استفاده از شرکت های دانش بنیان در عرصه آب تدوین‌شود
استفاده از شرکت های دانش بنیان در عرصه آب تدوین‌شود

به گزارش پگاه خبر؛دکتر محمد هادی ایمانیه در جلسه شورای راهبردی آب استان، مهم ترین مسائل استان فارس آب دانست و گفت: برنامه ریزی در این حوزه باید دقیق، عملیاتی و قابل رصد باشد. دکتر ایمانیه «محیط زیست» استان فارس را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: حیات استان فارس به محیط زیست است […]

به گزارش پگاه خبر؛دکتر محمد هادی ایمانیه در جلسه شورای راهبردی آب استان، مهم ترین مسائل استان فارس آب دانست و گفت: برنامه ریزی در این حوزه باید دقیق، عملیاتی و قابل رصد باشد.

دکتر ایمانیه «محیط زیست» استان فارس را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: حیات استان فارس به محیط زیست است و حق نداریم زندگی نسل بعدی را به خطر بیاندازیم.

استاندار فارس با بیان اینکه از شرکت های دانش بنیان در نگارش برنامه مدون آب استان باید بهره گیری کرد، بیان داشت: شرکت دانش بنیان منحصر به حضور جوانان نیست بنابراین به تاسی از رهنمود های رهبر معظم انقلاب جمعی از صاحب نظران و پیشکسوتان استان می توانند یک شرکت دانش بنیان تشکیل داده و در تدوین برنامه آب استان مشارکت کنند.

دکتر ایمانیه استفاده از آب خلیج فارس و پساب ها را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد که برنامه ویژه ای باید برای این دو موضوع تدوین گردد.

وی همچنین ضمن اشاره به کاهش مصرف آب، گفت: عدد مشخصی برای این کار باید مشخص گردد و برش کاهش مصرف کشاورزی، صنعت و آشامیدنی تهیه شود.

نماینده عالی دولت در فارس ادامه داد: صنایعی همانند فولاد و پتروشیمی قابلیت استفاده از پساب را تا دو نوبت دارند.

دکتر ایمانیه نقش مهم این شورا را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: از شورای راهبردی آب استان توقع می رود پیشنهادات عملیاتی برای بودجه ۱۴۰۲ را تا یک زمان مشخصی جهت ارائه به کمیسیون کشاورزی، عمران و انرژی مجلس تهیه کند.

استاندار فارس با بیان اینکه هوشمند سازی سامانه اطلاعات آب برای پیگیری اقدامات سازمان ها و نهادها انجام شود، گفت: پروژه ها مورد رصد قرار گیرد تا پیشرفت کارها مشخص شود.

انتهای پیام/سمیه یگانه

استفاده از شرکت های دانش بنیان