف جهاد اسلام مسایل قابل دقت و مورد تحلیلی وجود دارد و مومنان باید یک قاعده کلی را مراعات کنند و اطاعت از ولایت امر و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای درست رفتن مسیر باید در اولویت قرار داشته باشد که شرط آمادگی برای ظهور امام زمان (عج) است.
امام جمعه شیراز گفت: مردم شریف یمن در جبهه مقاومت، کارستان کرده اند و از کودک تا پیر برای رسیدن به اهداف اسلامی تلاش می‌کنند و در ایامی که گذشت قدرت مردم یمن افزایش یافته است و در مقابل استکبار ایستاده اند و صحنه جنگ را متحول کرده اند و برای پیروزی قاطع مردم یمن در این ماه مبارک دعا می‌کنیم.
آیت الله دژکام گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) چند سال قبل فرمودند که ما به بمب هسته‌ای نیاز نداریم، زیرا در رژیم اشغالی، جمعیت مسلمانان نیز وجود دارد و با غیرت اسلامی خود مردم فلسطین را باید مسلح کرد و امروز مردم فلسطین مسلح شده اند و در مقابل رژیم اشغالی مقاومت و از حق خود دفاع می‌کنند.
امام جمعه شیراز گفت: باید با نژاد پرستی رژیم اشغالی مقابله شود و بهترین مقابله توسط مردم فلسطین قابل انجام است.
او به شهادت ۲ روحانی و مضروب شدن سه نفر در حرم مطهر امام رضا (ع) اشاره و گفت: تجربه طولانی سیاسی ملت ایران می‌داند که دست سیاست و جنایت رژیم صهیونیستی و آمریکا پشت این قضیه است و این روحانیون سعادت رسیدن به فیض شهادت را با زبان روزه و لب تشنه در این حرم مقدس کسب کرده اند و جبران این خون‌ها با ظهور امام زمان (عج) برای روحانیون خواهد بود.

انتهای پیام/ابراهیم‌ عباسی

برخورداری از تقوا