‌کمبود روغن در فارس عدم تولیدکارخانجات
‌کمبود روغن در فارس عدم تولیدکارخانجات

به گزارش پگاه خبر؛صمد رنجبری، مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان فارس،موضوع کمبود روغن را رد نکرد و گفت: به دلیل تنشی که بین روسیه و اوکراین وجود دارد بحران کمبود روغن یک موضوع جهانی است و البته در ایران به ویژه استان فارس این کمبود کمتر بوده است. وی با بیان اینکه کارخانجات تولید […]

به گزارش پگاه خبر؛صمد رنجبری، مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان فارس،موضوع کمبود روغن را رد نکرد و گفت: به دلیل تنشی که بین روسیه و اوکراین وجود دارد بحران کمبود روغن یک موضوع جهانی است و البته در ایران به ویژه استان فارس این کمبود کمتر بوده است.

وی با بیان اینکه کارخانجات تولید روغن از چند روز قبل از نوروز تعطیل بوده‌ و تولید روغن نداشته‌اند ولی از ۲ روز پیش فعالت خود را آغاز کرده‌اند، افزود: سهمیه روغنی که به فارس تخصیص داده شده در حال تامین است و کمبودی که بازار است به زودی جبران می‌شود.

رنجبری با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال توزیع روغن هستند و از طرف دیگر شرکت‌های خصوصی واردکننده روغن و انجمن روغن نباتی کشور نیز در حال تامین مورد نیاز روغن است، عنوان کرد: در برخی موارد کمبود روغن تصنعی است و سودجویان به بهانه ارز و غیره این کمبود را در بازار ایجاد می‌کنند.

به گفته مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی فارس نیاز ماهانه استان ۹ هزار تن روغن است که حتی بیش از آن نیز تامین می‌شود.
۹۰ درصد نیاز کشور به روغن از طریق واردات تامین و حدود ۱۰ درصد نیز در داخل تولید می‌شود.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

‌کمبود روغن در فارس