رتبه نخست اجرای سامانه نوین آبیاری استان در سال ۱۴۰۰ به لارستان
رتبه نخست اجرای سامانه نوین آبیاری استان در سال ۱۴۰۰ به لارستان

به گزارش پگاه خبر؛مسئول واحد آب و خاک معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان از رتیه نخست این شهرستان در اجرای سامانه های نوین آبیاری در سال گذشته از محل کمک های بلاعوض دولتی خبر داد . بنیامین افتخار گفت : در راستای سیاست های دولت در جهت مصرف بهینه آب و افزایش راندمان […]

به گزارش پگاه خبر؛مسئول واحد آب و خاک معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان از رتیه نخست این شهرستان در اجرای سامانه های نوین آبیاری در سال گذشته از محل کمک های بلاعوض دولتی خبر داد .

بنیامین افتخار گفت : در راستای سیاست های دولت در جهت مصرف بهینه آب و افزایش راندمان آبیاری کشاورزی در سال گذشته با اعتباری معادل ۱۲/۷ میلیارد تومان کمک های بلاعوض دولتی و ۲/۲۴ میلیارد تومان آورده متقاضی طرح های سامانه های نوین آبیاری در سطح این شهرستان اجرا شده است.

وی افزود : در سال گذشته سیستمهای آبیاری نوین در سطح ۴۲۲/۸۴ هکتار بصورت سیستم های نواری و کم فشار در اراضی کشاورزی و بصورت آبیاری قطره ای در باغات اجرا شده که به میزان ۱۴۰/۹۵ درصد نسبت به سطح تعهد شهرستان پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود : از ابتدای این طرح تا کنون ، ۶ هزار هکتار از باغها و زمینهای زراعی به آبیاری نوین مجهز شده است.

افتخار با اشاره به استقبال کشاورزان و باغداران از طرح های نوین آبیاری ابراز کرد: با توجه به افزایش تولید وعملکرد محصولات کشاورزی و همچنین بهره وری در منابع آبی در این شهرستان علاوه بر اجرای طرح دولتی ، کشاورزان در سطح ۵۵۰۰ هکتار با هزینه شخصی اقدام به اجرای سیستم های آبیاری نوین کرده اند که با توجه به افزایش هزینه های اجرای این طرح ، امید است در سالهای آینده این کمک های بلاعوض فنی اعتباری از سوی دولت ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

رتبه نخست اجرای