مراکز خرید آماده تحویل گندم در جنوب فارس
مراکز خرید آماده تحویل گندم در جنوب فارس

به گزارش پگاه خبر؛هدایت اله‌رحیمی،مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس،گفت: مراکز خرید گندم در بخش های اشکنان، علامرودشت و مرکزی شهرستان لامرد و مراکز خریدگله‌دار و دارالمیزان شهرستان مهر آماده تحویل گندم هستند. به گفته وی؛ امسال به دلیل گرمی هوا و کاهش بارندگی، گندم در جنوب فارس زودتر از سال های گذشته برداشت می […]

به گزارش پگاه خبر؛هدایت اله‌رحیمی،مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس،گفت: مراکز خرید گندم در بخش های اشکنان، علامرودشت و مرکزی شهرستان لامرد و مراکز خریدگله‌دار و دارالمیزان شهرستان مهر آماده تحویل گندم هستند.
به گفته وی؛ امسال به دلیل گرمی هوا و کاهش بارندگی، گندم در جنوب فارس زودتر از سال های گذشته برداشت می شود و هم اکنون آماده سازی اولیه شامل نصب‌ روشنایی، آماده سازی دوربین، آماده سازی تجهیزات اُفت زنی شامل الک، ترازو دیجیتال، پمپو‌ جهت نمونه برداری و میز اُفت انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی گندم  ۱۱۵۰۰ تومان برای هر کیلوگرم  توسط شورای قیمت گذاری اعلام شده است، بیان کرد: در شهریور ماه سال گذشته دولت قیمت خرید تضمینی گندم را مبلغ ۷۵۰۰ تومان برای سال ۱۴۰۱ اعلام کرده بود.
رحیمی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی نیز در اسفندماه گذشته این مبلغ را به ۹۵۰۰ تومان افزایش داد، با توجه به شرایط جهانی و افزایش هزینه‌های دستمزد و نهاده‌ها، دولت به این نتیجه رسید که قیمت گندم را به مبلغ ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش دهد و برای کشاورزانی که گندم خودشان را به دولت تحویل می‌دهند، ۱۰۰۰ تومان نیز به عنوان جایزه در نظر گرفته است.

انتهای پیام/ابراهیم‌عباسی

مراکز خرید آماده